Egy diktátornak Daciaból is luxus dukál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 17.15

A román autóvállalt kimondottan Nicolae Ceausescu számára készített anno egy egyedi Dacia modellt.

Nicolae Ceausescu, Románia egykori diktátora egyike volt a keleti blokk azon kevés politikusainak, akiket nyugaton a “jó kommunisták” közé soroltak. Külföldön népszerűségét az ország államadósságának visszatörlesztésével érte el, amibe viszont a román nép szinte belerokkant, mivel minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak, és ez alapvető cikkek megvonását jelentette a lakosságtól.
Kevés olyan államfő létezik a világon, aki elmondhatja magáról, hogy a nemzeti autóvállalat kimondottan a számára készített különleges luxusmodellt, Ceausescu viszont ezen kevesek közé tatozott. Az alábbi, csodálatosan kék Dacia 2000-est a román diktátornak álmodták meg.
Külsőre nem sokban különbözik a többi 2000-es modelltől (vagy nevezhetjük Renault 20-nak is), ám a sassal díszített logó a hűtőrácson mindent elárul. A különleges példány Ovidiu Magureanu autógyűjtő tulajdonában van, aki nagy becsben tartja a 2,2 literes, 115 lóerős motorral szerelt Daciát. 
Az autó végsebessége állítólag még ma is megüti a 170 km/órát, hála a gondos karbantartásnak, belső felszereltsége pedig igencsak irigylésre méltó a többi Dacia-tulajdonos szemében. Automata váltó, tempomat, légkondi,  elektromos ablakemelők, multikormány és még sorolhatnánk.  Az egykori államfői jármű nemrég volt látható a brassói Nemzeti Klasszikus Dacia Találkozón.
A videót maga a tulaj töltötte fel 

Kommentek

  • titan36

    Hát az autó jobban járt mint az egykori gazdája…:-)

  • Sauron

    Ez biztosan jobban össze volt rakva, mint a korabeli Daciák. Ha vettél egyet, a szomszédoktól jött az okosítás, hogy húzz meg minden csavart rajra, esetleg festesd is újra.

    “az ország államadósságának visszatörlesztésével érte el, amibe viszont a román nép szinte belerokkant, mivel minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak”

    Ez nálunk kb a jelen, csak mellette még megy a simliskedés is. Annyi a különbség, hogy az esetünkben okosan egyensúlyozva csinálják, mert nem vonnak meg tőlünk alapvető dolgokat, nehogy lázadjunk.

  • Sauron

    Kempelen, sajnálom, hogy át kellett élned azt, amit leírtál. Azt is sajnálom, hogy ostoba vagy. Egy régi ismerősöm is ott élt. Csak neki biztos, hogy egyetemi diplomával nincsenek szövegértelmezési gondjai. Ha már a személyeskedésnél tartunk. Nem írtam, hogy olyan a helyzet, mint akkor volt, amikor ott éltél. Arra írtam, hogy dettó ugyanaz a helyzet, hogy most ez az ország is abba gebed bele, hogy az adósságokat fizeti vissza. Ha tovább olvastál volna, írtam, hogy itt szerencsére nem olyan rossz a helyzet. De azoknak magyarázz, akik alig több, mint a minimálbérért dolgoznak a gépsoron 3 műszakban. Eltaláltad, hogy nálam még sok ezer magyar is rosszabbul él. Na és akkor mi van? Foglalkozok azokkal is, akik nem élhetnek úgy, mint én. Próbálok nekik segíteni. Nem úgy, mint a fajtád. Te szerencsétlen.

  • Sauron

    Azért még visszatérek, hogy közöljem, a szembe szomszéddal osztozok az interneten, és még két másikkal. Köztük azzal, aki megosztja. Csak leírtam, ha már úgy gondoltad, hogy jogod van a zsebemben turkálni, meg személyeskedni.
    Azt pedig, ki hogy szeretne élni, és mennyire elégedett a helyzetével Magyarországon, egy kis kutatással kiderítheted. Segítek: a többség utálja azt, ahogy él és jobb színvonalat szeretne. Mert nem azt nézi egyik ember sem, hogy ő most hány embernél él jobban, hanem hogy Európában ők élnek az egyik leg sz arabbul.
    Ja és végezetül, éltem már talán nálad is rosszabb körülmények között, katonaként, mosdás jéghideg vízben, moslék jóízű fogyasztása jó sokáig és egyéb luxus.

  • Kempelen10.

    Sauron, más nem volt katona se, csak te…azt is csak te élted meg, és annál sincsen rosszabb. A szomszédod helyében lekapcsolnálak a netről, mert sokat segítene az emberiségnek.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.