Egy diktátornak Daciaból is luxus dukál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 17.15

A román autóvállalt kimondottan Nicolae Ceausescu számára készített anno egy egyedi Dacia modellt.

Nicolae Ceausescu, Románia egykori diktátora egyike volt a keleti blokk azon kevés politikusainak, akiket nyugaton a “jó kommunisták” közé soroltak. Külföldön népszerűségét az ország államadósságának visszatörlesztésével érte el, amibe viszont a román nép szinte belerokkant, mivel minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak, és ez alapvető cikkek megvonását jelentette a lakosságtól.
Kevés olyan államfő létezik a világon, aki elmondhatja magáról, hogy a nemzeti autóvállalat kimondottan a számára készített különleges luxusmodellt, Ceausescu viszont ezen kevesek közé tatozott. Az alábbi, csodálatosan kék Dacia 2000-est a román diktátornak álmodták meg.
Külsőre nem sokban különbözik a többi 2000-es modelltől (vagy nevezhetjük Renault 20-nak is), ám a sassal díszített logó a hűtőrácson mindent elárul. A különleges példány Ovidiu Magureanu autógyűjtő tulajdonában van, aki nagy becsben tartja a 2,2 literes, 115 lóerős motorral szerelt Daciát. 
Az autó végsebessége állítólag még ma is megüti a 170 km/órát, hála a gondos karbantartásnak, belső felszereltsége pedig igencsak irigylésre méltó a többi Dacia-tulajdonos szemében. Automata váltó, tempomat, légkondi,  elektromos ablakemelők, multikormány és még sorolhatnánk.  Az egykori államfői jármű nemrég volt látható a brassói Nemzeti Klasszikus Dacia Találkozón.
A videót maga a tulaj töltötte fel 

Kommentek

  • titan36

    Hát az autó jobban járt mint az egykori gazdája…:-)

  • Sauron

    Ez biztosan jobban össze volt rakva, mint a korabeli Daciák. Ha vettél egyet, a szomszédoktól jött az okosítás, hogy húzz meg minden csavart rajra, esetleg festesd is újra.

    “az ország államadósságának visszatörlesztésével érte el, amibe viszont a román nép szinte belerokkant, mivel minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak”

    Ez nálunk kb a jelen, csak mellette még megy a simliskedés is. Annyi a különbség, hogy az esetünkben okosan egyensúlyozva csinálják, mert nem vonnak meg tőlünk alapvető dolgokat, nehogy lázadjunk.

  • Sauron

    Kempelen, sajnálom, hogy át kellett élned azt, amit leírtál. Azt is sajnálom, hogy ostoba vagy. Egy régi ismerősöm is ott élt. Csak neki biztos, hogy egyetemi diplomával nincsenek szövegértelmezési gondjai. Ha már a személyeskedésnél tartunk. Nem írtam, hogy olyan a helyzet, mint akkor volt, amikor ott éltél. Arra írtam, hogy dettó ugyanaz a helyzet, hogy most ez az ország is abba gebed bele, hogy az adósságokat fizeti vissza. Ha tovább olvastál volna, írtam, hogy itt szerencsére nem olyan rossz a helyzet. De azoknak magyarázz, akik alig több, mint a minimálbérért dolgoznak a gépsoron 3 műszakban. Eltaláltad, hogy nálam még sok ezer magyar is rosszabbul él. Na és akkor mi van? Foglalkozok azokkal is, akik nem élhetnek úgy, mint én. Próbálok nekik segíteni. Nem úgy, mint a fajtád. Te szerencsétlen.

  • Sauron

    Azért még visszatérek, hogy közöljem, a szembe szomszéddal osztozok az interneten, és még két másikkal. Köztük azzal, aki megosztja. Csak leírtam, ha már úgy gondoltad, hogy jogod van a zsebemben turkálni, meg személyeskedni.
    Azt pedig, ki hogy szeretne élni, és mennyire elégedett a helyzetével Magyarországon, egy kis kutatással kiderítheted. Segítek: a többség utálja azt, ahogy él és jobb színvonalat szeretne. Mert nem azt nézi egyik ember sem, hogy ő most hány embernél él jobban, hanem hogy Európában ők élnek az egyik leg sz arabbul.
    Ja és végezetül, éltem már talán nálad is rosszabb körülmények között, katonaként, mosdás jéghideg vízben, moslék jóízű fogyasztása jó sokáig és egyéb luxus.

  • Kempelen10.

    Sauron, más nem volt katona se, csak te…azt is csak te élted meg, és annál sincsen rosszabb. A szomszédod helyében lekapcsolnálak a netről, mert sokat segítene az emberiségnek.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.