Öntudatos szerencsétlen: az egyik legrosszabb közlekedőtípus

Neked is kinyílik a bicska a zsebedben?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 10.15

Imádom, amikor valaki úgy hülye, hogy még büszke is rá. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon egy ilyen matrica a képmutatás netovábbja.

Már a matrica látványa elég volt ahhoz, hogy elkattintsam a telefonom. Aki szokott autózni Magyarországon, az tudja, hogy ez egy ordas nagy, önámító, modoros képmutatás: a hazai közlekedés-szabályozás keretei között LEHETETLEN annyival menni, amennyivel szabad. (Volt is egy ilyen tesztünk: szabálytiszteletükre legbüszkébb olvasóinkat kértük meg, hogy közlekedjenek Budapesten egy negyedórát gyorshajtás (és más szabálytalanságok) nélkül. Senkinek nem sikerült.

Később vettem észre, hogy a szabályos tempójára oly büszke autóstársamnak nem ég az egyik féklámpája, sőt: nemhogy nem ég, de valami zárlat-szerűség is van a rendszerben, mert fékezéskor kihuny az egyik zárófény is a hibás oldalon. Biztos elmulasztotta a reggeli körbejárást induláskor a sofőr, annyira koncentrált a sebességhatárok majdani betartására.

És bizonyára azt leste a Budakeszi út Szilágyi Erzsébet fasor-béli torkolatánál is, nem raktak-e ki tegnap óta egy 30-as táblát, ezért ragadt benn a sárga sraffozott vonalon, fél seggel belógva a villamossí fölé:

Öntudatos szerencsétlen: az egyik legrosszabb közlekedőtípus 1

Aztán, amikor jött a mentő szirénázva a hátunk mögül, biztos még arra gondolt a mindig szabályos tempóval közlekedő sofőr, nehogy majd 51 km/h-val essen be a Moszkva Kálmán térre, ezért mulasztotta el a lehúzódást a mentőautó elől, amivel segíthette volna a sor mellett elhaladását:

Öntudatos szerencsétlen: az egyik legrosszabb közlekedőtípus 2

Nem baj, a lényeg, hogy mindig annyival menjen, amennyivel szabad! Az a legfontosabb, hiszen aki így közlekedik, soha nem kerülhet bajba. Teljesen felesleges figyelnie a környezetére, autója állapotára, betartani a többi szabályt. Ugye?

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • Funkyman

    Jó írás, micsoda undormányos férgek az ilyenek…
    Aztán a nagy “annyivalmenők” szokták hetvennel küldeni a hatos úton a belső sávban, mikor jön a kapaszkodósáv.

  • Kempelen10.

    Pl. engem. Neked valamiért kellemetlen?

  • gertan

    Jól felbosszantotta a Szerkesztőt a dévúús…
    Most biztosan rajta röhög az egész utca, a munkahelyén mindenki; ő meg azokért a borzalmakért, amelyeket elkövetett (rossz a féklámpája, bennragadt a ritkán használt sínen és nem húzódott félre a mentő elől) mélységesen szégyenli magát. A cikk miatt borzalmas a napja, figyeli, ki röhög a háta mögött: ad egy pofont mérgében a fiának, leszidja a beosztottját, rosszul tölt ki egy adatlapot, ezért valakinek késve érkezik az útlevele, rosszul gyárt le egy eszkúdert, amiért léket kap majd egy léghajó, ad egy egyest az eminens felelőnek.
    Szerintem ugyanilyen pikírt cikket lehetne bármelyik autósról írni. Mindenki követ el hibát, ki többet, ki kevesebbet.
    Az újságíró is! Miért kell könnyen beazonosítható magánembereket valójában semmiségért pellengérre állítani? Honnan tudja a cikkíró, hogy autót nem használtan vette-e a tulaj, rajta a felirattal, kapta kölcsön a vezető? Miért él vissza a sajtó munkatársa azzal a helyzetével, hogy egy online szerkesztőségben dolgozva egy pillanat alatt a nyilvánosság elé kerülnek gondolatai, érzései, indulatai? Még ha igaza is van… Ez a cikk a negatív példa a sajtószabadsággal való visszaélésre (aki tudja, fordítsa le magyarra) és szerintem Rácz Tamásnak érdemes lenne egy kicsit a sajtóetikai kérdésével is foglalkozni. Ez így a (valamilyen) hatalmi helyzettel való visszaélés tipikus esete. Még ha igaza is van… P.s.: nem én ültem abban az autóban és túl szoktam néha lépni a sebességhatárt, de félrehúzódok a mentő/ motoros/ sietős elől és nem állok sárga mezőbe és általában kedvelem Rácz Tamás írásait.

  • hopp

    Mennyit adtok, ha közlekedem negyed órát szabályosan és mennyit, ha csak a sebességet nem túllépve?
    (Egyébként toronymagasról teszek a szabályokra és a legkevésbé sem érdekel a sok okos. Viszont épp ezért fog sikerülni.)
    :-)

  • Rácz Tamás

    gertan: amikor kiragasztotta az ország-világnak szánt üzenetet a kocsijára a tulaj, vállalta, hogy az ország-világ esetleg meglátja az üzenetet és válaszol is rá. Szóval sajtóetikailag szerintem van alapom reflektálni – pláne, hogy kifejezetten veszélyes, ahogy vezet a marha nagy öntudatával, ami meg egy kicsit közügy is.

  • Rácz Tamás

    hopp: de mi szabjuk meg az útvonalat és lesz egy minimális táv is, amit meg kell tenni a negyedóra alatt. Mehet?

  • Hawaii-

    “…pláne, hogy kifejezetten veszélyes, ahogy vezet a marha nagy öntudatával, ami meg egy kicsit közügy is.”

    Jó, de honnan tudjuk, hogy az az illető vezette, aki vállalta a matrica szellemiségét?

  • DTF

    Én támogatom az ilyet! ha használtanis vette és nem ő ragsztotta pldéul, akkor illene leszednie.
    Én nemrég vettem kamerát az autóba. Érdekes, hogy mennyire visszavesznek a szabálytalankodók, ha megemlítem neki h itt a kamera a kocsiba. Divat a nem indexelés. múltkor egy bmw-s simán bejött elém. Ha tőlem távol csinálja, amikor nincs senki az úton, akkor ‘elnézem’, de ha veszélyesen bevág így, akkor kürt. nyomtam is, erre befékez, stb. melléérek, már készíti a száját a trágár anyázásra. mondom neki itt a kamera, ha tovább ugat, akkor könnyen a rendőrségen + neten landolhat. ezután nyomott még egy b+-et aztán felhúzta az ablakot. ha nincs kamera, kiszáll és tuti elkezdi ütni az autót, rosszabb esetben engem:)

  • Kempelen10.

    DTF, azért fusd át a PTK-t ebben az esetben. Nehogy meglepetés érjen.

  • menőmanó

    White – 2014.05.14 // 12:58

    Már nem azért, de mivel ennyire őszinte voltál, gondoltam én is az leszek:
    Nem vagy te egy kicsit túlsúlyos a rúgkapáláshoz?

  • White

    ….kicsit átcsapot személyeskedőbe….persze így arc nélkül nem nagy kockázat….

  • menőmanó

    White – 2014.05.14 // 16:04 ÚJ

    Jaj istenem, már te is kezded?
    Csak nem találkozni akarsz?
    Mellesleg megjegyzem, hogy a karate nem arra tanít, hogy levezesd a mérged a másik emberen és jól összeverd, hanem épp az önfegyelmet és a jellemet kéne erősítenie.
    Ha megtámadnak az más kérdés, de itt erről szó sincs.
    Javíts ki, ha tévednék. :)

  • DTF

    Kempelen10: tudom, személyiségi jogok + matrica az autóra :) de pont nem érdekel akkor, ha leütik a tükrömet, és ezt pont veszem.
    kb. 2 hete (nem volt a kocsiban kamera), megállt előttem egy ócska Civic, és ki akart szállni 2 csávó. vettem is a telefont, és nyomtam a REC gombot. hát nem visszaszálltak? :) nem azért, de a kemrával felvett dolgokat mindig törlöm, eleddig csak kettő tartottam meg: egyik rendpr átmegy piroson, a másik meg index nélkül jöttek át a sávba, szerencs h nem lett belőle baleset. ha nekem jött volna, akkor tudom bizonyatni h nem irányjeézett ;)

  • menőmanó

    DTF – 2014.05.14 16:17 ÚJ

    Talán magadba kéne egy kicsit jobban nézni, hogy miért fordulnak veled elő ilyen dolgok az átlagnál sűrűbben.
    Mellesleg nekem is van kamera az autóban, de még sosem kellett vele fenyegetőznöm. :)

  • hopp

    “de mi szabjuk meg az útvonalat és lesz egy minimális táv is, amit meg kell tenni a negyedóra alatt. Mehet? ”
    Szemérmesen hallgatsz a “nyereményről”. :) Az, hogy Ti szabtok útvonalat az természetes, ahogy az is, hogy mindenhol a megengedettel megyünk, tehát 10-el nem tökölünk. Viszont ha beviszel olyan kereszteződésbe, ahonnan szabályosan nem lehet kifordulni, akkor én ott a legnagyobb lelki békében elácsorgok reggelig.

  • DTF

    menőmanó: egyszerű: általában rádudálok arra, aki szabálytalan. ha éppen az egy mercis/bmws/audis aki mellesleg még egy überbunkó állat is, az simán befékez + kiszáll, mert nem bírja elviselni azt, hogy ‘rászólnak’
    Azért nem olyan sűrűn fordul elő, b. 2-3 hetente.

  • menőmanó

    DTF – 2014.05.14 17:00 ÚJ

    Hát az szerintem elég sűrű. :)
    Te tudod, hogy mit miért teszel, de szerintem nem érdemes a többieket csip-csup ügyek miatt “megrendszabályozni” (rávillogni, rádudálni). Ezt senki sem szereti.

  • Guevara

    Most itt már kezd összemosódni a sebességhatárok és a többi szabály betarthatóságának a problémája. A Dévús pedig úgy nézem, egyelőre tartja azt amit ígért. Úgyhogy politikailag korrekt.

  • Rácz Tamás

    Hopp: az úgy nem pálya. A mi szerkesztőségünkből pont egy ilyen kereszteződésben kell kifordulni, de az nem életszerű, hogy ha az elcseszett közlekedés-szabályozás nem enged szabályosan közlekedni, éhen halsz a kocsidban. Pont ez volt a felhívásunk lényege: hogy megmutassuk, mekkora képmutatás azt állítani, hogy lehetséges szabálytisztelően közlekedni. Magyarországon nem lehetséges, ahogy vállalkozni, adót bevallani, munkát vállalni, egyáltalán, élni sem. Aki él, az bűnöző. Kérdezz csak meg egy rendőrt :-)

  • ZYLO

    Nem azt írta ki, hogy mindig elengedi a mentőt, nem áll a felfestésre és az autója műszakilag kifogástalan. Azt írta ki, hogy annyival megy, amennyivel szabad. Vagyis a cikk értelmetlen kötözködés.

  • imi001

    Szerintem meg nagyon jó írás kár kötekedni az íróval Az ilyen űber szabályosak a legnagyobb f….kalapok akik miatt nem lehet haladni

  • subtotal

    Szerintem is igaza van Tamásnak: az ilyen egysíkú hülyék a legveszélyesebbek között vannak, mert mint az ábra mutatja, ő azt hiszi roppant szabályos, közben meg intoleráns, hanyag és szarik arra, hogy a közlekedés egy kooperációt és rugalmasságot igénylő, veszélyes üzem.
    Vajon 130-al megy ködben és hóban a pályán? Meg nappal nyáron is?

  • Vérmacy

    “Aki él, az bűnöző.”
    Sz*r környéken élhetsz, KisMókus! Ha meg így gondolod, akkor miért a firkálmányod? Sztem Te sem tudod, hogy mit is akarsz…
    Sztem pedig lehet szabálykövető magatartással eljutni A-ból B-be még ha C-n keresztül is vezet az út. Ritkán járok Pesten és igen, vannak aggresszívan, szabályokat nem tisztelően, VESZÉLYesen vezetők. Ez még nem jogosít fel arra, hogy Te is így viselkedj!

    ui.: Általában a kommenteket olvasom el, aztán a cikket. Jókat lehet így szórakozni. Megint egymásnak estek az olvasók a semmiségért… :-)

  • hopp

    Tamás! Teljes mértékben igazad van amúgy. Én is így látom. Egész egyszerűen saját magadat szivatod értelmetlenül a legtöbb esetben. Ezért írtam elsőre, hogy magasról teszek is rá, viszont nagyon szívesen elökörködöm azzal, hogy például egy lehetetlen szabály miatt kialakult 6 kilométeres sor anyázik mögöttem. Akár egyenként elmondom mindnek, hogy pajtás el kell menni a vezéreidhez, aki ezt a sok baromságot kitalálta, vagy nem tesz ellene, ide kell hívni csürhéstül és fel kell kérni, hogy mutassa meg hogyan gondolta. Mindenesetre kár, mondjuk egy vezetéstechnikai tréningnek örültem volna. :-)

  • gertan

    Néhány tudatosan, vagy butaságból kirakott tábla mellett szerintem az ország legnagyobb részében LEHET szabályosan közlekedni, többnyire szerintem érdemes is. Ráadásul, ha a vezetők CSAK a vezetésre figyelnének, kevesebb baleset lenne és a forgalom is dinamikusabb lenne. Naponta járva Óbudáról Újbudára már kitapasztalható, melyik az az autós, aki a dugót okozza. Mert az nem csak úgy van, hanem azért alakul ki többnyire, mert emberek tötyögnek, telefonálnak, rúzsoznak, olvasnak, vagy csak egyszerűen rájuk tör a “dugó van” pszichózis és zöldre váltó lámpánál komótosan indulnak el, hisz úgy is “ráérnek”…

  • Jozscsi

    Tamás!
    “Moszkva Kálmán tér”? Vagy Moszkva tér vagy Széll Kálmán tér! Inkább te is a vezetéssel törődj, ha autóban ülsz, ne fotózz, mert akkor ugyanolyan “öntudatos” barom leszel, mint ő!

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.