Ezért kösd be mindig a biztonsági övet!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 15.45

Nem kell ahhoz baleset, hogy kirepüljünk az autóból. Még egy indok, hogy ne felejtsd el indulás előtt bekötni az övet.

Az emberek egy része csak azért köti be a biztonsági övet, mert félnek az esetleges rendőri büntetéstől. Már ez is valami, de jobb lenne, ha mindenki megértené, hogy bizony az öv megmentheti az életünket, és bekapcsolása nélkül a légzsák is szép sérüléseket tud okozni, már kisebb ütközésnél is. Hiszen a biztonsági öv a megfelelő pozícióban tartja testünket, amikor belefejelünk a légzsákba. 
Ez van alacsony sebességnél, durvább ütközésnél viszont azt is meggátolja, hogy az utastérben ide-oda verődjünk, vagy kirepüljünk az ablakon. De nézzétek meg az alábbi videót, ami jól bizonyítja, hogy nagyon lassan haladva is hasznos, ha be vagyunk kötve. 
Az sajnos nem derül ki, hogy az ajtó miért volt nyitva a kanyarodás pillanatában, de esetünkben ez lényegtelen. A zene miatt kicsit komikus a helyzet, és láthatóan az utas sem sérült meg túlságosan.
Az 1960-as években született meg az a jogszabály, amely kötelezővé tette az autók biztonsági övvel való felszerelését, azonban csak 1971-ben hozták meg az első olyan törvényeket, amelyek kötelezővé tették használatát. A Volvo PV544 modellje volt a világ első olyan autója, amelyben sorozatban gyártott hárompontos biztonsági öv volt.
Ezért kösd be mindig a biztonsági övet! 1

Kommentek

  • toth.ferenc

    A biztonsági öv csak 40 KM ig jó 100 nál semmit sem ér.Ez csak büntetési tétel semmi más.

  • Kempelen10.

    ferenc, akkor maga ne kösse be. Nagy kár nem ér senkit.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.