Öt métert repült a nő, mikor elgázolta a Lada

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 18.45

Csak egy nagy gumicsikorgást lehetett hallani, aztán megjelent a Lada, egy nővel a motorháztetőn.

Annyi belsőkamerával rögzített balesetet láttunk már, hogy komoly kétségeim támadtak azzal kapcsolatban, hogy lehetséges-e átkelni az orosz utakon épségben.
A fiatal hölgy csak pár méterre a gyalogosátkelőt jelző táblától lépett az útra, de ez már elegendő volt, hogy a Ladás csúnyán elgázolja. Ha még a nő nem is nézett szét kellő képen, az autósnak jobban kellett volna figyelni, hiszen ott volt a tábla is. 
Nemrég hallottam az Oroszországot megjárt ismerősömtől, hogy az autósok nem nagyon foglalkoznak a gyalogosokkal, még a zebrán sem, a legtöbben lassítás nélkül hajtan át a gyalogosátkelőn. Szóval ha valaki az országba látogat, csak óvatosan! 

Kommentek

  • Ruslan

    Azért nem csak a Samara-s a hibás!
    Igaz ő is jobban oda figyelhetett volna de a “hölgy” nem is kacsintott balra!

  • hova

    Elképesztő szerencséje volt a hölgynek. Elütés után a súlypontja magasabban volt az autónál, de a szerencsés lassítás miatt “együtt” érkezett meg az autóval arra a R-3 pontra, ahol viszonylag simán az úttestre csúszott. Inkább a hölgy volt a hibás- de ehhez kéne még pár adat.

  • olcsibacsi

    Bocsáss meg Ruslan, néhány megjegyzés.
    1. Tudtommal minden Földi országban tiltják a közlekedési szabályok, hogy egy-két vagy többsávos úton, függetlenül attól hogy az útburkolati jellel jelölve van-e vagy csak táblával kijelölt gyalogos átkelőhelyen forgalommal szemben előzést v. kikerülést hajtsunk végre akkor, ha az előttünk közlekedő lassít, nem jelez irányváltoztatási szándékot, és úgy egyébként sem túl szerencsés…
    2. A nő előbb balra aztán jobbra néz, és csak azután indul el miután meggyőződött arról, hogy a kamerás autó megadja az elsőbbséget neki. Jobbról távolból sem jött senki, balról pedig logikusan qvára nem kellett volna a ladásnak előznie.
    ERGO a balesetért az autós a hibás. :(

  • spartacus18

    Hát remélem nektek nincs és nem is lesz jogosítványotok, ha viszont van, akkor remélem nem sokat autóztok, max az otthon és Auchan közötti távot teszitek meg. Nekem úgy tanították – és lehet bombázni a hülyeségekkel- hogy ha a gyalogos szabálytalanul is közlekedik NEM AJÁNLOTT elütni. Itt a kocsis volt a hibás egyértelműen!!! Ezt Ő is tudta azért szórta bele a szatyorba a cuccokat gyorsba, hogy mehessen! Ennyi!!! egyébként egyetértek olcsibacsi hozzászólásával.

  • cszoli

    “Jobbról távolból sem jött senki, balról pedig logikusan qvára nem kellett volna a ladásnak előznie.”

    Nem tudom, hogy paranoiás vagyok-e, vagy csak az életösztönöm erősebb az átlagnál, de én átkelés közben legalább kétszer körülnézek, egyszer a művelet megkezdésekor, aztán az út közepén, mindig jobbra is, balra is, egyirányú utcában is, átjárón is, amikor meg tilosban járok, akkor is – néhány fejmozdulat nekem semmibe sem kerül. Ha majd egyszer öngyilkos szereték lenni, arra lesz biztosabb módszerem. Saját tapasztalatom szerint gyalogosként lényegesen egyszerűbb észrevenni egy autót, mint autóból a gyalogost – a hozzászólásokból világosan kiderül, miért van annyi gázolás: a figyelmetlenség mellett sokan makacsságból üttetik el magukat…

  • menőmanó

    Szánalmasnak tartom, ha valaki a jelen esetben a nőt hozza ki hibásnak.
    A ladás egy barom, akitől azonnal min. egy évre el kéne venni a jogosítványát.
    A gyalogos is Darvin-díjas, ez kétségtelen, hiszen így ép eszű ember nem kel át az úttesten, de jogilag abszolút támadhatatlan. Kétszer is ki van téve a gyalog átkelőre figyelmeztető tábla!

  • olcsibacsi

    cszoli, szerintem nem paranoia, csak egy természetes reflex ami a mindennapos közlekedés során minden egészséges szellemi készségekkel bíró emberben kialakul előbb-utóbb, legyen az autós, biciklis vagy gyalogos. Én is többször körbenézek mielőtt kikanyarodok , kiállok, kikerülök. Nyilvánvalóan elkerülhető lett volna a baleset – minden körülménytől eltekintve ami a ladás szabálytalanságára utal -, ha a gyalogos figyelmesebben kel át az úttesten. Bár szabálytalan lett volna ez is, de éppenséggel előzhetett volna egy nyomtávú jármű is ami még éppen elfér a szembe jövő forgalom ellenére is, persze csak ha lett volna egyébként olyan az adott szituációban (bár ha lett volna akkor a ladás sem előz tehát akkor nincs gázolás sem). Mindazonáltal az objektív felelősség elve szerint a ladás vétett, nem tartotta be a szabályokat. Velem is előfordult már – ahogy mindenkivel szerintem -, hogy rossz napom volt, elgondolkodtam, telefonáltam, beszélgettem közlekedés közben, mégsem ütöttek el. Szabályosan keltem át és “nehezen voltam észrevehető”, de mégsem. Köszönöm az autósoknak akik nem gázoltak el! :) Csak egy cinikus kis megjegyzés, amit az oktatóm mondott. Legtöbbször számítani kell gyalogosokra ahol kijelölt átkelőhely van, de ott ahol nincs ott MINDIG!

  • cvn69

    Gyalogátkelőn és előtte, valamint útkereszteződésben és előtte előzni, kikerülni az úttest bal oldalát igénybe véve tilos. Jelen esetben mindkettő volt egymás után. Az előzés, pontosabban, mivel az előtte lévő megállt, a kikerülés abszolút szabálytalan. A gyalogosnak nem kellett számítania balról érkező járműre! Már csak azért sem, mert az átkelés megkezdésekor az még az őt átengedő autó mögött lehetett.
    Jogilag meg sem kérdőjelezhető, a nő vétlensége. De pont az ilyenek miatt ép eszű ember nem megy át lehajtott fejjel az úton. :)

  • olcsibacsi

    Ó még valami. Van úgy, hogy az autót sem lehet észrevenni. Elképesztő de pölö egy hibridnek kábé annyi hangja sincs alacsony sebességnél mint egy recsegős szokol rádiónak. Megint más a helyzet ha a gyalogos zsúfolt utcában két magas autó közül lép ki, de a videón úgy érzékeltem még egy nyűves bokor sem takarta ki a nőt. Egy gyengén látónak is észlelnie kellett volna a kamerás autó mögül kinézve. Biztos csak a szoknyája alá akart nézni… :)

  • cszoli

    “Az előzés, pontosabban, mivel az előtte lévő megállt, a kikerülés abszolút szabálytalan”.

    No igen, de ha már hülye/siet/leszarja és mindenképpen ki akarja kerülni, legalább ne olyan őrült tempóval tegye…

    Másik érdekesség, hogy az átjáró nincs felfestve – nem véletlenül találták ki a “zebrát”.

  • olcsibacsi

    1. Rendőr
    2. Lámpa
    3. Tábla
    4. Útburkolati jel
    5. Szabály
    A tábla erősebb a rangsorban. Mi van ha havas az út? Miért nincs ott felező plusz záróvonal felfestve? Most miért védjük a ladást és ekézzük a gyalogost amikor neki valszeg jobban fájt még ha nem is ő a vétkes? Namár…

  • olcsibacsi

    Ebben az esetben ez nem “bocsánatos bűn” volt a ladás részéről hanem egy közvetlen életveszélyes balesetet okozó “de ha már hülye/siet/leszarja” manőver. Ha sebességkorlátozást lép át, vagy tilosban parkol vagy akármilyen enyhébb szabálysértési kihágást követel el az OK de ne veszélyeztessen a kihágásával senkit, még önmagát se. Ha adott esetben a kamerás autó egy átláthatatlan lassan haladó furgon, kamion és a nő mondjuk babakocsit tol maga előtt akkor mi van? Volt már nem is kevés ilyen a híradóban főcím… Szóval a “jajhátilyenelőforduldeakkorisanőishibásmert…” gondolkodásúak kicsit gondolkodjanak el azon, mit gondolnának ugyanebben a szituációban ha az egyik szerettük lenne a nő.

  • v_gabe

    cvn69: ez előzés olt, nem állt meg a kamerás. Csak a baleset után. Ez a “kihaénnem” Ladás aznapi mutatványa volt.

  • v_gabe

    menőmanó: ráadásul a tábla még villogóval is fel volt szerelve (ha nem is működött), tehát valószínűleg különösen veszélyes hely lehet gyalogos szempontból.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.