Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 08.15

Harminc éve fejlesztették ki a szovjet mágnesvasutat, amit az utolsó pillanatban kaszáltak el.

A világ tíz leggyorsabb vonata bizony bőven 400 kilométeres óránkénti sebességgel hasít, ezek közül a leggyorsabb a japán vasúttársaság, a JR Maglev MLX01 mágnesvonata, amely 2003-ban érte el az 581 kilométer/órát. De ha a Szovjetunió nem hullik szét, Oroszország is bekerülhetett volna a top10-be.  
A szovjet szuperhatalom 1986-ban építette meg a Wagon TA-05-ös mozdonyt, ami elektromágneses felfüggesztéssel működött (mágnesvasút). Az első sikeres próbautat ’86 február 25-én hajtották végre. 
“Olyan utasszállító projekten dolgozunk, ami anélkül fog közlekedni, hogy érintené a síneket, és a 250 km/órás sebességet elérve is szinte hangtalanul suhan majd. Ez alkothatja a városi tömegközlekedés fő ütőerét, ami olcsóbb lesz mint a metró” – nyilatkozta egy interjú alkalmával a VNIIPItransprogress elnöke, a projekt felelőse.
A Wagon TA-05-öt úgy tervezték, hogy 65 ember utazhasson a 19 méter hosszú és 40 tonna súlyú mozdonyon. A tesztek során utazósebessége elérte a 250 km/órát, de a készítők kilátásba helyezték a 400 kilométeres óránkénti sebességet is. A mozdonyhoz természetesen több kocsit is lehetett volna kapcsolni. 
A tesztpálya Moszkvától nem messze épült, a projekt azonban a Szovjetunió széthullása után, 1992-ben leállt, finanszírozási problémák miatt. 

Akár 400 km/órával is közlekedhettek volna az oroszok 1

Kommentek

  • husky

    A szociban is volt autóipari mérnökök klubja, aki saját hasnzáltra is építettek nem akármilyen járműveket! Régi Auto-Motor magazinokban lehetett róluk olvasni. Bizony sok mindent megterveztek, kifejlesztettek aztán elakdatak a múltban. Egyébként totál röhelyes volt és ma is az, ha anynira nagyok meg jók akartak lenni, miért nem tették???

  • Merwyl

    Ez annyira orosz (szovjet!)

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.