Ilyen az ideális jövőkép

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 10.15

A BMW napelemes beállót épített elektromos autói számára, ami nem csak szép, de környezetbarát és gazdaságos is.

“A globális felmelegedés egy percig sem szünetel” – jelentette ki nemrég a Meteorológiai Világszervezet  főtitkára, kiemelve, hogy rohamos ütemben gyorsul az óceánok felmelegedése.
A 2013-as volt a hatodik legmelegebb esztendő a rendszeres időjárásmérések kezdete, 1850-es évek óta. A 14 legmelegebb év közül 13 a 21. századra esik, és az utóbbi három évtized mindegyike melegebb volt, mint a megelőző. A tenger szintjének emelkedése növekvő veszélyt jelent a viharok okozta hullámzás és a parti árvizek miatt, amint ezt a 2013. novemberi pusztító Haiyan tájfun mutatta, amelynek következtében legkevesebb 6100 ember lelte halálát és 13 milliárd dolláros kár keletkezett a Fülöp-szigeteken és Vietnamban.
A folyamat lassan visszafordíthatatlan lesz, de talán még nincs minden veszve. Lehet, hogy nem a következő módszer a leggyorsabb megoldás a felmelegedés megállítására, de az irány mindenképpen jó.
A hibrid és tisztán elektromos autók egyre nagyobb teret hódítanak (Tesla, Toyota, BMW, Opel, stb.) és minél több gyártó fog csatlakozni a versenyhez, annál nagyobb lesz a választék. Szép lassan majd elkészülnek azok a modellek is, amit egy átlagember is ki tud fizetni. Jó pár év kell még ahhoz, hogy az utcákon több villanyautó szaladgáljon, mint belsőégésű, de ezzel párhuzamosan be fognak gyűrűzni az otthonokba a napelemes töltőállomások. 
A BMW a napokban mutatta be a napelemmel működő autóbeálló-koncepciót az Egyesült Államokban. A töltőállomás nem csupán az autót képes ellátni energiával, de a feltöltés végeztével sem áll le a folyamat, a többletenergia a háztartásban is felhasználható. 
A napsugarat evő garázs faszerkezete bambuszból készült, ami még jobban erősíti a környezetbarát felhasználást. A BMW az i3 és i8 modelljeihez fejleszti ezt a megoldást, ami egyelőre még tanulmány fázisban van, nem árulták el sem az árát, sem pedig hogy mikor kerülhet a piacra. 
A BMW i8 másfél literes, háromhengeres benzinmotorjának 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm. (tudjuk, hogy nem lehet szimplán összeadni a két erőforrás teljesítményét, de a BMW ezt az adatot tünteti fel, reklamációkkal hozzájuk lehet fordulni).
Ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 
A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren, hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid mód vagy csatlakozni kell a töltőhöz. 
Ebből kettőt is kínál a BMW: a Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel, 16 amperrel tölti az akkukat, a Wallbox Pro ezt színes érintőképernyős kezelőfelülettel, felhasználói profilokkal és az energiafelhasználást az elszámoláshoz szükséges bontásban feltüntető, könyvelő- és adóhatóság-barát formátumú kimutatásokkal egészíti ki. 80 százalékig kevesebb mint 2 óra alatt tölthetők fel a 100 000 km vagy 8 év garanciával átadott akkuk.
Kíváncsi vagy a BMW i3-as modell részleteire is? Mi már kipróbáltuk az autót, olvasd el milyen volt. KATTINTS A KÉPRE!

Ilyen az ideális jövőkép 1

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.