“A globális felmelegedés egy percig sem szünetel” – jelentette ki nemrég a Meteorológiai Világszervezet  főtitkára, kiemelve, hogy rohamos ütemben gyorsul az óceánok felmelegedése.
A 2013-as volt a hatodik legmelegebb esztendő a rendszeres időjárásmérések kezdete, 1850-es évek óta. A 14 legmelegebb év közül 13 a 21. századra esik, és az utóbbi három évtized mindegyike melegebb volt, mint a megelőző. A tenger szintjének emelkedése növekvő veszélyt jelent a viharok okozta hullámzás és a parti árvizek miatt, amint ezt a 2013. novemberi pusztító Haiyan tájfun mutatta, amelynek következtében legkevesebb 6100 ember lelte halálát és 13 milliárd dolláros kár keletkezett a Fülöp-szigeteken és Vietnamban.
A folyamat lassan visszafordíthatatlan lesz, de talán még nincs minden veszve. Lehet, hogy nem a következő módszer a leggyorsabb megoldás a felmelegedés megállítására, de az irány mindenképpen jó.
A hibrid és tisztán elektromos autók egyre nagyobb teret hódítanak (Tesla, Toyota, BMW, Opel, stb.) és minél több gyártó fog csatlakozni a versenyhez, annál nagyobb lesz a választék. Szép lassan majd elkészülnek azok a modellek is, amit egy átlagember is ki tud fizetni. Jó pár év kell még ahhoz, hogy az utcákon több villanyautó szaladgáljon, mint belsőégésű, de ezzel párhuzamosan be fognak gyűrűzni az otthonokba a napelemes töltőállomások. 
A BMW a napokban mutatta be a napelemmel működő autóbeálló-koncepciót az Egyesült Államokban. A töltőállomás nem csupán az autót képes ellátni energiával, de a feltöltés végeztével sem áll le a folyamat, a többletenergia a háztartásban is felhasználható. 
A napsugarat evő garázs faszerkezete bambuszból készült, ami még jobban erősíti a környezetbarát felhasználást. A BMW az i3 és i8 modelljeihez fejleszti ezt a megoldást, ami egyelőre még tanulmány fázisban van, nem árulták el sem az árát, sem pedig hogy mikor kerülhet a piacra. 
A BMW i8 másfél literes, háromhengeres benzinmotorjának 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm. (tudjuk, hogy nem lehet szimplán összeadni a két erőforrás teljesítményét, de a BMW ezt az adatot tünteti fel, reklamációkkal hozzájuk lehet fordulni).
Ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 
A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren, hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid mód vagy csatlakozni kell a töltőhöz. 
Ebből kettőt is kínál a BMW: a Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel, 16 amperrel tölti az akkukat, a Wallbox Pro ezt színes érintőképernyős kezelőfelülettel, felhasználói profilokkal és az energiafelhasználást az elszámoláshoz szükséges bontásban feltüntető, könyvelő- és adóhatóság-barát formátumú kimutatásokkal egészíti ki. 80 százalékig kevesebb mint 2 óra alatt tölthetők fel a 100 000 km vagy 8 év garanciával átadott akkuk.
Kíváncsi vagy a BMW i3-as modell részleteire is? Mi már kipróbáltuk az autót, olvasd el milyen volt. KATTINTS A KÉPRE!

Ilyen az ideális jövőkép 1