Csúnya megtorlás a közterületi vizelésért

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 11.15

Indiában nem viccelnek, vízágyúval lőnek az utcán vizelő emberekre.

Még nem jártam Indiában, de sok helyről hallani, hogy a legtöbb város nem koszos, hanem egyenesen szemétdombhoz hasonlítható. Ha ez nem lenne elég, még az emberek is rendszeresen a közterületeken vizelnek, válogatás nélkül, éppen ahol rájuk jön a szükség. 
Egy névtelen aktivistákból álló csoport megelégelte ezt, és a “Pissing Tanker” névre keresztelt vízágyúval járják az utcákat, így próbálják jó modorra tanítani az embereket. 
Indiában azonban nem csak a szemét miatt kell aggódniuk az embereknek. Az ICCT (Nemzetközi Tanács a tiszta közlekedésért) felmérése szerint Indiában a járművek száma csaknem megháromszorozódott 2003 óta, 50 millióról 130 000 millióra emelkedett 2013-ra. A járművek károsanyag-kibocsátása pedig 10 %-kal növekedett. 
Az üzemanyag kénszintje durván ötszöröse más országokhoz képest, és nagyobb ütemben nő a városok szennyezettsége, mint Kínában. Az indiai városok közül  Bengaluruban 24%-kal nőtt a környezetszennyezés az előző évekhez képest, Indiában az ötödik legnagyobb gyilkos a kültéri légszennyezés. Évente mintegy 620 000 korai haláleset történik légszennyezéssel kapcsolatos megbetegedések következtében.

Csúnya megtorlás a közterületi vizelésért 1

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.