Válaszolt a rendőrség a kérdésünkre. Ki vagyunk segítve vele

Bírságmegoszlási statisztika 2013-ról

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 14.00

Biztos az én készülékemben van a hiba, de nagyon semmitmondó választ sikerült kapnom egy kérdésre a rendőrségtől.

Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével. Mivel pedig az ilyen szabálysértések – főként a gyorshajtás – büntetése nagyon kényelmesen megoldható automatizáltan, a klasszikus rendőri közlekedési munkának alig látni nyomát az utakon. Lapulnak a traffipaxok mögött a rendőrök, néha csinálnak valami igazoltatásnak álcázott látszatintézkedést – az egyéb szabálysértésekkel, rossz vezetői szokásokkal senki nem törődik. Nem küldi le senki a középső sávban szüttyögőket a külsőbe az autópályán, nem kezdi senki kergetni a vadparaszt módon előzgetőket, a jogsit veszélyeztető pontrendszer pedig egy viccé változott.

Írtam is erről egy anyagot a minap, amihez még jóval korábban segítséget kértem a rendőrségtől is. Azt akartam megtudni, a tavalyi évben milyen szabálysértésekért hány esetben intézkedtek a rendőrök, hátha csak a percepcióm téves és valójában éppúgy üldözik a zsaruk az index nélküli, veszélyes előzést is, mint a gyorshajtást a Nagykőrösi úton. Ezt a levelet küldtem az ORF sajtószolgálatának, április 22-én:

Kedves ORFK!

Egy készülő anyagunkhoz kérünk segítséget: egy kimutatást/statisztikát szeretnénk látni arról, hogy a 2013-es évben milyen szabálysértések, közlekedési bűncselekmények miatt hány alkalommal szabott ki a rendőrség szabálysértési illetve közigazgatási bírságot – ráadásul ezt az adatsort közlekedő-típusokra lebontva szeretnénk elemezni. A kérdés tehát: gyalogosok, kerékpárosok, motorosok, lovaskocsik, autósok, teherautósok esetében milyen szabálysértésekre (gyorshajtás, ittas vezetés, kanyarodási, megállási, úttesten átkelési, stb.) hány esetben indult eljárás.

Köszönettel:Rácz Tamás

Kaptam egy nyugtázó mailt (megkaptuk, majd válaszolunk), 30-án ismét rákérdeztem, ismét kaptam egy automatikus nyugtázást, majd tegnap, május 6-án megjött a válasz:

Tisztelt Uram!

Az ORFK Kommunikációs Szolgálatához érkezett megkeresésére az alábbiakban válaszolunk. A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) szabályainak megsértése miatt 2013. évben a rendőrség pénzbírságot 104 244 fő esetében szabott ki.Tájékoztatjuk, hogy a szabálysértési bírságokkal kapcsolatban nem rendelkezünk részletes, közlekedő-típusokra vonatkozó bontással. Az egyes szervezeti egységek 2013. évi országos összesítő adatai alapján 74 197 ügyben intézkedtek közigazgatási bírság kiszabásáról.

Budapest, 2014. május 6.

Tisztelettel:ORFK Kommunikációs Szolgálat

Szerintetek elégedjek meg ezzel a részletgazdag információval?

Szavazás

Az újságíró jobban tenné, ha:

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • tibike89

    Érdekelne a dolog, pontosabban az , hogy miként is végzi a rendőrség a dolgát gondolok itt a bűnmegelőzésre. Ugyan is mostanában azt vettem észre, hogy rendőrök célja merőben eltér a rendőrség feladatától mely biztonságban tartani minket nem az a céljuk hogy ne legyenek gyorshajtók vagy épp szabálytalankodók hanem az hogy meg büntessék őket ezzel növelve a büdzséjüket.

  • Kempelen10.

    Én ezt a két dolgot sosem keverném össze. A közlekedésrendészet figyeljen a közlekedési szabálysértésekre, bűncselekményekre, a többi rendőrségi szakterület pedig a sajátjára.

    Autózás iránt érdeklődők nyilván fogékonyabbak meglátni a közlekedési rendőrök tevékenységét, de ostobaság lenne azt képzelni, hogy mással nem foglalkozik a re4ndőrség.

    Kezeljük hát helyén a dolgokat, nem érdemes azokat összemosni!

  • cvn69

    “Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével.”
    ű
    Érdekes a jogérzéked! Amennyiben megnevezed, hogy ki vezette a járművedet -és az illető ezt elismeri-, nem téged büntetnek. Ha a szabálysértőt véded azzal, hogy nem adod ki, vagy olyannak adod az autódat, aki nem vállalja el a tettét, akkor azt ne a jogalkalmazón kérd számon, szerintem!
    Az ilyen jogérzékkel rendelkezők szokták azt hozni fel önmaguk védelmére, hogy “nem én vezettem, bizonyítsák be”! Hát nem, bizonyítsd te be, hogy nem te vezettél.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.