Válaszolt a rendőrség a kérdésünkre. Ki vagyunk segítve vele

Bírságmegoszlási statisztika 2013-ról

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 14.00

Biztos az én készülékemben van a hiba, de nagyon semmitmondó választ sikerült kapnom egy kérdésre a rendőrségtől.

Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével. Mivel pedig az ilyen szabálysértések – főként a gyorshajtás – büntetése nagyon kényelmesen megoldható automatizáltan, a klasszikus rendőri közlekedési munkának alig látni nyomát az utakon. Lapulnak a traffipaxok mögött a rendőrök, néha csinálnak valami igazoltatásnak álcázott látszatintézkedést – az egyéb szabálysértésekkel, rossz vezetői szokásokkal senki nem törődik. Nem küldi le senki a középső sávban szüttyögőket a külsőbe az autópályán, nem kezdi senki kergetni a vadparaszt módon előzgetőket, a jogsit veszélyeztető pontrendszer pedig egy viccé változott.

Írtam is erről egy anyagot a minap, amihez még jóval korábban segítséget kértem a rendőrségtől is. Azt akartam megtudni, a tavalyi évben milyen szabálysértésekért hány esetben intézkedtek a rendőrök, hátha csak a percepcióm téves és valójában éppúgy üldözik a zsaruk az index nélküli, veszélyes előzést is, mint a gyorshajtást a Nagykőrösi úton. Ezt a levelet küldtem az ORF sajtószolgálatának, április 22-én:

Kedves ORFK!

Egy készülő anyagunkhoz kérünk segítséget: egy kimutatást/statisztikát szeretnénk látni arról, hogy a 2013-es évben milyen szabálysértések, közlekedési bűncselekmények miatt hány alkalommal szabott ki a rendőrség szabálysértési illetve közigazgatási bírságot – ráadásul ezt az adatsort közlekedő-típusokra lebontva szeretnénk elemezni. A kérdés tehát: gyalogosok, kerékpárosok, motorosok, lovaskocsik, autósok, teherautósok esetében milyen szabálysértésekre (gyorshajtás, ittas vezetés, kanyarodási, megállási, úttesten átkelési, stb.) hány esetben indult eljárás.

Köszönettel:Rácz Tamás

Kaptam egy nyugtázó mailt (megkaptuk, majd válaszolunk), 30-án ismét rákérdeztem, ismét kaptam egy automatikus nyugtázást, majd tegnap, május 6-án megjött a válasz:

Tisztelt Uram!

Az ORFK Kommunikációs Szolgálatához érkezett megkeresésére az alábbiakban válaszolunk. A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) szabályainak megsértése miatt 2013. évben a rendőrség pénzbírságot 104 244 fő esetében szabott ki.Tájékoztatjuk, hogy a szabálysértési bírságokkal kapcsolatban nem rendelkezünk részletes, közlekedő-típusokra vonatkozó bontással. Az egyes szervezeti egységek 2013. évi országos összesítő adatai alapján 74 197 ügyben intézkedtek közigazgatási bírság kiszabásáról.

Budapest, 2014. május 6.

Tisztelettel:ORFK Kommunikációs Szolgálat

Szerintetek elégedjek meg ezzel a részletgazdag információval?

Szavazás

Az újságíró jobban tenné, ha:

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • tibike89

    Érdekelne a dolog, pontosabban az , hogy miként is végzi a rendőrség a dolgát gondolok itt a bűnmegelőzésre. Ugyan is mostanában azt vettem észre, hogy rendőrök célja merőben eltér a rendőrség feladatától mely biztonságban tartani minket nem az a céljuk hogy ne legyenek gyorshajtók vagy épp szabálytalankodók hanem az hogy meg büntessék őket ezzel növelve a büdzséjüket.

  • Kempelen10.

    Én ezt a két dolgot sosem keverném össze. A közlekedésrendészet figyeljen a közlekedési szabálysértésekre, bűncselekményekre, a többi rendőrségi szakterület pedig a sajátjára.

    Autózás iránt érdeklődők nyilván fogékonyabbak meglátni a közlekedési rendőrök tevékenységét, de ostobaság lenne azt képzelni, hogy mással nem foglalkozik a re4ndőrség.

    Kezeljük hát helyén a dolgokat, nem érdemes azokat összemosni!

  • cvn69

    “Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével.”
    ű
    Érdekes a jogérzéked! Amennyiben megnevezed, hogy ki vezette a járművedet -és az illető ezt elismeri-, nem téged büntetnek. Ha a szabálysértőt véded azzal, hogy nem adod ki, vagy olyannak adod az autódat, aki nem vállalja el a tettét, akkor azt ne a jogalkalmazón kérd számon, szerintem!
    Az ilyen jogérzékkel rendelkezők szokták azt hozni fel önmaguk védelmére, hogy “nem én vezettem, bizonyítsák be”! Hát nem, bizonyítsd te be, hogy nem te vezettél.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.