Válaszolt a rendőrség a kérdésünkre. Ki vagyunk segítve vele

Bírságmegoszlási statisztika 2013-ról

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 14.00

Biztos az én készülékemben van a hiba, de nagyon semmitmondó választ sikerült kapnom egy kérdésre a rendőrségtől.

Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével. Mivel pedig az ilyen szabálysértések – főként a gyorshajtás – büntetése nagyon kényelmesen megoldható automatizáltan, a klasszikus rendőri közlekedési munkának alig látni nyomát az utakon. Lapulnak a traffipaxok mögött a rendőrök, néha csinálnak valami igazoltatásnak álcázott látszatintézkedést – az egyéb szabálysértésekkel, rossz vezetői szokásokkal senki nem törődik. Nem küldi le senki a középső sávban szüttyögőket a külsőbe az autópályán, nem kezdi senki kergetni a vadparaszt módon előzgetőket, a jogsit veszélyeztető pontrendszer pedig egy viccé változott.

Írtam is erről egy anyagot a minap, amihez még jóval korábban segítséget kértem a rendőrségtől is. Azt akartam megtudni, a tavalyi évben milyen szabálysértésekért hány esetben intézkedtek a rendőrök, hátha csak a percepcióm téves és valójában éppúgy üldözik a zsaruk az index nélküli, veszélyes előzést is, mint a gyorshajtást a Nagykőrösi úton. Ezt a levelet küldtem az ORF sajtószolgálatának, április 22-én:

Kedves ORFK!

Egy készülő anyagunkhoz kérünk segítséget: egy kimutatást/statisztikát szeretnénk látni arról, hogy a 2013-es évben milyen szabálysértések, közlekedési bűncselekmények miatt hány alkalommal szabott ki a rendőrség szabálysértési illetve közigazgatási bírságot – ráadásul ezt az adatsort közlekedő-típusokra lebontva szeretnénk elemezni. A kérdés tehát: gyalogosok, kerékpárosok, motorosok, lovaskocsik, autósok, teherautósok esetében milyen szabálysértésekre (gyorshajtás, ittas vezetés, kanyarodási, megállási, úttesten átkelési, stb.) hány esetben indult eljárás.

Köszönettel:Rácz Tamás

Kaptam egy nyugtázó mailt (megkaptuk, majd válaszolunk), 30-án ismét rákérdeztem, ismét kaptam egy automatikus nyugtázást, majd tegnap, május 6-án megjött a válasz:

Tisztelt Uram!

Az ORFK Kommunikációs Szolgálatához érkezett megkeresésére az alábbiakban válaszolunk. A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) szabályainak megsértése miatt 2013. évben a rendőrség pénzbírságot 104 244 fő esetében szabott ki.Tájékoztatjuk, hogy a szabálysértési bírságokkal kapcsolatban nem rendelkezünk részletes, közlekedő-típusokra vonatkozó bontással. Az egyes szervezeti egységek 2013. évi országos összesítő adatai alapján 74 197 ügyben intézkedtek közigazgatási bírság kiszabásáról.

Budapest, 2014. május 6.

Tisztelettel:ORFK Kommunikációs Szolgálat

Szerintetek elégedjek meg ezzel a részletgazdag információval?

Szavazás

Az újságíró jobban tenné, ha:

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • tibike89

    Érdekelne a dolog, pontosabban az , hogy miként is végzi a rendőrség a dolgát gondolok itt a bűnmegelőzésre. Ugyan is mostanában azt vettem észre, hogy rendőrök célja merőben eltér a rendőrség feladatától mely biztonságban tartani minket nem az a céljuk hogy ne legyenek gyorshajtók vagy épp szabálytalankodók hanem az hogy meg büntessék őket ezzel növelve a büdzséjüket.

  • Kempelen10.

    Én ezt a két dolgot sosem keverném össze. A közlekedésrendészet figyeljen a közlekedési szabálysértésekre, bűncselekményekre, a többi rendőrségi szakterület pedig a sajátjára.

    Autózás iránt érdeklődők nyilván fogékonyabbak meglátni a közlekedési rendőrök tevékenységét, de ostobaság lenne azt képzelni, hogy mással nem foglalkozik a re4ndőrség.

    Kezeljük hát helyén a dolgokat, nem érdemes azokat összemosni!

  • cvn69

    “Természetes jogérzékemet a mai napig piszkálja az objektív felelősségnek csúfolt abszurditás, melynek keretében a hatóságok az állítólag legveszélyesebb közúti szabálytalanságokat nem a vezető személyes megbüntetésével szankcionálják, hanem a jármű tulajdonosának pénzbüntetésével.”
    ű
    Érdekes a jogérzéked! Amennyiben megnevezed, hogy ki vezette a járművedet -és az illető ezt elismeri-, nem téged büntetnek. Ha a szabálysértőt véded azzal, hogy nem adod ki, vagy olyannak adod az autódat, aki nem vállalja el a tettét, akkor azt ne a jogalkalmazón kérd számon, szerintem!
    Az ilyen jogérzékkel rendelkezők szokták azt hozni fel önmaguk védelmére, hogy “nem én vezettem, bizonyítsák be”! Hát nem, bizonyítsd te be, hogy nem te vezettél.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.