A világ népessége folyamatosan növekszik, a Föld pedig nem lesz sem nagyobb sem kisebb, csak egyre kevesebb. A metropolisok terjeszkednek, és minden talpalatnyi szabad terület beépítésre kerül. A világ legnagyobb városaiban állítólag a vasúti pályaudvarok foglalják el a legnagyobb területet, amik egy része sokszor üresen áll, hiszen a vonatok folyamatos mozgásban vannak.  
Ennek a problémánk a kiküszöbölésére dolgozott ki alternatívát két brit építész-tervező, Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa, akik függőleges, felhőkarcolószerű pályaudvarok képében vetítik elénk a jövőt. 
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 1
A két tervező számítása szerint 60 év múlva éri le az emberiség azt a technológiai szintet, amikor megvalósítható lesz a “függőleges hipersebességű vonatok terminálja”. Az utasok lifttel jutnának fel az állomás oldalán mágnesekkel rögzített szerelvényekre. A kabinok ülései óriáskerékhez hasonló megoldással lennének ellátva, így az utasok a vonat függőleges helyzetében is vízszintesen ülnének.
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 2
Christopher és Lucas állítása szerint a vonatok sebessége ekkora el fogja érni a közel 1000 km/órát, amivel a föld egyik leggyorsabb szárazföldi közlekedési eszközévé lépnének elő. Ez nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen a legnagyobb japán vasúttársaság mágnesvonata (JR Maglev MLX01) már 2003-ban elérte az 581 kilométer/órás sebességet. 
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 3
De ha kíváncsi vagy a leggyorsabb vonatkora KATTINTS IDE! Amikor a Bugatti Veyron töpörödni kezd a tükörben, a mozdonyvezető még messze van a teljes gáztól.

Ilyen lehet a jövő pályaudvara 4