Ilyen lehet a jövő pályaudvara

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.05. 19.15

Nem csak a függőleges “parkolás” a meghökkentő, de a vonatok várható sebessége is.

A világ népessége folyamatosan növekszik, a Föld pedig nem lesz sem nagyobb sem kisebb, csak egyre kevesebb. A metropolisok terjeszkednek, és minden talpalatnyi szabad terület beépítésre kerül. A világ legnagyobb városaiban állítólag a vasúti pályaudvarok foglalják el a legnagyobb területet, amik egy része sokszor üresen áll, hiszen a vonatok folyamatos mozgásban vannak.  
Ennek a problémánk a kiküszöbölésére dolgozott ki alternatívát két brit építész-tervező, Christopher Christophi és Lucas Mazarrasa, akik függőleges, felhőkarcolószerű pályaudvarok képében vetítik elénk a jövőt. 
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 1
A két tervező számítása szerint 60 év múlva éri le az emberiség azt a technológiai szintet, amikor megvalósítható lesz a “függőleges hipersebességű vonatok terminálja”. Az utasok lifttel jutnának fel az állomás oldalán mágnesekkel rögzített szerelvényekre. A kabinok ülései óriáskerékhez hasonló megoldással lennének ellátva, így az utasok a vonat függőleges helyzetében is vízszintesen ülnének.
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 2
Christopher és Lucas állítása szerint a vonatok sebessége ekkora el fogja érni a közel 1000 km/órát, amivel a föld egyik leggyorsabb szárazföldi közlekedési eszközévé lépnének elő. Ez nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen a legnagyobb japán vasúttársaság mágnesvonata (JR Maglev MLX01) már 2003-ban elérte az 581 kilométer/órás sebességet. 
Ilyen lehet a jövő pályaudvara 3
De ha kíváncsi vagy a leggyorsabb vonatkora KATTINTS IDE! Amikor a Bugatti Veyron töpörödni kezd a tükörben, a mozdonyvezető még messze van a teljes gáztól.

Ilyen lehet a jövő pályaudvara 4

Kommentek

  • husky

    Eléggé vaddolog és hülyeség! 1000-1500 tonna, egyetlen szerelvény megtartása is elektormágnesekkel iszonyatos energiapocséklás lenne.
    És a függőleges vonat padlóján a 75 éves utas, a kismama meg a gyerekkocsis anyuka is létrán mászna le??? No komplet!
    Utazzon emberünk végére állított csuklósbuszon és üljön is le! Egészségére!

  • PROVOCATOR

    Ez nettó hülyeség. Minek kellene függőlegesen megállni? Csak lesz elég hely vízszintesen egy pályaudvarnak. Elképzelem a Máv-os baktert fekve “áll” a vonat indulásakor zászlót lengetni. De nálunk 60 év múlva is 50-el mennek mennek majd a vonatok, hogy a dagadt bakter kiérjen letekerni a sorompót.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.