Ez nem nyugdíjasoknak való

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 09.45

Csábító a Lotus nyitott tetős sportautója, de 350 lóerő és gyönyörű dizájn ide vagy oda, valami mégsem stimmel.

A felnőttkorba lépett Lotus Elise műszaki alapjaira épülő, tavaly bemutatott Lotus Exige S Roadster nem csak szemet gyönyörködtető, de a merev alumínium vázába épített 3,5 literes, V6-os kompresszoros Toyota motor sem piskóta, hiszen 350 lóerő a teljesítménye, és csupán 1166 kilogrammot kell cipelnie, plusz a sofőr és utasa. 
Ez nem nyugdíjasoknak való 1
Az Exige S Roadster 4 másodperc alatt karcol a 100 km/órába, viszont maximális sebessége 233 kilométer/órára van korlátozva, amit a nyitott tetővel indokol a gyártó. Ha pedig magasabbak vagyunk 160 centinél, és megvásároltuk ezt a roadstert, akkor hamar rá fogunk jönni, hogy soha nem akarjuk majd felrakni a tetőt. 
A Lotus mérnökei valami borzasztó módon alakították ki az ajtót és a küszöböt, ahogy a videó is bizonyítja, szinte lehetetlen be- és kiszállni nagyobb termettel. Idősebb korban pedig már nem úgy mozognak az ízületek, ahogy kellene, ezért biztos nem a 17 millió forintba kerülő autó lesz a tehetős nyugdíjasok kedvence. 

Ez nem nyugdíjasoknak való 2

Kommentek

  • szala

    Ez aztán a luxusautó! Azért megnézném, hogy repeszt! Ha más nem, a Top Gear élő show-n lesz alkalmam megfigyelni hogyan gyorsul egy ilyen csúcskategóriás autó. Csak az még messze van sajnos.

  • Szöcske

    Azt a kis kényelmetlenséget elviselné az ember…

  • W. A. Lacky

    Ez azért több, mint egy kis kellemetlenség! Ez egy halom szar.

  • Kempelen10.

    Halom szar. Az ostoba faszkalapnak.

  • fank1970

    A kínaiaknak jó lesz ez az ízé…

  • husky

    A félméteres és hátul majdnem ugyanolyan magas küszöbféleség fatális tervezési hiba, minden tervezési érvtől függetlenül.
    Esetleg pár hülye dubai vesz majd, hogy legyen.
    LOndonba meg minek a 20-30 mérföldes sebességhatárokhoz…

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.