Persze tankot is láttunk már elakadni

Homokba ragadt a G63 AMG 6x6

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 20.15

Van olyan terep, ahol még egy hatkerekű szörnyeteg is képes elakadni, de valahogy más helyszínt képzelünk ilyenkor el.

Az utóbbi évek legádázabb járműve kétségkívül a Mercedes-Benz hatkerekű szörnyetege, ami reggelire falja fel a legdurvább off-road pályákat, legalábbis ránézésre ezt gondolnánk. Van azonban olyan helyzet, amivel a legkeményebb terepjárók sem tudnak megküzdeni, ez pedig a tengerparti homok. 
Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is vontatókötéllel az orrán fogom látni a G63 AMG 6×6-ot. Valahol Kuvait partjainál ragadt a nedves homokba a terepjáró.
A G63 AMG nyolchengeres turbómotorja 544 lóerős és 760 Nm nyomatékot ad le. A “százlábú” össztömege meghaladja a 3,8 tonnát – azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető -, hossza 5,87 méter, magassága pedig 2,3 méter. 
Persze tankot is láttunk már elakadni 1
A hatkerék-hajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába. 
Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területen a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat. Sajnos a videón szereplő példányon ez sem segített. 
Végül a címben említett elakadt tank:

Persze tankot is láttunk már elakadni 2

Kommentek

  • husky

    1. Fej felett vannak az abroncsnyomás-állító szelepek!
    2. Otthon felejtették a sivatagi, nagy lyukú, érdesített acélpallót, amit ilyenkor az abroncsok elé szoktak lerakni!
    Pénz van ész annál kevesebb!

  • Guillotinee

    Husky!

    Az első abroncsok teljesen, a hátsók félig le vannak eresztve!

    Norti!

    Azért túlzás egy T-90-es harckocsihoz hasnolítani ezt a terepjárót.
    Az említett tank egy 5 méteres sárgödör alján akadt el,de valószínűleg segítség nélkül is kijött volna előbb utóbb.Esetleg meg kellett volna fordulni vele 90 vagy 180 fokban majd vissza, viszont ez az araboknak készült semmire való pénztemető még ott is elakad ahol egy sima buggy is vígan elment volna.

    Túl nehéz és túl hosszú ez az izé igazi terepjárónak.
    Marha jól néz ki meg marha menő de nem igazi terepjáró ez csak csillivilliarabvillogó.
    Csoda hogy ebből még nincs rednőrautó.

  • cddexter

    Guillotinee: ez a hatkerekű alapból az ausztrál hadsereg számára készült csak hogy képbe legyél.

  • Guillotinee

    Dexter!

    Nem mondod?! :D
    Ez komoly?
    Azt hitted ezt csak te tudod meg az ausztrálok? :D

    Képzeld képbe vagyok!

    Ausztráliában van 150 méteres kamion is ,és akkor mi van?
    Ott elfér nincs amit meg kéne mászni és főleg nagyon ritkán akad sárba ez az izé ausztrália közepén!
    De kössz az infót!

    Szerintem te próbáld magad azzal képbe hozni ,hogy utána olvasol mik a jó terepjáróképesség alapjai!Meg mi a különbség erő és nagyság között!

  • Guillotinee

    Dexter!

    Csak,hogy képbe legyél mi a különbség nagyság és erő között!
    Mondtam!
    Nagyon jól néz ki ez a Merci nagyon gyors és erős is de nem való igazi terepre.Ez egy német Hummer H1-akar lenni de egy sima dízel G wagen bőven jobb nála.
    Ez dubaiba jó villogni.

    http://youtu.be/hDhI-K0aAk8

  • cddexter

    Nem csak én tudom sőt, hogy fel lettél világosítva már te is tudod. Eddig viszont lövésed nem volt róla mert hisz nem írtál volna butaságot: “ez az araboknak készült semmire való pénztemető” Pont.

  • Guillotinee

    Dex!

    Hogy ti mennyien vagytok itt ilyen kurva okosak?!
    Azt hiszed én nem követtem nyomon minden egyes cikket amit erről a hatkerekű szarról írtak!
    Attól hogy valaki nem mondd el mindent amit attól még tud!;)
    Sőt,azok szoktak igazán tudni!
    A magadfajták meg okoskodni!
    Több szerénységet mert így hamar pofára esel!
    A véleményem most is az amit utiljára bemásoltál!
    Na feküdj le!

  • cddexter

    Guillotinee: Ha valamit nem tudsz az nem szégyen, sem lexikon, tévedni meg emberi dolog. De ha felfújod és próbálod kimagyarázni a nyilvánvalóan helytelen állításod az már ciki.

  • cddexter

    *senki se lexion.

  • Guillotinee

    Az a ciki mikor a magadfajta okoskodó alakok akarják osztani az észt!
    A kocsikhoz meg fingjuk sincs mert még az éjjeles műszakba is busszal járnak!
    Azért ne lepjen meg ha az alatt a cikk alatt is megtalálod a hozzászólásom amiben leközlik, hogy az ausztrál hadsereg számára fejlesztette ki a mercedes!
    Attól ezt még akkor is csak az arab országok piacára szánták mivel európában senki nem fogja megvenni amerikának meg van ilyen.
    Te komolyan azt hiszed hogy csak úgy beleirogatok ide ész nélkül mint te?

    Azért feltételezzük már a másikról, hogy azért látogatja ezt az oldat is mert mechanikus ne adj isten autós szakmát végzett és érdeklik az autók!
    Nyilván nem sütemény recepteket cserélni vagyunk itt!
    Attól még nem kell lexikonnak lenni,hogy az ember ne felejtse el amit elolvasott.

  • Kempelen10.

    Gijotini!
    Finom stílusban nyomod. Élmény olvasni! :-DDD

  • cddexter

    Kempelen10: Ahogy Georges-Louis mondaná “a stílus maga az ember”.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.