Persze tankot is láttunk már elakadni

Homokba ragadt a G63 AMG 6x6

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 20.15

Van olyan terep, ahol még egy hatkerekű szörnyeteg is képes elakadni, de valahogy más helyszínt képzelünk ilyenkor el.

Az utóbbi évek legádázabb járműve kétségkívül a Mercedes-Benz hatkerekű szörnyetege, ami reggelire falja fel a legdurvább off-road pályákat, legalábbis ránézésre ezt gondolnánk. Van azonban olyan helyzet, amivel a legkeményebb terepjárók sem tudnak megküzdeni, ez pedig a tengerparti homok. 
Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is vontatókötéllel az orrán fogom látni a G63 AMG 6×6-ot. Valahol Kuvait partjainál ragadt a nedves homokba a terepjáró.
A G63 AMG nyolchengeres turbómotorja 544 lóerős és 760 Nm nyomatékot ad le. A “százlábú” össztömege meghaladja a 3,8 tonnát – azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető -, hossza 5,87 méter, magassága pedig 2,3 méter. 
Persze tankot is láttunk már elakadni 1
A hatkerék-hajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába. 
Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területen a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat. Sajnos a videón szereplő példányon ez sem segített. 
Végül a címben említett elakadt tank:

Persze tankot is láttunk már elakadni 2

Kommentek

  • husky

    1. Fej felett vannak az abroncsnyomás-állító szelepek!
    2. Otthon felejtették a sivatagi, nagy lyukú, érdesített acélpallót, amit ilyenkor az abroncsok elé szoktak lerakni!
    Pénz van ész annál kevesebb!

  • Guillotinee

    Husky!

    Az első abroncsok teljesen, a hátsók félig le vannak eresztve!

    Norti!

    Azért túlzás egy T-90-es harckocsihoz hasnolítani ezt a terepjárót.
    Az említett tank egy 5 méteres sárgödör alján akadt el,de valószínűleg segítség nélkül is kijött volna előbb utóbb.Esetleg meg kellett volna fordulni vele 90 vagy 180 fokban majd vissza, viszont ez az araboknak készült semmire való pénztemető még ott is elakad ahol egy sima buggy is vígan elment volna.

    Túl nehéz és túl hosszú ez az izé igazi terepjárónak.
    Marha jól néz ki meg marha menő de nem igazi terepjáró ez csak csillivilliarabvillogó.
    Csoda hogy ebből még nincs rednőrautó.

  • cddexter

    Guillotinee: ez a hatkerekű alapból az ausztrál hadsereg számára készült csak hogy képbe legyél.

  • Guillotinee

    Dexter!

    Nem mondod?! :D
    Ez komoly?
    Azt hitted ezt csak te tudod meg az ausztrálok? :D

    Képzeld képbe vagyok!

    Ausztráliában van 150 méteres kamion is ,és akkor mi van?
    Ott elfér nincs amit meg kéne mászni és főleg nagyon ritkán akad sárba ez az izé ausztrália közepén!
    De kössz az infót!

    Szerintem te próbáld magad azzal képbe hozni ,hogy utána olvasol mik a jó terepjáróképesség alapjai!Meg mi a különbség erő és nagyság között!

  • Guillotinee

    Dexter!

    Csak,hogy képbe legyél mi a különbség nagyság és erő között!
    Mondtam!
    Nagyon jól néz ki ez a Merci nagyon gyors és erős is de nem való igazi terepre.Ez egy német Hummer H1-akar lenni de egy sima dízel G wagen bőven jobb nála.
    Ez dubaiba jó villogni.

    http://youtu.be/hDhI-K0aAk8

  • cddexter

    Nem csak én tudom sőt, hogy fel lettél világosítva már te is tudod. Eddig viszont lövésed nem volt róla mert hisz nem írtál volna butaságot: “ez az araboknak készült semmire való pénztemető” Pont.

  • Guillotinee

    Dex!

    Hogy ti mennyien vagytok itt ilyen kurva okosak?!
    Azt hiszed én nem követtem nyomon minden egyes cikket amit erről a hatkerekű szarról írtak!
    Attól hogy valaki nem mondd el mindent amit attól még tud!;)
    Sőt,azok szoktak igazán tudni!
    A magadfajták meg okoskodni!
    Több szerénységet mert így hamar pofára esel!
    A véleményem most is az amit utiljára bemásoltál!
    Na feküdj le!

  • cddexter

    Guillotinee: Ha valamit nem tudsz az nem szégyen, sem lexikon, tévedni meg emberi dolog. De ha felfújod és próbálod kimagyarázni a nyilvánvalóan helytelen állításod az már ciki.

  • cddexter

    *senki se lexion.

  • Guillotinee

    Az a ciki mikor a magadfajta okoskodó alakok akarják osztani az észt!
    A kocsikhoz meg fingjuk sincs mert még az éjjeles műszakba is busszal járnak!
    Azért ne lepjen meg ha az alatt a cikk alatt is megtalálod a hozzászólásom amiben leközlik, hogy az ausztrál hadsereg számára fejlesztette ki a mercedes!
    Attól ezt még akkor is csak az arab országok piacára szánták mivel európában senki nem fogja megvenni amerikának meg van ilyen.
    Te komolyan azt hiszed hogy csak úgy beleirogatok ide ész nélkül mint te?

    Azért feltételezzük már a másikról, hogy azért látogatja ezt az oldat is mert mechanikus ne adj isten autós szakmát végzett és érdeklik az autók!
    Nyilván nem sütemény recepteket cserélni vagyunk itt!
    Attól még nem kell lexikonnak lenni,hogy az ember ne felejtse el amit elolvasott.

  • Kempelen10.

    Gijotini!
    Finom stílusban nyomod. Élmény olvasni! :-DDD

  • cddexter

    Kempelen10: Ahogy Georges-Louis mondaná “a stílus maga az ember”.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.