Kamaz a belvárosban – jó ez nekünk?

Füstölög a múlt

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 12.00

Nem kellene már így az Euro VI korában legalább távlatosan felvetni, hogy esetleg ne lehessen pénzkeresésre használni egy zsúfolt nagyvárosban füstokádó KGST-romokat?

Az Ürömi úton kaptam el ezt a darabka műszaki történelmet, amint egy építkezésről szállítja el a kitermelt földet. Szó se róla, mindig megdobogtatja a szívem a szocialista ipar egy-két jó állagban fennmaradt remeke, de azért ez a korom- és pörkölt motorolajfüst-okádó Kamaz kicsit más, mint egy penge Ezeröcsi látványa a rakparton.

Nem kéne valami törvény-féleség arra, hogy ha nem is azonnal, de 2-3 év viszonylatában tűnjenek már el a francba az amúgy is egészségtelen levegőjű magyar városokból, például Budapestről is ezek a vackok, hogy ne lehessen pénzt keresni azzal, hogy már egy utcára kifordulással szerencsétlen városi lakók orra alá böffenti a sofőr egy Euro VI-os kamion tízévnyi korom-emisszióját?

Kamaz a belvárosban – jó ez nekünk? 1

Mehetnének a Kamazzal a múzeumba a BKV szörnyűséges vén buszai is. Persze értem én, hogy akkor nem lenne mivel tömegközlekedni, de nagyon kíváncsi vagyok arra az egyenletre a fővárosi vezetés gazdálkodásában, aminek egyik oldalán a pár tucat legramatyabb Ikarus lecserélésének költsége áll, szemben vele pedig pár ezer allergiás, asztmás magyar gyerek életen át tartó kezelésének ára, meg az életminőség-romlásuk számszerűsített értéke.

Szavazás

Mit gondolsz, nem kéne ezeket a Kamazokat hatóságilag kivonni már a szállítmányozásból?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • PROVOCATOR

    A fővárosban legalább vannak építkezések, van munkalehetőség, a vidéki városokkal meg nem foglalkozik senki kedves újságíró. Úgyhogy le@zarom, hogy Budapesten mitől fulladnak meg.

  • cddexter

    Alternatívát tud helyette a kedves cikkíró? Mármint olyan alternatívát ami nem 5-10x annyiba kerül. Mert ugye ha az ő szemetét mondjuk 50ezer helyett 250ezerért szállítanák el akkor már jó lenne neki büdös Kamaz.

  • husky

    Sajnos azé a fuvar aki a legolcsóbb, még akkor is ha hülye módon előbb-utóbb magát éli fel. A többire nagy ívben tojik a megrendelő!
    Sajnos a magyar belföldiseknek még nem telik normális autóra, ha meg tudja venni, elveszti a munkát a valós áratarifa miatt!
    Egyzserűen nem előzetes engedély van Amszterdamban sem, hanem mostmár Euro IV és kész. vagy tidja vagy be sem mehet.
    Az E-útdíj is egy rakás trutyi, mert csak Euro III-ig van tarifálva!

  • Rácz Tamás

    Uzuz: benned mi kelt ilyen sértettséget? Vagy mindig ilyen kifinomultan kommunikálsz? Bánt, hogy nem tudsz jól sem írni, sem olvasni?
    A kommented első 4/5-e egy értelmetlen monológ (védett övezetben nem, de talán mégis, de az nem is védett övezet???), megoldási javaslatom meg a cikkem második bekezdésében ott van: ha mást is zavar az ilyen tüdőrohasztó dög, tán hozhatna egy törvényt/rendeletet a hatalom, hogy pár év türelmi idővel kifuttassa ezeket a városból.
    De most tényleg, min akadtál így ki? Te is Kamazozol a belvárosban?

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.