Kétéltű szörnyeteg, Niva motorral

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.23. 10.15

Nem hiába a világ egyik legjobb terepjárójának szívét kapta meg a lufikerekű monstrum, nem sok akadály van előtte.

Ha tippelnem kellene, hogy melyik ország van legjobban felkészülve egy esetleges világvégére én az oroszokat mondanám. Hiszen ahol van olyan jármű aminek a hivatalos besorolása “apokalipszis off-roader”, ott nem nagyon éri felkészületlenül az embereket semmi. 
Az orosz Aton-Impulse vállalat feltett szándéka volt, hogy olyan autót épít ami jól tud úszni, és bármilyen terepen könnyen elboldogul. Évek kemény munkájának köszönhetően el is készült a Viking-2992 kétéltű, amiben a Lada Niva (VAZ-2130) négyhengeres, 82 lóerős, 1,8 literes erőforrása dolgozik. 
Gyorsulási versenyekre nem érdemes nevezni vele, hiszen maximális szárazföldi sebessége 60 kilométer/óra, vízen pedig 12-15 kilométert tud megtenni óránként. Hatalmas méreteihez képest súlya mindössze 1,4 tonna, a keréknyomás az utastérből szabályozható. Szárazföldi átlagfogyasztása állítólag 14,7 liter/100 kilométer. 
Hatalmas abroncsaiban alapból alacsony a nyomás, hogy nagy felületen fogják a talajt, így a mély hóban is könnyedén mozoghat a Viking. Három differenciálzárja van, terepszöge elől 45°, hátul 51° és 38 százalékos emelkedőn is képes felmászni. 
A vízben nem a klasszikus hajócsavar felel az előrejutásért, hanem egy vízsugárhajtómű, ennek köszönhetően a kormányzás egyszerűbb mint csavarral és kormánylapáttal. Biztonsági okokból a küszöbök alá légkamrákat építettek, ezáltal több vizet szorít ki és tengelyei sem süllyednek a víz alá.
Bárki vásárolhatja a kétéltű járműből 35 000 dollár (7,7 millió forint) ellenében, és legálisan használható közúton is. Készítői elsősorban a tajgán dolgozó geológusok, olajbányászok és fakitermelők halmazát lőtték be potenciális vásárlóközönségnek, de akár életmentésre is tökéletes: 

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.