Gumifüst gombnyomásra

Ezt is tudja az új Mustang

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.23. 19.45

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak csak.

Az idén 50 éves Mustang hatodik generációja újabb fokozatra kapcsolt, világmodellé vált, hiszen a legújabb Ford Mustang már az európai piac számára is elérhető lesz, így a magyar kereskedésekben is begurul jövő tavasszal.
A hagyományokhoz hűen továbbra is elérhető a Mustanghoz V8-as blokk, de a takarékosság jegyében (az európai üzemanyagárakat figyelembe véve) négyhengeres motorral is kapható lesz a kocsi, ami egy 2,3 literes, 309 lóerős EcoBoost. Már ez a teljesítmény is bőven elég lenne, hogy leégessük a gumit a hátsó kerékről, és ha ehhez támadna kedve a majdani Mustang-vásárlónak, a Ford megkönnyíti a dolgot. 
Gumifüst gombnyomásra 1
Beépítették a 2015-ös Mustang GT menetstabilizáló rendszerébe az úgynevezett “Line Lock” funkciót (csak a GT változatban alapfelszereltség), melyet aktiválva az első kerek automatikusan blokkolnak, a hátsókat pedig addig forgathatjuk míg akkora füstöt nem vágunk, hogy ránk hívják a tűzoltókat. Igazán kényelmes megoldás ez a vagánykodásra, de újabb élvezeti értéket veszítünk az autó és ember közötti izzadtságszagú kapcsolatból.  
A Ford elmondása szerin ez a megoldás azért került az autóba, hogy az esetleges amatőr gyorsulási versenyeken könnyebben üzemi hőfokra lehessen melegíteni a gumikat rajt előtt. 
Ford Mustang Limitált Mustang az ötvenedik szülinapra

Kommentek

  • Guillotinee

    Ez aztán nagy élmény!
    Már azt a két pedált is nehéz lenyomni egyszerre?

  • Kanyaró Malvin

    Pedig ez az egyetlen ésszerű megoldás. Mit ad hozzá a burnouthoz, hogy közben fékezed a hátsó kereket is? Semmit, csak pusztul az autó. Gyorsulási versenyekre épített tuningautókhoz régóta van olyan kapcsoló, ami kiiktatja a hátsó fékkört, pont a gumimelegítés miatt. Csak kitúrtam, itt írják: http://galeria.vezess.hu/2/show/8510/76516/#kep-76536 ebben a cikkben:
    http://www.vezess.hu/magazin/tobb_mint_auto_chevrolet/1914/

  • hulyemernok

    Nem az elképzeléssel van a baj, inkább a megvalósítással. Ne a fedélzeti számítógép menüjében kelljen már keresgélni… Egy egyszerű gomb a középkonzolon sokkal jobban illene egy ilyen autóhoz.

  • Guillotinee

    Malvin!

    Nem ad hozzá semmit de egész eddig így kellett csinálni,nyomkodás helyett a két lábadat egyszerűbb használni!
    Volt szerencsém kipróbálni.
    Nem mellesleg,hogy azért az utcán lámpától lámpáig nen nagyon akarod defektesre szétégetni a gumit,elég csak egy kicsit füstöltetni elindulás előtt.A profi gyorsulási versenyeken meg mögötted van öt garnitúra új gumi.
    Legközelebb már driftelni is magától fog egy kis érintőképernyő nyomkodás után?

    Érdekes…ez a fejlődés.

  • Kanyaró Malvin

    Én mindig sajnálom az autót, hogy mekkora terhelés a fékek ellenében túlforgatni a gumit, bár így is élmény. Fejlődésnek valóban nem nevezném, de én így nyugodtabb szívvel kennék egy kis feketét az aszfaltra, hadd örüljenek a buszmegállóban álló kisfiúk.

  • PluginHibrid

    S a videon a kisbetűs szöveg:

    “A versenyzés a garancia elvesztését okozza” ???

    Most akkor mégse lehet…

    “az esetleges amatőr gyorsulási versenyeken könnyebben üzemi hőfokra lehessen melegíteni a gumikat rajt előtt”

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.