Gumifüst gombnyomásra

Ezt is tudja az új Mustang

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.23. 19.45

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak csak.

Az idén 50 éves Mustang hatodik generációja újabb fokozatra kapcsolt, világmodellé vált, hiszen a legújabb Ford Mustang már az európai piac számára is elérhető lesz, így a magyar kereskedésekben is begurul jövő tavasszal.
A hagyományokhoz hűen továbbra is elérhető a Mustanghoz V8-as blokk, de a takarékosság jegyében (az európai üzemanyagárakat figyelembe véve) négyhengeres motorral is kapható lesz a kocsi, ami egy 2,3 literes, 309 lóerős EcoBoost. Már ez a teljesítmény is bőven elég lenne, hogy leégessük a gumit a hátsó kerékről, és ha ehhez támadna kedve a majdani Mustang-vásárlónak, a Ford megkönnyíti a dolgot. 
Gumifüst gombnyomásra 1
Beépítették a 2015-ös Mustang GT menetstabilizáló rendszerébe az úgynevezett “Line Lock” funkciót (csak a GT változatban alapfelszereltség), melyet aktiválva az első kerek automatikusan blokkolnak, a hátsókat pedig addig forgathatjuk míg akkora füstöt nem vágunk, hogy ránk hívják a tűzoltókat. Igazán kényelmes megoldás ez a vagánykodásra, de újabb élvezeti értéket veszítünk az autó és ember közötti izzadtságszagú kapcsolatból.  
A Ford elmondása szerin ez a megoldás azért került az autóba, hogy az esetleges amatőr gyorsulási versenyeken könnyebben üzemi hőfokra lehessen melegíteni a gumikat rajt előtt. 
Ford Mustang Limitált Mustang az ötvenedik szülinapra

Kommentek

  • Guillotinee

    Ez aztán nagy élmény!
    Már azt a két pedált is nehéz lenyomni egyszerre?

  • Kanyaró Malvin

    Pedig ez az egyetlen ésszerű megoldás. Mit ad hozzá a burnouthoz, hogy közben fékezed a hátsó kereket is? Semmit, csak pusztul az autó. Gyorsulási versenyekre épített tuningautókhoz régóta van olyan kapcsoló, ami kiiktatja a hátsó fékkört, pont a gumimelegítés miatt. Csak kitúrtam, itt írják: http://galeria.vezess.hu/2/show/8510/76516/#kep-76536 ebben a cikkben:
    http://www.vezess.hu/magazin/tobb_mint_auto_chevrolet/1914/

  • hulyemernok

    Nem az elképzeléssel van a baj, inkább a megvalósítással. Ne a fedélzeti számítógép menüjében kelljen már keresgélni… Egy egyszerű gomb a középkonzolon sokkal jobban illene egy ilyen autóhoz.

  • Guillotinee

    Malvin!

    Nem ad hozzá semmit de egész eddig így kellett csinálni,nyomkodás helyett a két lábadat egyszerűbb használni!
    Volt szerencsém kipróbálni.
    Nem mellesleg,hogy azért az utcán lámpától lámpáig nen nagyon akarod defektesre szétégetni a gumit,elég csak egy kicsit füstöltetni elindulás előtt.A profi gyorsulási versenyeken meg mögötted van öt garnitúra új gumi.
    Legközelebb már driftelni is magától fog egy kis érintőképernyő nyomkodás után?

    Érdekes…ez a fejlődés.

  • Kanyaró Malvin

    Én mindig sajnálom az autót, hogy mekkora terhelés a fékek ellenében túlforgatni a gumit, bár így is élmény. Fejlődésnek valóban nem nevezném, de én így nyugodtabb szívvel kennék egy kis feketét az aszfaltra, hadd örüljenek a buszmegállóban álló kisfiúk.

  • PluginHibrid

    S a videon a kisbetűs szöveg:

    “A versenyzés a garancia elvesztését okozza” ???

    Most akkor mégse lehet…

    “az esetleges amatőr gyorsulási versenyeken könnyebben üzemi hőfokra lehessen melegíteni a gumikat rajt előtt”

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.