Trabantot a gyerekszobába!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.21. 15.15

Könnyed, játékos formában ismertethetjük meg a gyerekekkel a keleti blokk járműveit, amiket ők már nem biztos, hogy felismernek ha szembe jön az utcán.

Sok mai gyerek úgy nő fel, hogy nem igazán ismeri azokat az autókat, amiket szülei, nagyszülei a KGST (Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa) hagyatékaként emlegetnek, hiszen majdnem minden családban van egy jópofa ladás, vagy esetünkben trabantos történet.
Nemrég rátaláltam egy módszerre amivel könnyedén, játékos formában ismertethetjük meg a gyerekekkel a keleti blokk járműveit, azokon belül is a legnépszerűbbeket: a Ladás sorozat után, most itt a Trabis válogatós. Ritka az olyan hátulgombolós, aki ne szeretne legózni, innentől kezdve már csak egy kis szülői kreativitásra van szükség. 
A Trabant keletnémet gépkocsitípus, melyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle.
A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen – egyes tévhitek szerint – eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak.
A legelső sorozatban gyártott modell, az IFA F8 alapjaira épített P70-es volt (1955-1959). Összesen 36 786 db készült belőle, motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 köbcentis. Az alvázra fából készült, duroplast karosszériát emeltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine, kombi, coupé – ezekből csak kevés készült.
A második generáció a P70-es (1957-1962) kódjelet viselte, az első darabokat az NDK-ban 8 360 márkáért árulták. Összesen 131 434 db készült belőlük.
Az 500-as modell  (1960-1963) a már jól bevált formát viselte, azonban ebből már készült úgynevezett “camping” modell, amely elhúzható tetővel volt szerelve. Az ezt követő 600-as széria új, 100 köbcentivel nagyobb motort kapott. Külsőleg csupán annyi változás történt, hogy dupla díszléc került az oldalára.
A Trabant 601 lett végül a legismertebb és legtovább gyártott széria, összesen 2 774 821 db készült belőle. Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni.

kép: balazsmakett.blogspot.hu

A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.
A kor igényeihez igazodva megalkották a négyütemű szériát 1989-be, a Trabant 1.1-et. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo motorjára, mely egy 1043 cm?-es 4 ütemű gép. Botváltós lett, előlre tárcsafék, új osztókörű felni, új műanyag lökhárítók, hátsólámpa, műszerfal kerültek.


Azt pedig ne felejtsük el, hogy a 601-es modell – minden idők legnépszerűbb Trabantja -, idén 50 éves! KATTINTS A KÉPRE!

Trabant 601 Ha szereted a Trabantokat, ezt látnod kell! Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest:
forrás: Wikipédia

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.