Három kerékkel vágtatott az autópályán

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 09.45

Vajon miért építik négy kerékkel az autókat? Nem is értem, hiszem úgy tűnik, bőven elég három is.

Nem példa nélküli a történelemben, és még napjainkban sem a háromkerekű autó. Ezek a gépjárművek általában olcsóbbak, mozgékonyabbak és fordulókörük átmérője is kisebb négykerekű társaikénál. Ne feledjük, hogy Karl Benz első járműve is háromkerekű volt. 
A háromkerekű autók gyártása az első világháború utáni években kezdődött, amikor a gyártók és a piac igényelte az egyszerű, olcsó konstrukciókat. A két világháború közötti gazdasági válság, a vásárlóerő csökkenése és a nyersanyaghiány miatt több háromkerekű jármű jelent meg.

Framo Stromer

Tempo Hanseat
A második világháború utáni korszakból a német Messerschmitt KR200-et, vagy a Heinkel Kabinét említhetjük meg. Magyarországon a legismertebb háromkerekű a csehszlovák gyártmányú, mozgáskorlátozottaknak szánt Velorex volt. Ma elsősorban az olasz Piaggio háromkerekű áruszállítói vannak itthon forgalomban.

Messerschmitt KR200

Heinkel Kabine

Velorex

De a kérdés az, hogy a pontosan ma 50 éves Ford Mustang képes lenne-e három kerékkel közlekedni? A választ a videóban találjátok. 

Ha valami igazán igényesre vágysz, kattints az alábbi képre! 

Jóízlés elleni durva erőszak Nincs ennél jobb móka Hihetetlen, hogy ezt túlélte! Ezt soha, de soha ne próbáld ki otthon! Ford Mustang  Jótékony céllal kelt el a Need For Speed Mustangja

Kommentek

  • husky

    ne felejtsük az angol Reliantot, de volt még kisebb nyerges vontató is: Scammel Scarab.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.