A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik

Az izomautókat sem vetik meg

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 12.15

A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Mustang történetében – vásárlóként, mérnökként, kereskedőként vagy éppen újságíróként.

A Ford Mustangból mindig is áradt a szabadság és függetlenség hangulata, és ez az érzés világszerte megérinti az embereket – nőket, férfiakat, fiatalokat és az idősebbeket egyaránt. Gondoltátok volna, hogy a szebbik nem képviselői immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetében?
A legelső Mustang-vásárló, a sikeres autóversenyző vagy a Mustanggal életre szóló szerelmet tápláló riporter csupán néhány abból a sok millió nőből, akiknek lelkesedése nagyban hozzájárult a máig élő legenda megszületéséhez.

Gail Wise

A világ legelső Mustang-vásárlója
1964-ben Gail Wise, a frissen diplomázott chicagói tanítónő még nem sejtette, hogy történelmet ír megrendelésével, és ő lesz Amerika legelső Mustang-tulajdonosa. Autóját még ma is őrzi. A történetet még érdekesebbé teszi, hogy Wise kisasszony április 15-én, vagyis két nappal a hivatalos forgalmazás kezdete előtt vásárolta meg Mustangját: a márkakereskedő összekevert valamit, így a hölgy lett a világ első embere, aki egy Mustang büszke tulajdonosának vallhatta magát. 
“Az általános iskolánk szomszédságában egy gimnázium állt, és az ott tanuló srácok csapatokban nyüzsögtek az autóm körül” – mesélte Gail Wise

Mary Jean Wesche 

Az Amerikai Mustang Klub által kiadott Mustang Times szerkesztője 

A Mustang 1964-ben, a New York-i Világkiállításon mutatkozott be a nagyközönség előtt. A kiállításra látogatók közt volt egy nő, akinek életét teljesen megváltoztatta ez az esemény, és aki később fontos szerepet játszott a Mustang történetében. 
A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik 1
Mary Jane Wesche, az Amerikai Mustang Klub által kiadott Mustang Times szerkesztője ma is élénken emlékszik a napra, amikor először találkozott az autóval. “Tökéletesen belezúgtam, első pillantásra beleszerettem” – idézi fel Wesche, aki akkoriban kezdett el autókkal foglalkozni édesapja üzletében. 
Floridai otthonában ma is az autók töltik ki szabad perceit. Wesche idővel a Mustang Monthly, később pedig az 5.0 magazin felelős szerkesztője lett, az elmúlt évtized során pedig a Mustang Times szerkesztőjeként dolgozott. “A Mustang az életem szerves részévé vált. Még a férjemmel is a Mustang hozott össze. Szeretek erről az autóról írni, szeretem vezetni – egyszóval máig szenvedélyesen szeretem a Mustangot” – mondta Wesche.

Lyn St. James

Hivatásos autóversenyző

A Mustang versenynaplójának első oldalán az 1964-es Tour de France Automobile kategóriagyőzelme áll, amit az autó röviddel a bemutatása után aratott. Bár az autóversenyzés világát máig a férfiak uralják, a Mustang elmúlt 50 éve során a pilóták közt jó néhány sikeres nő is feltűnt – például Lyn St. James. 
Miután a ’70-es években számos győzelmet aratott az Amerikai Sportkocsi Klub amatőr bajnokságain, a Mustanggal versenyző St. James egyre nagyobb figyelmet kapott a Trans Am és az IMSA GT futamain, ahol többször is elsőként száguldott át a célvonalon, és neve gyakran szerepelt az első tíz helyezett listáján. 
A Watkins Glen pályán 1985-ben megrendezett viadalon ő lett az első női versenyző, aki szólóban nyert egy IMSA GT futamon, ami azóta sem sikerült senki másnak. Később hét alkalommal is rajthoz állt az Indianapolis 500-as versenyen, 1992-ben elnyerve az Év Újonca címet, 1995-ben pedig 363,26 km/órás tempójával zártpályás sebességi világrekordot állított fel. 
Mióta abbahagyta a hivatásos versenyzést, St. James ügyvédként, mentorként és edzőként segíti a sportolónők munkáját, de ma is örömmel áll rajthoz az oldtimer-futamokon. “Én az izomautó-korszak terméke voltam, ma viszont már nincsenek olyan gépek, mint a ’60-as évek Cutlass és GTO versenyautói” – meséli St. James. “A Mustang az egyetlen nagy túlélő, ami ma is ugyanazt az autós kultúrát és hagyományt követi, vagyis ilyen értelemben izomautó maradt. Persze mindezt mai technológiával éri el, de a vezetése akkor is borzongató élmény.”



A nők 50 éven át építették és színesítették a Ford Mustangról kialakult képet, és a gyártó reméli, hogy az a 2015-ös Mustang esetében sem lesz ez másként. Az új modell egyébként még idén megjelenik az európai márkakereskedésekben, így hazánkban is megvásárolható lesz.
Ha szívesen betekintenél a Ford Mustang 50 éves történetébe, ne habozz, KATTINTS AZ ALÁBBI KÉPRE!

Ford Mustang  Jótékony céllal kelt el a Need For Speed Mustangja

Kommentek

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.