A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik

Az izomautókat sem vetik meg

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 12.15

A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Mustang történetében – vásárlóként, mérnökként, kereskedőként vagy éppen újságíróként.

A Ford Mustangból mindig is áradt a szabadság és függetlenség hangulata, és ez az érzés világszerte megérinti az embereket – nőket, férfiakat, fiatalokat és az idősebbeket egyaránt. Gondoltátok volna, hogy a szebbik nem képviselői immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetében?
A legelső Mustang-vásárló, a sikeres autóversenyző vagy a Mustanggal életre szóló szerelmet tápláló riporter csupán néhány abból a sok millió nőből, akiknek lelkesedése nagyban hozzájárult a máig élő legenda megszületéséhez.

Gail Wise

A világ legelső Mustang-vásárlója
1964-ben Gail Wise, a frissen diplomázott chicagói tanítónő még nem sejtette, hogy történelmet ír megrendelésével, és ő lesz Amerika legelső Mustang-tulajdonosa. Autóját még ma is őrzi. A történetet még érdekesebbé teszi, hogy Wise kisasszony április 15-én, vagyis két nappal a hivatalos forgalmazás kezdete előtt vásárolta meg Mustangját: a márkakereskedő összekevert valamit, így a hölgy lett a világ első embere, aki egy Mustang büszke tulajdonosának vallhatta magát. 
“Az általános iskolánk szomszédságában egy gimnázium állt, és az ott tanuló srácok csapatokban nyüzsögtek az autóm körül” – mesélte Gail Wise

Mary Jean Wesche 

Az Amerikai Mustang Klub által kiadott Mustang Times szerkesztője 

A Mustang 1964-ben, a New York-i Világkiállításon mutatkozott be a nagyközönség előtt. A kiállításra látogatók közt volt egy nő, akinek életét teljesen megváltoztatta ez az esemény, és aki később fontos szerepet játszott a Mustang történetében. 
A nők nem csak az izmos férfiakat szeretik 1
Mary Jane Wesche, az Amerikai Mustang Klub által kiadott Mustang Times szerkesztője ma is élénken emlékszik a napra, amikor először találkozott az autóval. “Tökéletesen belezúgtam, első pillantásra beleszerettem” – idézi fel Wesche, aki akkoriban kezdett el autókkal foglalkozni édesapja üzletében. 
Floridai otthonában ma is az autók töltik ki szabad perceit. Wesche idővel a Mustang Monthly, később pedig az 5.0 magazin felelős szerkesztője lett, az elmúlt évtized során pedig a Mustang Times szerkesztőjeként dolgozott. “A Mustang az életem szerves részévé vált. Még a férjemmel is a Mustang hozott össze. Szeretek erről az autóról írni, szeretem vezetni – egyszóval máig szenvedélyesen szeretem a Mustangot” – mondta Wesche.

Lyn St. James

Hivatásos autóversenyző

A Mustang versenynaplójának első oldalán az 1964-es Tour de France Automobile kategóriagyőzelme áll, amit az autó röviddel a bemutatása után aratott. Bár az autóversenyzés világát máig a férfiak uralják, a Mustang elmúlt 50 éve során a pilóták közt jó néhány sikeres nő is feltűnt – például Lyn St. James. 
Miután a ’70-es években számos győzelmet aratott az Amerikai Sportkocsi Klub amatőr bajnokságain, a Mustanggal versenyző St. James egyre nagyobb figyelmet kapott a Trans Am és az IMSA GT futamain, ahol többször is elsőként száguldott át a célvonalon, és neve gyakran szerepelt az első tíz helyezett listáján. 
A Watkins Glen pályán 1985-ben megrendezett viadalon ő lett az első női versenyző, aki szólóban nyert egy IMSA GT futamon, ami azóta sem sikerült senki másnak. Később hét alkalommal is rajthoz állt az Indianapolis 500-as versenyen, 1992-ben elnyerve az Év Újonca címet, 1995-ben pedig 363,26 km/órás tempójával zártpályás sebességi világrekordot állított fel. 
Mióta abbahagyta a hivatásos versenyzést, St. James ügyvédként, mentorként és edzőként segíti a sportolónők munkáját, de ma is örömmel áll rajthoz az oldtimer-futamokon. “Én az izomautó-korszak terméke voltam, ma viszont már nincsenek olyan gépek, mint a ’60-as évek Cutlass és GTO versenyautói” – meséli St. James. “A Mustang az egyetlen nagy túlélő, ami ma is ugyanazt az autós kultúrát és hagyományt követi, vagyis ilyen értelemben izomautó maradt. Persze mindezt mai technológiával éri el, de a vezetése akkor is borzongató élmény.”



A nők 50 éven át építették és színesítették a Ford Mustangról kialakult képet, és a gyártó reméli, hogy az a 2015-ös Mustang esetében sem lesz ez másként. Az új modell egyébként még idén megjelenik az európai márkakereskedésekben, így hazánkban is megvásárolható lesz.
Ha szívesen betekintenél a Ford Mustang 50 éves történetébe, ne habozz, KATTINTS AZ ALÁBBI KÉPRE!

Ford Mustang  Jótékony céllal kelt el a Need For Speed Mustangja

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.