Akár bele is halhatunk az SMS-ezésbe

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 10.15

Vezetés közben szöveges üzentet írni nagy felelőtlenség, de mostanában a “szelfi” is divat lett a volán mögött.

Az okostelefonoknak köszönhetően szinte már nincs olyan pillanata az életünknek, hogy ne lennénk folyamatosan elérhetőek, akár online is. Ami egyrészt kényelmes, olcsóbb, mintha telefonálni kellene, másrészt viszont borzasztó veszélyes is lehet. Számos felmérés és közvélemény-kutatás kimutatta, hogy bizony sokan nem tudják megállni a telefon nyomkodását még akkor sem, ha a volán mögött ülnek.
Egy 2012-es becslés szerint csak az Amerikai Egyesült Államokban 3300 ember halt meg, és 421 000-en sérültek meg figyelmetlen vezetésből adódóan. Ennek a számnak a visszaszorítása érdekében az amerikai Közlekedési Minisztérium és a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal kampányvideót készített, amiben a vezetés közbeni, telefonos üzenetváltás veszélyeire próbál rávilágítani. 
Ha valaki ebből a videóból nem fog érteni, akkor ott nagy a baj!
Azt tudtátok, hogy míg elolvasunk vagy elküldünk egy rövid üzenetet az nagyjából 5 másodpercbe telik, és eközben nem nézünk az útra? Lakott területen – a megengedett sebességgel haladva -, ez durván akkora távolság mintha egy focipályán hajtanánk át hosszában, és közben becsuknánk a szemünket. “Ha a telefont nyomkodod, nem vezetsz!” – szól a jelmondat a videó végén! 
Még korábban utánanéztünk egy hazai felméréseknek is, a 2013-as statisztikából kiderül: a magyar emberek 10 százaléka nem, de 67 százaléka mobilozik vezetés közben. De a briteknél is hasonlóan komolyan veszik ezt az ügyet, és ők is elkészítették saját kampányanyagukat még tavaly. Főleg a fiatalok figyelmét szerették volna ráterelni a vezetés közbeni mobilozás veszélyeire, így ők videojáték-környezetbe ültették a információt. 
Világszerte hódit a mobiltelefonnal készített önfotó is, idegen kifejezéssel a selfie (ejtsd: szelfi), fiatalok milliói árasztják el a közösségi oldalakat ezekkel a képekkel, és sokan még akkor sem tudják megállni, hogy lőjenek egy fotót, ha épp vezetnek. 
A brit Confused.com által készített 2014-es felmérésben 2000 autós vett részt, és kiderült, hogy a 18-24 év közötti korosztály leginkább hajalmos a vezetés közbeni online tevékenységekre, ami akár az életükbe is kerülhet. A megkérdezettek kilenc százaléka elismerte, hogy nem tud ellenállni a Snapchat (üzenetküldő alkalmazás) használatának a volán mögött, míg nyolc százalékuk a Twittert, öt százalékuk pedig az Instagrammot nevezte meg autóvezetés közben is használt alkalmazásként.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezett autósok hét százaléka már készített “szelfit”, esetleg más fényképet autóvezetés közben. Ezt az is remekül bizonyítja, hogy az Instagramra több ezer ilyen jellegű fotó van feltöltve. 

Mi is arra kérünk titeket, hogy vezetés közben hanyagoljátok a telefonálást, a szöveges üzenteket meg pláne, nem beszélve a “szelfizésről”!

Komoly téma után nem árt a lazítás – 12 másodperc garantált röhögés. Kattints a képre!

Akár bele is halhatunk az SMS-ezésbe 1

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.