Ha szereted a Trabantokat, ezt látnod kell!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 09.15

Tíz kép, amivel visszatekintünk a Trabik történelmére. Nosztalgikus hangulatot és könnybe lábadó szemeket tudok ígérni, mást nem.

Nosztalgikus szándékkal válogattam össze ezt a néhány érdekességet, amit ha igazi Trabant-rajongó vagy, mindenképp látnod kell. Azt pedig ne felejtsük el, hogy a 601-es modell – minden idők legnépszerűbb Trabantja -, idén 50 éves! 

A P50-es Trabi napellenzővel a fején. A legelső szériák még az AWZ P50-es jelzést és emblémát viselték. Az ezek után következő széria már Trabant-típusú volt. Az első darabokat az NDK-ban 8 360 márkáért árulták, összesen 131 434 db készült belőlük.

Népautónak tervezték a Trabantot, és ezt sikerült is elérnie a keletnémet VEB Sachsenring gyártónak, a legnépszerűbb modelljük a 601-es sorozat volt, amiből 2 774 821 darab készült.

Ránézésre simán elhiszem, hogy ennél tökéletesebb autó nincs, ha beköszönt az apokalipszis. Két ütem, két henger, 4 sebesség, 26 lóerő. Mi kellhet még?

Jelent a Go Trabi Go című filmből. A történet főszereplője a világoskék Trabant, mellyel Velence felé száguldanak. Az apa, Udo örökös szlogenje, melyet a Trabant csomagtartójára fest: "Nápolyt látni és meghalni!" No persze odáig még hosszú az út, ami Trabival meg különösen az.

Nagyon népszerű volt a németeknél ez a megoldás, ilyen tetőre szerelhető sátrakkal indultak kempingezni. Így védték magukat attól, hogy a vadon élő állatok bemásszanak a sátorba.

Ezzel járőrözni inkább élmény lehetett, mint kiváltság, hiszen nem éppen egy tekintélyparancsoló járműről beszélünk. 1987-ben, kísérleti jelleggel 5 darab rendőrautó készült, amelyek Drezdában, Lipcsében és Eberswalde-Finow-ban szolgáltak.

A 601-esből készült az úgynevezett Tramp, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára készült.

A Trabant legfiatalabb generációja, az 1.1, amiben már 4 ütemű motor duruzsolt. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo blokkot szereltek bele. Készült belőle puck up is, amiből összesen 2 darabot gyártottak. A négyüteműekből összesen 38 122 darab hagyta el a gyárat.

2009-ben mutatták be a jövő Trabant tanulmányát Frankfurtban. A villanymotoros prototípus jól néz ki, olcsón autózhatnánk vele, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, csak az ára volna piszok magas. A környezetvédelem jegyében egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor suttog az orrban. Az aszinkron villanymotorral 130 km/órás végsebességet ad meg a márkatulajdonos, hatótávolságként 160 kilométert. A sorozatgyártást 2012-re jósolták anno, de sajnos nem volt kapó az ötletre egyetlen nagyobb gyártó sem.

Ez az igazán bizarr, sétáló Trabant David Černý cseh szobrász alkotása.


Azt olvastad, micsoda bujálkodás zajlott fényes nappal Budapesten?

Kommentek

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.