V8-as BMW, amivel tilos farolni

Májusban WTCC, júniusban DTM

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 07.00

Június elsején újra DTM-futam lesz a Hungaroringen. A szezon előtt az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is Mogyoródon tesztelt a héten.

Visszatér hazánkba a DTM! 1988-ban a mezőny már versenyzett a Hungaroringen, akkor a 190-es Mercit intette le elsőként a kockás zászló mindkét futamon. A Mercedes-Benz csapata idén júniusban is kiegyezne ezzel a helyezéssel, főleg, mert az utóbbi években az Audi és a BMW eredményesebb volt. Tavaly a márkák versenyében a BMW végzett az élen az Audi előtt, egyéniben az audis Mike Rockenfeller, csapatként az Audi Sport Team Phoenix örülhetett a győzelemnek.
 

Mindhárom csapat kihasználta a tesztlehetőséget a Hungaroringen. Nem a csúcsidőkre mentek, mindenki fix tesztprogramot abszolvált

A Mercedes idén szeretne végre címet nyerni, így az eddigi hat versenyző mellé leigazolta a három szezont a Forma-1-ben szereplő Paul di Restát, aki 2010-ben utoljára győzött egyéniben Mercedes C-osztállyal. Az Audinál kevesebb a mozgás, míg a BMW autót is cserélt.

Ebben az évben az M4 áll rajthoz. Egyrészt, hogy a nehezen emészthető névváltáson áteső M3-utódot így is propagálja, másrészt a négyajtós M3 tényleg nem passzolna a mezőnyhöz, mert az Audi RS5 DTM és a DTM AMG C-Coupé is kétajtós sziluettel megy.
 

1988-ban a Mercedes-Benz nyerte mindkét futamot a hungaroringi versenyen. A kép illusztráció

Idén minden eddiginél erősebb a mezőny, fantasztikus futamokra számíthatunk. Hét bajnok van a mezőnyben, tehát minimum ők heten esélyesek a győzelemre. A hungaroringi próba az egyik utolsó tesztelési lehetőség volt a szezonnyitó előtt, ami május 4-én lesz Hockenheimben. A fő feladat az összes az aerodinamikai részlet és a futómű beállítása volt, a teszten a BMW-s pilótapárosok több mint 8000 kilométert tettek meg a mogyoródi pályán négy autóval. A budapesti teszt kapcsán Marco Wittmannal, a BMW Team MTEK versenyzőjével beszélgettünk.

Hogy tetszett a Hungaroring?

Korábban Formula-BMW futamon már mentem itt, a pálya akkor is és most is tetszett. Bejön a ritmusa, főleg a sikán utáni rész.

Wittmann nagyon fiatal a maga 24 évével a rutinos pilótáknak szóló túraautós mezőnyben, mégis eredményes

Hogyan járja be a pályát?

Sokan mennek biciklivel, de én a gyalogos pályabejárást kedvelem jobban. Futni úgyis szeretek, idén jó lenne lefutnom az első maratont. Remélem, sikerül fedésbe hoznom a versenynaptárral.

Amatőrként a beláthatatlan négyes kanyar, az ún. Mansell-kanyar bevétele nagy kalandnak tűnik. Ön szerint is ez a legnehezebb pontja a pályának?

Nem, ez az ív nem különösebben bonyolult. Szerintem a célegyenes előtti két kanyarra jobban kell koncentrálni.

Tavaly a második legjobb BMW-s versenyzőként a 8. lett a bajnokságban. Azokat a pályákat szereti, ahol jó eredményt ért el?

Nem, ez nem így függ össze. Brands Hatchben például második lettem, mégsem tetszik annyira, mint például a Hungaroring.


Itt is megfeddik a pilótát, mint a Forma-1-ben, ha a hátsó gumikkal rajzol az aszfaltra?

Nem tudom, hogy szabálytalan-e fánkokat rajzolni, de nem túl gyakori a futamokon.

Rendben, de az edzés utolsó kanyarjában sem szottyan kedve keresztbe rakni a versenyautót?

Nem, ez a sport nem erről szól. Farolgatás közben megsérülhet az autó és lehet, hogy az elfüstölt gumira lenne szükségem később a futamon. A szolgálati autóm egy utcai M3, azzal más lehet a helyzet, főleg, ha a haverokkal vagyunk. (Nevet.)

Balról Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Marco Wittman és az F1-ből érkezett Timo Glock a Lánchíd előtt

Kiváló Forma-1-es versenyzők fordultak meg a DTM-ben, pl. Frentzen, Coulthard, Ralf Schumacher. Még a kétszeres világbajnok Häkkinnen sem nyert DTM-trófeát. Mitől ilyen nehéz ez a bajnokság?

A DTM-ben rendkívül sűrű a mezőny, időnként fél másodpercen belül van mindannyiunk időeredménye. Ennyire szoros versenyben a legkisebb hibát is nehéz korrigálni. A Forma-1-es autók sokkal könnyebbek és jóval erősebbek, ott könnyebb kompenzálni az időveszteséget.

Költségcsökkentési okokból a DTM-ben nagyon hasonlóak az autók, igen korlátozottak az aerodinamikai fejlesztési lehetőségek, a motorfejlesztést befagyasztották. Mintha a WTCC-autók izgalmasabbak volnának.

Ezzel nem értek egyet. A túrakocsi-világbajnokságban szériaautókból épülnek a versenyautók, aminek sok korlátja van. Mi szénszálas monocoque konstrukciókkal versenyzünk, a DTM-gépek jóval közelebb vannak az együléses versenyautókhoz.

Köszönjük a beszélgetést!

380 lóerősek az idei WTCC autók 1,6 literes turbómotorral és a WRC-raliautókban használtnál nagyobb átmérőjű szűkítővel. A DTM-ben V8-as, négyezres motorokkal mennek, az 500 lóerős versenygépek hangja csontig hatol. A június elsejei futamra nem árt füldugóval érkezni a Hungaroringre, mint a Forma-1-re, amikor még volt hangja


Kommentek

  • Guevara

    Hangosnak hangosak kegyetlenül, de ez a V8, nem az a V8 aminek jó hangja van.

  • Guillotinee

    Ez pörgös V8!
    Tele elektronikával.
    Azért ez kategóriákkal erősebb mint a szép hangu V8asok.

  • Guevara

    Való igaz hogy ezek a “flat-plane” főtengelyű V8-asok nagyobb teljesítményt adnak le nagy fordulaton. De hangban viszont ugyanolyanok mint mikor két kétliteres négyhengeres autó meg egymás mellett ugyanazzal a fordulatszámmal. Szal nekem nem jönnek be.
    A BMW M3 GTS (E92) is “jóhangú” V8-ast kapott, az “csak” 450LE-t tud, igaz nem 4 hanem 4.4 literből, de az a motor “dalol” a DTM autók reked üvöltéséhez képest. Kimentem az egyik tesztnapra, mondom úgyse láttam még DTM autót élőben, hát… negyed óra után meg is untam a lármázásukat.

  • Guillotinee

    :)

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.