Visszatér hazánkba a DTM! 1988-ban a mezőny már versenyzett a Hungaroringen, akkor a 190-es Mercit intette le elsőként a kockás zászló mindkét futamon. A Mercedes-Benz csapata idén júniusban is kiegyezne ezzel a helyezéssel, főleg, mert az utóbbi években az Audi és a BMW eredményesebb volt. Tavaly a márkák versenyében a BMW végzett az élen az Audi előtt, egyéniben az audis Mike Rockenfeller, csapatként az Audi Sport Team Phoenix örülhetett a győzelemnek.
 

Mindhárom csapat kihasználta a tesztlehetőséget a Hungaroringen. Nem a csúcsidőkre mentek, mindenki fix tesztprogramot abszolvált

A Mercedes idén szeretne végre címet nyerni, így az eddigi hat versenyző mellé leigazolta a három szezont a Forma-1-ben szereplő Paul di Restát, aki 2010-ben utoljára győzött egyéniben Mercedes C-osztállyal. Az Audinál kevesebb a mozgás, míg a BMW autót is cserélt.

Ebben az évben az M4 áll rajthoz. Egyrészt, hogy a nehezen emészthető névváltáson áteső M3-utódot így is propagálja, másrészt a négyajtós M3 tényleg nem passzolna a mezőnyhöz, mert az Audi RS5 DTM és a DTM AMG C-Coupé is kétajtós sziluettel megy.
 

1988-ban a Mercedes-Benz nyerte mindkét futamot a hungaroringi versenyen. A kép illusztráció

Idén minden eddiginél erősebb a mezőny, fantasztikus futamokra számíthatunk. Hét bajnok van a mezőnyben, tehát minimum ők heten esélyesek a győzelemre. A hungaroringi próba az egyik utolsó tesztelési lehetőség volt a szezonnyitó előtt, ami május 4-én lesz Hockenheimben. A fő feladat az összes az aerodinamikai részlet és a futómű beállítása volt, a teszten a BMW-s pilótapárosok több mint 8000 kilométert tettek meg a mogyoródi pályán négy autóval. A budapesti teszt kapcsán Marco Wittmannal, a BMW Team MTEK versenyzőjével beszélgettünk.

Hogy tetszett a Hungaroring?

Korábban Formula-BMW futamon már mentem itt, a pálya akkor is és most is tetszett. Bejön a ritmusa, főleg a sikán utáni rész.

Wittmann nagyon fiatal a maga 24 évével a rutinos pilótáknak szóló túraautós mezőnyben, mégis eredményes

Hogyan járja be a pályát?

Sokan mennek biciklivel, de én a gyalogos pályabejárást kedvelem jobban. Futni úgyis szeretek, idén jó lenne lefutnom az első maratont. Remélem, sikerül fedésbe hoznom a versenynaptárral.

Amatőrként a beláthatatlan négyes kanyar, az ún. Mansell-kanyar bevétele nagy kalandnak tűnik. Ön szerint is ez a legnehezebb pontja a pályának?

Nem, ez az ív nem különösebben bonyolult. Szerintem a célegyenes előtti két kanyarra jobban kell koncentrálni.

Tavaly a második legjobb BMW-s versenyzőként a 8. lett a bajnokságban. Azokat a pályákat szereti, ahol jó eredményt ért el?

Nem, ez nem így függ össze. Brands Hatchben például második lettem, mégsem tetszik annyira, mint például a Hungaroring.


Itt is megfeddik a pilótát, mint a Forma-1-ben, ha a hátsó gumikkal rajzol az aszfaltra?

Nem tudom, hogy szabálytalan-e fánkokat rajzolni, de nem túl gyakori a futamokon.

Rendben, de az edzés utolsó kanyarjában sem szottyan kedve keresztbe rakni a versenyautót?

Nem, ez a sport nem erről szól. Farolgatás közben megsérülhet az autó és lehet, hogy az elfüstölt gumira lenne szükségem később a futamon. A szolgálati autóm egy utcai M3, azzal más lehet a helyzet, főleg, ha a haverokkal vagyunk. (Nevet.)

Balról Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Marco Wittman és az F1-ből érkezett Timo Glock a Lánchíd előtt

Kiváló Forma-1-es versenyzők fordultak meg a DTM-ben, pl. Frentzen, Coulthard, Ralf Schumacher. Még a kétszeres világbajnok Häkkinnen sem nyert DTM-trófeát. Mitől ilyen nehéz ez a bajnokság?

A DTM-ben rendkívül sűrű a mezőny, időnként fél másodpercen belül van mindannyiunk időeredménye. Ennyire szoros versenyben a legkisebb hibát is nehéz korrigálni. A Forma-1-es autók sokkal könnyebbek és jóval erősebbek, ott könnyebb kompenzálni az időveszteséget.

Költségcsökkentési okokból a DTM-ben nagyon hasonlóak az autók, igen korlátozottak az aerodinamikai fejlesztési lehetőségek, a motorfejlesztést befagyasztották. Mintha a WTCC-autók izgalmasabbak volnának.

Ezzel nem értek egyet. A túrakocsi-világbajnokságban szériaautókból épülnek a versenyautók, aminek sok korlátja van. Mi szénszálas monocoque konstrukciókkal versenyzünk, a DTM-gépek jóval közelebb vannak az együléses versenyautókhoz.

Köszönjük a beszélgetést!

380 lóerősek az idei WTCC autók 1,6 literes turbómotorral és a WRC-raliautókban használtnál nagyobb átmérőjű szűkítővel. A DTM-ben V8-as, négyezres motorokkal mennek, az 500 lóerős versenygépek hangja csontig hatol. A június elsejei futamra nem árt füldugóval érkezni a Hungaroringre, mint a Forma-1-re, amikor még volt hangja