Családi kombi, 1200 lóerővel

Hennessey Cadillac CTS-V VR1200

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 11.00

Még hogy RS6 meg E 63 AMG? Ugyan már? Ez az amerikai vas 3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 350 fölött van. Igaz, nem is készül belőle több néhány darabnál.

Ha valaki képes megépíteni a világ hivatalosan is legjobban gyorsuló, és nem hivatalosan leggyorsabb utcai autóját, akkor sem adhatja alább, ha látszólag józanabb projekteket vállal el. Ilyen például ennek a Cadillac kombinak a tuningolása, bár őszintén, mit lehet kihozni egy családi batárból? 

Hát ezt…

1058 lóerő a hátsó keréken, ezt már ki lehet tenni az ablakba…
Na de azért tisztázzunk néhány dolgot! Először is a kiindulási alap a Cadillac globális modelljének (a CTS kombit Tajvanban és Oroszországban is gyártják) nem a mezei kombija volt, hanem a CTS-V verzió, amelyben a Camaro ZL1-ben is felhasznált oldalt vezérelt, 6,2 literes V8 dübörög, szerény 556 lóerővel és 747 Nm nyomatékkal. Ezzel több mint versenyképes ellenfele (legalábbis motorteljesítményben) az Audi RS6-nak, a BMW M5-nek, a Mercedes E 63 AMG-nek.
Ebben a szférában azonban nem létezik olyan, hogy túl nagy teljesítmény, ezért a Hennessey hatlépcsős tuningprogramot kínál a CTS-V modellcsaládhoz (szedánhoz, kombihoz és kupéhoz), ami 600-tól egészen 1200 lóerőig terjed. 
Ezeknél 800 lóerő fölött ikerturbóval váltják ki a gyári kompresszort, az 1000 lóerős modifikációhoz már 7,0 literre növelik a lökettérfogatot, az 1200 lovas kivitelt pedig már nem is átépítésnek nevezik, hiszen gyakorlatilag vadonatúj motorról van szó. Teljesen kibelezik, majd kovácsolt alkatrészekkel újra berendezik a blokkot, lecserélik a fel- és leömlőket, a befecskendező rendszert, mindent. 
Ebből az utóbbiból mindössze tizenkét darabot készít a Hennessey – kupét, limuzint és kombit együttvéve, a cikk apropójául szolgáló, a fenti videón látható kombi tehát valójában a világ egyik legritkább autója. A tucatnyi VR 1200 egy másik példánya alább gyorsul egy combosat, egészen 220,5 mérföld/óráig, ami hajszállal marad csak el a 355 km/órától.

Kommentek

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.