Családi kombi, 1200 lóerővel

Hennessey Cadillac CTS-V VR1200

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 11.00

Még hogy RS6 meg E 63 AMG? Ugyan már? Ez az amerikai vas 3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 350 fölött van. Igaz, nem is készül belőle több néhány darabnál.

Ha valaki képes megépíteni a világ hivatalosan is legjobban gyorsuló, és nem hivatalosan leggyorsabb utcai autóját, akkor sem adhatja alább, ha látszólag józanabb projekteket vállal el. Ilyen például ennek a Cadillac kombinak a tuningolása, bár őszintén, mit lehet kihozni egy családi batárból? 

Hát ezt…

1058 lóerő a hátsó keréken, ezt már ki lehet tenni az ablakba…
Na de azért tisztázzunk néhány dolgot! Először is a kiindulási alap a Cadillac globális modelljének (a CTS kombit Tajvanban és Oroszországban is gyártják) nem a mezei kombija volt, hanem a CTS-V verzió, amelyben a Camaro ZL1-ben is felhasznált oldalt vezérelt, 6,2 literes V8 dübörög, szerény 556 lóerővel és 747 Nm nyomatékkal. Ezzel több mint versenyképes ellenfele (legalábbis motorteljesítményben) az Audi RS6-nak, a BMW M5-nek, a Mercedes E 63 AMG-nek.
Ebben a szférában azonban nem létezik olyan, hogy túl nagy teljesítmény, ezért a Hennessey hatlépcsős tuningprogramot kínál a CTS-V modellcsaládhoz (szedánhoz, kombihoz és kupéhoz), ami 600-tól egészen 1200 lóerőig terjed. 
Ezeknél 800 lóerő fölött ikerturbóval váltják ki a gyári kompresszort, az 1000 lóerős modifikációhoz már 7,0 literre növelik a lökettérfogatot, az 1200 lovas kivitelt pedig már nem is átépítésnek nevezik, hiszen gyakorlatilag vadonatúj motorról van szó. Teljesen kibelezik, majd kovácsolt alkatrészekkel újra berendezik a blokkot, lecserélik a fel- és leömlőket, a befecskendező rendszert, mindent. 
Ebből az utóbbiból mindössze tizenkét darabot készít a Hennessey – kupét, limuzint és kombit együttvéve, a cikk apropójául szolgáló, a fenti videón látható kombi tehát valójában a világ egyik legritkább autója. A tucatnyi VR 1200 egy másik példánya alább gyorsul egy combosat, egészen 220,5 mérföld/óráig, ami hajszállal marad csak el a 355 km/órától.

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.