Családi kombi, 1200 lóerővel

Hennessey Cadillac CTS-V VR1200

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 11.00

Még hogy RS6 meg E 63 AMG? Ugyan már? Ez az amerikai vas 3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 350 fölött van. Igaz, nem is készül belőle több néhány darabnál.

Ha valaki képes megépíteni a világ hivatalosan is legjobban gyorsuló, és nem hivatalosan leggyorsabb utcai autóját, akkor sem adhatja alább, ha látszólag józanabb projekteket vállal el. Ilyen például ennek a Cadillac kombinak a tuningolása, bár őszintén, mit lehet kihozni egy családi batárból? 

Hát ezt…

1058 lóerő a hátsó keréken, ezt már ki lehet tenni az ablakba…
Na de azért tisztázzunk néhány dolgot! Először is a kiindulási alap a Cadillac globális modelljének (a CTS kombit Tajvanban és Oroszországban is gyártják) nem a mezei kombija volt, hanem a CTS-V verzió, amelyben a Camaro ZL1-ben is felhasznált oldalt vezérelt, 6,2 literes V8 dübörög, szerény 556 lóerővel és 747 Nm nyomatékkal. Ezzel több mint versenyképes ellenfele (legalábbis motorteljesítményben) az Audi RS6-nak, a BMW M5-nek, a Mercedes E 63 AMG-nek.
Ebben a szférában azonban nem létezik olyan, hogy túl nagy teljesítmény, ezért a Hennessey hatlépcsős tuningprogramot kínál a CTS-V modellcsaládhoz (szedánhoz, kombihoz és kupéhoz), ami 600-tól egészen 1200 lóerőig terjed. 
Ezeknél 800 lóerő fölött ikerturbóval váltják ki a gyári kompresszort, az 1000 lóerős modifikációhoz már 7,0 literre növelik a lökettérfogatot, az 1200 lovas kivitelt pedig már nem is átépítésnek nevezik, hiszen gyakorlatilag vadonatúj motorról van szó. Teljesen kibelezik, majd kovácsolt alkatrészekkel újra berendezik a blokkot, lecserélik a fel- és leömlőket, a befecskendező rendszert, mindent. 
Ebből az utóbbiból mindössze tizenkét darabot készít a Hennessey – kupét, limuzint és kombit együttvéve, a cikk apropójául szolgáló, a fenti videón látható kombi tehát valójában a világ egyik legritkább autója. A tucatnyi VR 1200 egy másik példánya alább gyorsul egy combosat, egészen 220,5 mérföld/óráig, ami hajszállal marad csak el a 355 km/órától.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.