A záróvonal meg viccnek van?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 14.00

12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról.

Ilyen az, ha a záróvonal zéró felelősségérzettel találkozik. A Kawasaki nagyon szakított, emberünket pedig elragadta a hév, és nem figyelte igazán, hogy alatta az aszfalton egyre szaporodnak a “SLOW” (lassíts!) feliratok. Komolyabb galiba nélkül megúszható lett volna az átcsúszás, ha egy arra tébláboló autós miatt nem sodródik le az útról sebességmámorban úszó főszereplőnk. 

Végül 12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról. A tanulság a szokásos: a közúti versenyzés rossz, egészségre káros szórakozás, legyen az eszköz motor, autó, vagy Csepel kerékpár.  

Kommentek

  • Guevara

    Kanyarodni soha nem kezdünk az ív belső részéről, se autóval, se motorral, főleg ha gyorsan akarjuk a kanyart bevenni. Ha már ennyire nem foglalkozott a záróvonallal, akkor a szembesávból kellett volna indtani az ívet, onnan talán kiadta volna ezzel a sebességgel. Na mindegy, majd megtanulja.

  • menőmanó

    Guevara

    Én úgy érzem, hogy inkább neked kéne egy kicsit tanulni. :)

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Guevara nagyon is igazat írt.
    Lehet hogy nem láttál még gyorsasági motor versenyt?
    Fomra 1et??

    Na mindegy!

    Csávó jól megmutatta hogy kell menőzni.Jól sikerült!:)

    Csak ezért nem vagyok túl jó véleménnyel a motorosokról.

  • menőmanó

    Guillotinee

    Egyáltalán nem mindegy. :)
    Lehet nézni a versenyeket és elméleteket gyártani, de nem árt a helyszínre koncentrálni, ha már arról “beszélünk”.
    A srác nagyon is jó helyen kezdett el kanyarodni. Így tudta volna a legrövidebb úton a legnagyobb sebességgel bevenni a kanyart. Az út külső (bal) széléről a felezővonal felé (jobb) “kiegyenesíteni” a balos ívet amennyire csak lehetséges. Még csúszás sodródás esetén is több helye van. Elcseszte mert túl gyors volt, de a kanyarodás indítása tökéletes volt.
    Lehet, hogy nem értek hozzá, de én így szoktam. :)

  • menőmanó

    Mondjuk annyiban igazatok van, hogy elég korán behúzódott az ív belsőre. Elég hosszú, elnyújtott a kanyar, így valóban kezdhette volna egy kicsit később (5-8m) a műveletet.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Hát ha neked nem mindegy akkor elárulom, hogy a kanyarokat leggyorsabban bevenni úgy lehet ha levágod és nem kiegyenesíteni akarod mert az ritkán szokott sikerülni.:)

    A balos kanyart teljesen jobb szélre húzódva közelíted meg majd a bejárati ívnél teljesen áthúzol a kanyar belső felére (balra) majd a kihárati ívnél újra fokozatosan kihúzol teljesen a jobb szélre.
    Jobbos kanyaranál ugyanez fordítva.
    Ezt mindenki így csinálja.
    A forma1-től a WTCC-n át a SB-on keresztül a rallyig.

    Ha te fordítva csinálod az se baj csak akkor figyelj, hogy nehogy úgy járj mint ez a menő csávó aki megmutatta a birkáknak hogy kell kanyarodni.

  • Guillotinee
  • Guevara

    Úgy igaz, Guillotinee úr! Sőt tegyük ide a video 2. részét is mert az még az elsőnél is beszédesebb.
    https://www.youtube.com/watch?v=MZmN9uMW84M

  • menőmanó

    Elég sok esély van rá, hogy ezt a két oktató videót előbb láttam mint ti.
    Ezzel csak az a probléma, hogy semmi köze a videóhoz, mint már megjegyeztem. Ez egy visszafordító kanyar, a videón pedig egy hosszú elnyújtott kanyar van.
    Nem akarok veletek vitatkozni, mert értem, hogy mit akartok mondani és azzal részeben (a kanyar típusa nem azonos) egyet is értek.
    Egyébként csak megjegyzem, hogy a videón szereplő motorosnak közúton nem ajánlott nagyon behúzódnia a felezőhöz kanyarodás előtt, még ha az a legjobb ív, akkor sem, mert ha a szemből jövő esetleg levágja a kanyart, akkor neki meszeltek.

  • Guillotinee

    Neki így is meszeltek.

    Egyébként nem valószínű mivel én.ezt az előadást élőben is láttam.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.