A záróvonal meg viccnek van?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 14.00

12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról.

Ilyen az, ha a záróvonal zéró felelősségérzettel találkozik. A Kawasaki nagyon szakított, emberünket pedig elragadta a hév, és nem figyelte igazán, hogy alatta az aszfalton egyre szaporodnak a “SLOW” (lassíts!) feliratok. Komolyabb galiba nélkül megúszható lett volna az átcsúszás, ha egy arra tébláboló autós miatt nem sodródik le az útról sebességmámorban úszó főszereplőnk. 

Végül 12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról. A tanulság a szokásos: a közúti versenyzés rossz, egészségre káros szórakozás, legyen az eszköz motor, autó, vagy Csepel kerékpár.  

Kommentek

  • Guevara

    Kanyarodni soha nem kezdünk az ív belső részéről, se autóval, se motorral, főleg ha gyorsan akarjuk a kanyart bevenni. Ha már ennyire nem foglalkozott a záróvonallal, akkor a szembesávból kellett volna indtani az ívet, onnan talán kiadta volna ezzel a sebességgel. Na mindegy, majd megtanulja.

  • menőmanó

    Guevara

    Én úgy érzem, hogy inkább neked kéne egy kicsit tanulni. :)

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Guevara nagyon is igazat írt.
    Lehet hogy nem láttál még gyorsasági motor versenyt?
    Fomra 1et??

    Na mindegy!

    Csávó jól megmutatta hogy kell menőzni.Jól sikerült!:)

    Csak ezért nem vagyok túl jó véleménnyel a motorosokról.

  • menőmanó

    Guillotinee

    Egyáltalán nem mindegy. :)
    Lehet nézni a versenyeket és elméleteket gyártani, de nem árt a helyszínre koncentrálni, ha már arról “beszélünk”.
    A srác nagyon is jó helyen kezdett el kanyarodni. Így tudta volna a legrövidebb úton a legnagyobb sebességgel bevenni a kanyart. Az út külső (bal) széléről a felezővonal felé (jobb) “kiegyenesíteni” a balos ívet amennyire csak lehetséges. Még csúszás sodródás esetén is több helye van. Elcseszte mert túl gyors volt, de a kanyarodás indítása tökéletes volt.
    Lehet, hogy nem értek hozzá, de én így szoktam. :)

  • menőmanó

    Mondjuk annyiban igazatok van, hogy elég korán behúzódott az ív belsőre. Elég hosszú, elnyújtott a kanyar, így valóban kezdhette volna egy kicsit később (5-8m) a műveletet.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Hát ha neked nem mindegy akkor elárulom, hogy a kanyarokat leggyorsabban bevenni úgy lehet ha levágod és nem kiegyenesíteni akarod mert az ritkán szokott sikerülni.:)

    A balos kanyart teljesen jobb szélre húzódva közelíted meg majd a bejárati ívnél teljesen áthúzol a kanyar belső felére (balra) majd a kihárati ívnél újra fokozatosan kihúzol teljesen a jobb szélre.
    Jobbos kanyaranál ugyanez fordítva.
    Ezt mindenki így csinálja.
    A forma1-től a WTCC-n át a SB-on keresztül a rallyig.

    Ha te fordítva csinálod az se baj csak akkor figyelj, hogy nehogy úgy járj mint ez a menő csávó aki megmutatta a birkáknak hogy kell kanyarodni.

  • Guillotinee
  • Guevara

    Úgy igaz, Guillotinee úr! Sőt tegyük ide a video 2. részét is mert az még az elsőnél is beszédesebb.
    https://www.youtube.com/watch?v=MZmN9uMW84M

  • menőmanó

    Elég sok esély van rá, hogy ezt a két oktató videót előbb láttam mint ti.
    Ezzel csak az a probléma, hogy semmi köze a videóhoz, mint már megjegyeztem. Ez egy visszafordító kanyar, a videón pedig egy hosszú elnyújtott kanyar van.
    Nem akarok veletek vitatkozni, mert értem, hogy mit akartok mondani és azzal részeben (a kanyar típusa nem azonos) egyet is értek.
    Egyébként csak megjegyzem, hogy a videón szereplő motorosnak közúton nem ajánlott nagyon behúzódnia a felezőhöz kanyarodás előtt, még ha az a legjobb ív, akkor sem, mert ha a szemből jövő esetleg levágja a kanyart, akkor neki meszeltek.

  • Guillotinee

    Neki így is meszeltek.

    Egyébként nem valószínű mivel én.ezt az előadást élőben is láttam.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.