A záróvonal meg viccnek van?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 14.00

12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról.

Ilyen az, ha a záróvonal zéró felelősségérzettel találkozik. A Kawasaki nagyon szakított, emberünket pedig elragadta a hév, és nem figyelte igazán, hogy alatta az aszfalton egyre szaporodnak a “SLOW” (lassíts!) feliratok. Komolyabb galiba nélkül megúszható lett volna az átcsúszás, ha egy arra tébláboló autós miatt nem sodródik le az útról sebességmámorban úszó főszereplőnk. 

Végül 12 méteres bukfenccel ért véget a történet, és ami a legelképesztőbb, hogy a motoros saját lábán mászott fel a gödör aljáról. A tanulság a szokásos: a közúti versenyzés rossz, egészségre káros szórakozás, legyen az eszköz motor, autó, vagy Csepel kerékpár.  

Kommentek

  • Guevara

    Kanyarodni soha nem kezdünk az ív belső részéről, se autóval, se motorral, főleg ha gyorsan akarjuk a kanyart bevenni. Ha már ennyire nem foglalkozott a záróvonallal, akkor a szembesávból kellett volna indtani az ívet, onnan talán kiadta volna ezzel a sebességgel. Na mindegy, majd megtanulja.

  • menőmanó

    Guevara

    Én úgy érzem, hogy inkább neked kéne egy kicsit tanulni. :)

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Guevara nagyon is igazat írt.
    Lehet hogy nem láttál még gyorsasági motor versenyt?
    Fomra 1et??

    Na mindegy!

    Csávó jól megmutatta hogy kell menőzni.Jól sikerült!:)

    Csak ezért nem vagyok túl jó véleménnyel a motorosokról.

  • menőmanó

    Guillotinee

    Egyáltalán nem mindegy. :)
    Lehet nézni a versenyeket és elméleteket gyártani, de nem árt a helyszínre koncentrálni, ha már arról “beszélünk”.
    A srác nagyon is jó helyen kezdett el kanyarodni. Így tudta volna a legrövidebb úton a legnagyobb sebességgel bevenni a kanyart. Az út külső (bal) széléről a felezővonal felé (jobb) “kiegyenesíteni” a balos ívet amennyire csak lehetséges. Még csúszás sodródás esetén is több helye van. Elcseszte mert túl gyors volt, de a kanyarodás indítása tökéletes volt.
    Lehet, hogy nem értek hozzá, de én így szoktam. :)

  • menőmanó

    Mondjuk annyiban igazatok van, hogy elég korán behúzódott az ív belsőre. Elég hosszú, elnyújtott a kanyar, így valóban kezdhette volna egy kicsit később (5-8m) a műveletet.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Hát ha neked nem mindegy akkor elárulom, hogy a kanyarokat leggyorsabban bevenni úgy lehet ha levágod és nem kiegyenesíteni akarod mert az ritkán szokott sikerülni.:)

    A balos kanyart teljesen jobb szélre húzódva közelíted meg majd a bejárati ívnél teljesen áthúzol a kanyar belső felére (balra) majd a kihárati ívnél újra fokozatosan kihúzol teljesen a jobb szélre.
    Jobbos kanyaranál ugyanez fordítva.
    Ezt mindenki így csinálja.
    A forma1-től a WTCC-n át a SB-on keresztül a rallyig.

    Ha te fordítva csinálod az se baj csak akkor figyelj, hogy nehogy úgy járj mint ez a menő csávó aki megmutatta a birkáknak hogy kell kanyarodni.

  • Guillotinee
  • Guevara

    Úgy igaz, Guillotinee úr! Sőt tegyük ide a video 2. részét is mert az még az elsőnél is beszédesebb.
    https://www.youtube.com/watch?v=MZmN9uMW84M

  • menőmanó

    Elég sok esély van rá, hogy ezt a két oktató videót előbb láttam mint ti.
    Ezzel csak az a probléma, hogy semmi köze a videóhoz, mint már megjegyeztem. Ez egy visszafordító kanyar, a videón pedig egy hosszú elnyújtott kanyar van.
    Nem akarok veletek vitatkozni, mert értem, hogy mit akartok mondani és azzal részeben (a kanyar típusa nem azonos) egyet is értek.
    Egyébként csak megjegyzem, hogy a videón szereplő motorosnak közúton nem ajánlott nagyon behúzódnia a felezőhöz kanyarodás előtt, még ha az a legjobb ív, akkor sem, mert ha a szemből jövő esetleg levágja a kanyart, akkor neki meszeltek.

  • Guillotinee

    Neki így is meszeltek.

    Egyébként nem valószínű mivel én.ezt az előadást élőben is láttam.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.