“Egy guruló jelenség részévé válunk a DS5 volánja mögött. Bárhol haladunk vagy állunk meg, követ az emberek tekintete. Nevetve integetnek és érdeklődnek a pirosnál, kezet fognak a kompon, beleskelődnek az ablakon. Mindez nem az újdonságnak szól, a hasonlóan friss típusokat soha nem övezte ekkora lelkesedés, kivéve, ha nincs teteje, vagy lapos, mint a tetű.” – idézet Miklós kollégám 2012-es Citroën DS5 tesztjéből
Azt kell, hogy mondjam, a hónap közepén Pekingben bemutatásra kerülő DS5 LS R-re is hasonlóképpen reagálnának az emberek, ha begurulnánk vele mondjuk a benzinkútra. Ez azonban jó darabig még nem fog megtörténni, mert az autó egyelőre tanulmány stádiumban van.
A Citroën DS5 LS alapjaira építkezik az R változat, aminek a motorterében 304 lóerőre húzott 1,6 literes, turbós benzinmotor ücsörög, szekvenciális váltóval házasítva. Az alap szedánhoz képest 15 milliméterrel alacsonyabb a sportváltozat, amit karbonbetétek, speciális lila festés és a 20 colos kerekek mellett feltüntetett R-es jelölés tesz még egyedibbé.
Az utastér főként Alcantarával van bélelve, amibe ügyesen hímzett DS logók kerültek. Az LS-hez hasonlóan, az R is főként a kínai vevőket veszi célba, koncepció révén azonban semmilyen árspekuláció nem áll rendelkezésre. 
A videón a DS5 LS szedán látható Genfben