Az otthoni tuningolás veszélyes műfaj. Ha nincs meg a kellő hozzáértés, könnyedén lehetünk közröhej tárgya, nem pedig a környék vagánya. De akadnak olyanok, akik ezen belül is tudnak szakosodni, a “replikátorok”.  Ennek a lényege, hogy az autónk kellő távolságból nézve kiköpött mása legyen valamely presztízsmárkának. 
Az ilyen autók mindig megérnek egy néma percet, míg az ember elmereng azon, hogyan torzul egyes emberek esztétikai érzéke valamilyen kozmikus oknál fogva. Borzasztó Daciák következnek, csak erős idegzetűeknek!
Először egy kis kóstoló…
A román személyautó-gyártás első szériamodellje a Dacia 1100 volt, 1967 augusztusától. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult.
Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felül szelepelt, 1289 cm3-es lökettérfogatú soros motor hajtotta. A legnagyobb motorteljesítmény 39,7 kW (54 lóerő) volt, míg végsebesség 145 km/óra.
BMW akarok lenni! 

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt. A Dacia eladásai a 1990-es években csökkentek a korszerűtlen modellek, és a rossz minőség miatt. 1995-ben mutatták be a Dacia Nova nevű saját fejlesztésű új modellt, amely azonban szintén sikertelennek bizonyult.

A szín majdnem stimmel, önbizalomból pedig csillagos ötös
A Daciát 1999-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg. Ebben vállalta gyár rendbetételét, a fejlesztéseket. A gyárat korszerűsítette, a régi Nova modellt továbbfejlesztette, és ebből lett a Dacia Solenza, a Nova Renault-motort kapott változata. A gyárra a Renault 700 millió eurót költött. 2004-ben mutatta be a Renault az általa fejlesztet Daci Logant, amivel új időszámítás kezdődött. 

Végül pedig a végzet hatkerekű tarkólövése