Ez a Dacia nem az, aminek látszik

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.30. 15.15

Daciák, amik simán megkapnák bármilyen autós horrorfilm főszerepét. Vajon innen még van lejjebb?

Az otthoni tuningolás veszélyes műfaj. Ha nincs meg a kellő hozzáértés, könnyedén lehetünk közröhej tárgya, nem pedig a környék vagánya. De akadnak olyanok, akik ezen belül is tudnak szakosodni, a “replikátorok”.  Ennek a lényege, hogy az autónk kellő távolságból nézve kiköpött mása legyen valamely presztízsmárkának. 
Az ilyen autók mindig megérnek egy néma percet, míg az ember elmereng azon, hogyan torzul egyes emberek esztétikai érzéke valamilyen kozmikus oknál fogva. Borzasztó Daciák következnek, csak erős idegzetűeknek!
Először egy kis kóstoló…
A román személyautó-gyártás első szériamodellje a Dacia 1100 volt, 1967 augusztusától. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult.
Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felül szelepelt, 1289 cm3-es lökettérfogatú soros motor hajtotta. A legnagyobb motorteljesítmény 39,7 kW (54 lóerő) volt, míg végsebesség 145 km/óra.
BMW akarok lenni! 

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt. A Dacia eladásai a 1990-es években csökkentek a korszerűtlen modellek, és a rossz minőség miatt. 1995-ben mutatták be a Dacia Nova nevű saját fejlesztésű új modellt, amely azonban szintén sikertelennek bizonyult.

A szín majdnem stimmel, önbizalomból pedig csillagos ötös
A Daciát 1999-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg. Ebben vállalta gyár rendbetételét, a fejlesztéseket. A gyárat korszerűsítette, a régi Nova modellt továbbfejlesztette, és ebből lett a Dacia Solenza, a Nova Renault-motort kapott változata. A gyárra a Renault 700 millió eurót költött. 2004-ben mutatta be a Renault az általa fejlesztet Daci Logant, amivel új időszámítás kezdődött. 

Végül pedig a végzet hatkerekű tarkólövése

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.