Az úgy van, hogy a vezess.hu és az AutóMagazin kiadója ugyanaz a cég itt Magyarországon: a Sanoma. A szerkesztőség is átfedéses, így amikor az AutóMagazin német licensztulajdonosa, az Auto Motor und Sport meghívta a Magazint egy jó kis nemzetközi csoporttesztre, nekem jutott a munka. Rómába utaztam, hogy bulgár, román, mexikói és még megannyi országból való kollégámmal részt vegyek két nagyszabású összehasonlító teszten. Az egyiken az új Merci GLÁ-t vetettük össze konkurenseivel, a másikon pedig – hát azt még nem mondhatom el, mert 17-ig embargós, egy szót sem szólhatunk róla.

A rendezvényt a Bridgestone szponzorálta, egyebek mellett azzal, hogy használhattuk a Róma melletti tesztpályáját, amelyen csak az egyik jópofa dolog a két végében emelt oválpálya, a parabolika felső szakaszán akár 200-zal is simán visszafordulnak az autók. (A rekord egy Ferrari volt, 315-tel, de nem most: mi 195-ig merészkedtünk.) A tesztek eredményeiről is beszámolunk majd, de a sok jövés-menés, gumicsikorgás, kanyargás közepette láttam egy olyan jópofát, amit muszáj megmutatnom nektek. Ezt a gumit, la:

Ha nincs mellette ember méretaránynak, akár rollerkeréknek is tűnhet, csak a sok kerékcsavar gyanús

A Bridgestone a tesztpálya mellett álló oktatóközpontban állította ki ezt az abroncsot, és meg is értem, hogy büszke rá. Paraméterei mellett eltörpülnek a megszokott autós dimenziók:

380 km/h-ig és 34 tonnáig jó a gumi

A méretadatok is rajta vannak, ami alapján könnyen kinyomozhattam, milyen szörny visel ilyen papucsokat:

A méret: 1400x530 R 23. Meggugliztam, mire való. Hát a polgári légiközlekedés legnagyobbikára, az Airbus A380-ra

Végezetül a centrírsúly; azt már a fantáziátokra bízom, mekkora gumisműhely lehet az, ahol ilyen kerekeket egyensúlyoznak ki:

Az a kis fémszilánk ott a centrírsúly


És valahogy így működik élesben: