Ilyen a világ legrendesebb apukája

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 12.15

A Pagani hivatalos tesztpilótája a 300 milliós sportautó volánja mögé ültette kisfiát, és elmentek egy körre.

Képzeljünk el egy általános iskolai napot, ahol elsős kisdiákként felállít az osztályfőnők, és megkérdezi: “Mivel foglalkozik édesapád?”. Ha azt válaszolod rá, hogy “a Pagani hivatalos tesztpilótája”, még sokan nem fogják érteni – lehet, hogy az osztályfőnők sem -, de pár év múlva Te leszel a legnagyobb király a suliban, az tuti. 
Davide Testi (a Pagani tesztpilótája) szép fokozatosan fertőzi meg kisfiát a sebességmámor vírusával, legutóbb például egy olaszországi eseményen ültette ölébe porontyát, és csapattak egyet a 740 lóerős Pagani Huayra szupersportautóval.
A Pagani Huayra hajtásáról 6,0 literes, duplaturbós V12-es AMG motor gondoskodik. Az autó súlya csupán 1350 kilogramm, amit egy kövér gázadásra 3,3 másodperc alatt lőhet ki 100 km/órára, hogy aztán végül elérje a 370 kilométeres óránkénti sebességet. 
Az alapmodell ára több mint 1 millió euró (308 millió forint), ezt az összeget simán fel lehet tornázni különböző kiegészítőkkel és extrákkal 1 millió 339 ezer euróra, mindez forintosítva durván 400 millió magyar kreditet jelent. 
Ilyen a világ legrendesebb apukája 1
Például a teljes karbon vázas kialakítás – ami a legdrágább extra -, 112 500 euró, amiből mondjuk lazán meg tudnánk venni egy 2012-es évjáratú Porsche Panamera GTS-t, ami 30 millió forint környékén mozog a használtan. Ha egyedi színű biztonsági övet szeretnénk a Huayrába, azért 850 eurót kell kicsengetnünk, amiből pedig egy bitang jó állapotban lévő Lada 2107-et lehetne venni 2015-ig érvényes műszakival, a kilencvenes évek elejéből, 250 ezer forint környékén. 

Kommentek

  • Alfa1988

    Elég érdekes dolog egy Pagani biztonsági övet egy Ladához hasonlítani.
    Nem egy kor, nem is egy “kategória”. Mókás.

    (A “bitang jó állatop” csak annyit takar, hogy elmegy a következő műszakiig?) 250 ért, hivatalosan, simli nélkül.

  • Guevara

    Nem vagyok képben a Ladák árait illetően, de egy valóban nagyon keveset használt példánynak azért többet kellene érnie, mint bármilyen vele egykorú szakadt “nyugati” autónak. És akkor még nem is került szóba a kult-faktor ami elég sok olyan autót övez, ami már 20 éve nem kapható. (Persze, tudom hogy 2 éve álltak le az oroszok a típus gyártásával de az országba kb 20 éve került be kocka Lada utoljára.)

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.