Ilyen a világ legrendesebb apukája

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.29. 12.15

A Pagani hivatalos tesztpilótája a 300 milliós sportautó volánja mögé ültette kisfiát, és elmentek egy körre.

Képzeljünk el egy általános iskolai napot, ahol elsős kisdiákként felállít az osztályfőnők, és megkérdezi: “Mivel foglalkozik édesapád?”. Ha azt válaszolod rá, hogy “a Pagani hivatalos tesztpilótája”, még sokan nem fogják érteni – lehet, hogy az osztályfőnők sem -, de pár év múlva Te leszel a legnagyobb király a suliban, az tuti. 
Davide Testi (a Pagani tesztpilótája) szép fokozatosan fertőzi meg kisfiát a sebességmámor vírusával, legutóbb például egy olaszországi eseményen ültette ölébe porontyát, és csapattak egyet a 740 lóerős Pagani Huayra szupersportautóval.
A Pagani Huayra hajtásáról 6,0 literes, duplaturbós V12-es AMG motor gondoskodik. Az autó súlya csupán 1350 kilogramm, amit egy kövér gázadásra 3,3 másodperc alatt lőhet ki 100 km/órára, hogy aztán végül elérje a 370 kilométeres óránkénti sebességet. 
Az alapmodell ára több mint 1 millió euró (308 millió forint), ezt az összeget simán fel lehet tornázni különböző kiegészítőkkel és extrákkal 1 millió 339 ezer euróra, mindez forintosítva durván 400 millió magyar kreditet jelent. 
Ilyen a világ legrendesebb apukája 1
Például a teljes karbon vázas kialakítás – ami a legdrágább extra -, 112 500 euró, amiből mondjuk lazán meg tudnánk venni egy 2012-es évjáratú Porsche Panamera GTS-t, ami 30 millió forint környékén mozog a használtan. Ha egyedi színű biztonsági övet szeretnénk a Huayrába, azért 850 eurót kell kicsengetnünk, amiből pedig egy bitang jó állapotban lévő Lada 2107-et lehetne venni 2015-ig érvényes műszakival, a kilencvenes évek elejéből, 250 ezer forint környékén. 

Kommentek

  • Alfa1988

    Elég érdekes dolog egy Pagani biztonsági övet egy Ladához hasonlítani.
    Nem egy kor, nem is egy “kategória”. Mókás.

    (A “bitang jó állatop” csak annyit takar, hogy elmegy a következő műszakiig?) 250 ért, hivatalosan, simli nélkül.

  • Guevara

    Nem vagyok képben a Ladák árait illetően, de egy valóban nagyon keveset használt példánynak azért többet kellene érnie, mint bármilyen vele egykorú szakadt “nyugati” autónak. És akkor még nem is került szóba a kult-faktor ami elég sok olyan autót övez, ami már 20 éve nem kapható. (Persze, tudom hogy 2 éve álltak le az oroszok a típus gyártásával de az országba kb 20 éve került be kocka Lada utoljára.)

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.