Oltári nagy égés Ladával

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.25. 17.15

Parkolóházban, oszlopok között driftelni merész húzás, csúnyán oda is csapta a Lada hátulját a vagánykodni próbáló sofőr.

A drift egyesek szerit nem sport, csak eszetlen ide-oda csúszkálás, mások szerint pedig maga a művészet, amit csak az igazán profi pilóták tudnak űzni. Abban azonban vélhetően mindkét tábor egyetért, hogy kellő tapasztalat hiányában nem igazán érdemes próbálkozni, pláne nem egy oszlopokkal zsúfolt parkolóházban, vagy mélygarázsban. 
Kár volt ennyire erőltetni a dolgot, és pláne kár a jó kis Ladáért.
Valahogy így kellett volna ezt! – Toyota AE86
A drift gyökereit egyébként Japánban találhatjuk, és egészen az 1960-as évekig nyúlik vissza a történet. Ekkor rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett “touge” illegális hegyi versenyeket. 
A touge versenyzők vagy más nevükön a “Rolling Zoku”-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a raliból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. Maga a sportág az 1980-as évek utcai japánautó-függők körének köszönhető, akik a hátsókerekes autóikban rejlő lehetőségek kihasználását már nem tartották biztonságosnak a közutakon.
Épp ezért elhatározták, hogy versenypályán próbálják ki tudásuk legjavát. Számításuk bejött, mert számos fanatikus követte példájukat, így gyorsan kialakulhatott az amatőr drift. Napjainkban a japán D1 Grand Prix, valamint az amerikai Formula Drift a világ legnevesebb versenyzőit fogja össze, és jelenleg az egyik legnépszerűbb autós sportág. 
Futamokat főként Japánban és az Egyesült Államokban rendeznek, de Új-Zéland, Malajzia, Szingapúr, Thaiföld és Ausztrália is rendelkezik D1, illetve FormulaD rendezési joggal. Európában a sportág jelenleg feltörekvőben van, és számos nemzetközi versenyen teszik próbára magukat a kontinens legjobb pilótái. Ilyen például az EDC (European Drift Championship), ProDrift Series, vagy a King of Europe. 2006-ban és 2007-ben egyedül a King of Europe széria büszkélkedhetett azzal, hogy futamait Európa más-más országaiban rendezték.

Kíváncsi vagy a hétvégi tuningshow legszexibb csajaira? Akkor Kattints a képre! 

A nap képe: Ragadós rakomány az aszfalton

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.