Millió dolláros autó

Shelby Mustang GT350 R

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 07.45

Átszámítva 221 millió forintért kelt el az egyik legsikeresebb Mustang versenyautó.

Igazi ritkaság került kalapács alá a héten az amerikai RM Auctions által szervezett árverésen. A képeken az 1965-ös évjáratú Shelby Mustang GT350R látható, melyből  mindössze 34 darab készült, ez a példány pedig egészen pontosan 984 000 dollárért találta új gazdára. Ez az összeg átszámítva 221 millió forint. 
Az autó hivatalos leírása szerint 1968 és 1970 között 32 győzelmet szerzett az SCCA (Sports Car Club of America) versenyeken. Ebből 17 volt zsinórbeli siker, és 16 körrekordot tudhat magáénak, mely egészen kiváló statisztika.
Az igazán nagy durranást azonban akkor hajtotta végre a modell, mikor 1968-ban Daytonában 290 km/órával hasított. A motorháza alatt 4,7 literes, durván 340 lóerős V8-as dübörgött, ami hozzásegítette, hogy a kor egyik leggyorsabb autója legyen. Az sima GT350-hez képest bő 15 centivel alacsonyabban hasalt a földön, és a felfüggesztései is merevebbek voltak, ahogy az egy jó versenyautóhoz illik. 
Az RM Auctions árverésein 2007 óta már három hasonló izomautóra is lesújtott a kalapács,  852 500, 590 000 és 990 000 dollárért. Ez összesen durván 550 millió forint, aktuális árfolyamon számítva. 
Ez az összeg nem kevés, de még így is elmarad a világ két legdrágább autója mellett. Az “olcsóbbik” a Ferrari 275 N.A.R.T. Spider, amit mindössze 10 darabos szériában gyártottak, és tavaly augusztusban kelt el 6,2 milliárd forintnak megfelelő dollárét. A másik a Ferrari 250 GTO, melyet egy titokzatos vevő vásárolt meg 52 millió dollárét, ami mintegy 11 milliárd forint.

Kommentek

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.