Meglógott a parkolóból az Alfa

Te mit tettél volna?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.03.20. 13.00

Magától gurult a kétsávos út közepére az autó. A katasztrófa elmaradt.

A probléma nem túl bonyolult: egy aránylag forgalmas, kétszer egysávos úton, látszólag minden ok nélkül az egyik sávot elfoglalja egy sofőr nélküli, kivilágítatlan Alfa Romeo. Valahol a Dagály strandtól északra, de a kocsisor már az Árpád hídig is elér. Mit teszel?

Szavazás

Dugó van, egy kivilágítatlan, sofőr nélküli autó áll a sávodban, mit teszel?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Pedig van ám még egy lehetőség is. Bár ahhoz kicsit be kell piszkolni a kezed.
Igazából én is csak azért álltam meg, hogy hiéna módjára tanulságos videót készítsek arról, mit kezdenek az emberek egy hasonló problémával. Az autók nagy többsége jobbról, a parkolón keresztül, kisebb része balról, a szembe sávot használva kerülte ki az olasz fenevadat. Aztán befutott egy hondás, kiszállt az autóból, majd megkérdezte, nem lenne-e üdvözítőbb, ha inkább eltolnánk az útból a parkolóból odagurult kocsit. 
A videó elég hitvány, de csak ilyen gép volt a farzsebemben.
Teljesen hülyének néztem, nyilvánvaló volt, hogy valami más baja van az autónak (nem csak elgurult), de végül is egy próbát megért. Rém kínos volt, amikor a laza emelkedőn pillanatok alatt visszatoltuk az Alfát az út széli parkolóba. De elengedni nem lehetett, mert akkor megint visszagurult volna az előző helyre. Az autó orra előtt állva azon gondolkodtam, mekkora poén lenne, ha az előző beszólásom miatt a hondás srác egyszerűen otthagyna az autó előtt, mint humán ék, de ő ennél jobb fej volt. Elszaladt egy betondarabért, azt betette a bal első kerék elé, majd boldogan távoztunk. Ennyi.
Meglógott a parkolóból az Alfa 1
Mission completed
Bár továbbra sem értem, ha ennyire könnyen toltuk vissza, akkor biztos nem volt behúzva a kézifék. De akkor megállás után azonnal be kellett volna gurulnia az út közepére. Lehet,hogy csak sebességből ugrott ki valamiért a váltó. Vagy mittudomén. Végül is mindegy, a lényeg, hogy baj nem lett belőle.
De van itt más kérdés is: te kiszálltál volna?

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.