Így törnek a keleti blokk autói

Töréstesztek, amiket mindig is látni akartál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 14.45

Kíváncsi vagy, hogy törnek össze lassítva Trabantok, Ladák vagy Daciák? Akkor ne habozz, nézd meg keleti blokk járműveinek hivatalos töréstesztjeit.

A keleti blokk autócsodáival számtalanszor foglalkoztunk már, és nagyon úgy tűnik, hogy kiapadhatatlan a téma, ezúttal is felkaroljuk a történelmük egyik igazán fontos szakaszát. 
Trabantokat, Ladákat már milliószor láthattunk összetörni, ha máskor nem, hát raliversenyeken, de mindig is kíváncsi voltam, hogyan zajlott ezeknek az autóknak a hivatalos töréstesztje, szakemberek által elvégezve, szabványos falnak, szabványos tempóval ütköztetve. 
Trabant – Népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás, 26 lóerős, kétütemű motorral pöfögő keletnémet kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a zwickaui gyárépületet. 
Lada – A videón a VAZ 2105-ös modell látható, ami, nagyon úgy érzem, nem szorul különösebb bemutatásra. Érdekes és megdöbbentő adat viszont, hogy 1970-2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a VAZ 2101 egyenes ági leszármazottaiból! 
Dacia 1300 – A Renault 12 alapjaira épült román autó igen hosszú modellciklust élt meg, 1969-2004 között kisebb módosításokkal folyamatosan gyártották. Ez a kitartás meghozta gyümölcsét, 1 959 730 darabkészült Mioveniben.
Škoda 120 – Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek a fiatalabb generációban is, és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811, a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban – pontosabban Csehszlovákiában -, 44-54 lóerős motorokkal. 
 Moszkvics 412 – Ez nem éppen a hivatalos törésteszt kategória, de érdemes megnézni, ahogy a helikopter elengedi a  négyhengeres, 75 lóerős vasat. Leérkezve kiterül, mint egy béka.

Bónusz hangulatvideó – orosz járművek töréstesztjei zanzásítva, kellemes zenei aláfestéssel

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.