A keleti blokk autócsodáival számtalanszor foglalkoztunk már, és nagyon úgy tűnik, hogy kiapadhatatlan a téma, ezúttal is felkaroljuk a történelmük egyik igazán fontos szakaszát. 
Trabantokat, Ladákat már milliószor láthattunk összetörni, ha máskor nem, hát raliversenyeken, de mindig is kíváncsi voltam, hogyan zajlott ezeknek az autóknak a hivatalos töréstesztje, szakemberek által elvégezve, szabványos falnak, szabványos tempóval ütköztetve. 
Trabant – Népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás, 26 lóerős, kétütemű motorral pöfögő keletnémet kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a zwickaui gyárépületet. 
Lada – A videón a VAZ 2105-ös modell látható, ami, nagyon úgy érzem, nem szorul különösebb bemutatásra. Érdekes és megdöbbentő adat viszont, hogy 1970-2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a VAZ 2101 egyenes ági leszármazottaiból! 
Dacia 1300 – A Renault 12 alapjaira épült román autó igen hosszú modellciklust élt meg, 1969-2004 között kisebb módosításokkal folyamatosan gyártották. Ez a kitartás meghozta gyümölcsét, 1 959 730 darabkészült Mioveniben.
Škoda 120 – Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek a fiatalabb generációban is, és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811, a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban – pontosabban Csehszlovákiában -, 44-54 lóerős motorokkal. 
 Moszkvics 412 – Ez nem éppen a hivatalos törésteszt kategória, de érdemes megnézni, ahogy a helikopter elengedi a  négyhengeres, 75 lóerős vasat. Leérkezve kiterül, mint egy béka.

Bónusz hangulatvideó – orosz járművek töréstesztjei zanzásítva, kellemes zenei aláfestéssel