Ferrari ágyúgolyósítva

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 21.00

Bő három hónap és elrajtol a világ talán legőrültebb utcai versenye, a 16. “Gumball3000″, amit itthon csak ágyúgolyófutam néven emlegetnek.

Már csak bő három hónap és elrajtol a világ talán legőrültebb utcai versenye, a 16. “Gumball3000″, amit itthon csak ágyúgolyófutam néven emlegetnek. 
A milliomosok játéka ez, ahol méregdrága és pokolian erős autókkal szelik át a “világot” a versenyzők, és csak az számít, hogy elsőként érjenek az ellenőrőzpontokhoz. Idén Miamiban (USA, Florida) dörren el a startpisztoly, a befutó pedig a spanyol Ibiza szigetén lesz. Útközben érinteni fogják többek között Atlantát, New Yorkot, Edinburgh-t, Londont, Párizst és Barcelonát. 
A képeken látható Ferrari F12 Berlinetta is a 2014-es futamra készült, ha minden igaz, ez az első autó, amit bemutattak az idei mezőnyből, és nem véletlenek a rikító neon csíkok sem, hiszen a Gumball3000 aktuális témája a Miami Vice lesz. 
2012-ben mutatta be a Ferrari az F12 Berlinettát. Klasszikus GT-ről van szó, motorját elől hordja és hátsókerék-hajtású, közöttük duplakuplungos automata sebességváltó létesít kapcsolatot. A jó súlyelosztás érdekében a sebességváltót a hátsó tengely előtt találjuk. 
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. 
Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb. 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként. Képes 3,1 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet, azaz gyorsabb, mint a Ferrari Enzo. A kétüléses sportkocsi végsebessége 340 km/óra.
Galériánkban megtaláljátok az eddigi ágyúgolyófutamokon rajthoz állt autók válogatását. Kattintsatok a képre!

Kommentek

  • Guillotinee

    Jó lesz,Jó lesz!

    Egyszer én is indulnék.
    Ha lenne mivel,meg miből….

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.