Ferrari ágyúgolyósítva

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.18. 21.00

Bő három hónap és elrajtol a világ talán legőrültebb utcai versenye, a 16. “Gumball3000”, amit itthon csak ágyúgolyófutam néven emlegetnek.

Már csak bő három hónap és elrajtol a világ talán legőrültebb utcai versenye, a 16. “Gumball3000”, amit itthon csak ágyúgolyófutam néven emlegetnek. 
A milliomosok játéka ez, ahol méregdrága és pokolian erős autókkal szelik át a “világot” a versenyzők, és csak az számít, hogy elsőként érjenek az ellenőrőzpontokhoz. Idén Miamiban (USA, Florida) dörren el a startpisztoly, a befutó pedig a spanyol Ibiza szigetén lesz. Útközben érinteni fogják többek között Atlantát, New Yorkot, Edinburgh-t, Londont, Párizst és Barcelonát. 
A képeken látható Ferrari F12 Berlinetta is a 2014-es futamra készült, ha minden igaz, ez az első autó, amit bemutattak az idei mezőnyből, és nem véletlenek a rikító neon csíkok sem, hiszen a Gumball3000 aktuális témája a Miami Vice lesz. 
2012-ben mutatta be a Ferrari az F12 Berlinettát. Klasszikus GT-ről van szó, motorját elől hordja és hátsókerék-hajtású, közöttük duplakuplungos automata sebességváltó létesít kapcsolatot. A jó súlyelosztás érdekében a sebességváltót a hátsó tengely előtt találjuk. 
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. 
Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb. 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként. Képes 3,1 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet, azaz gyorsabb, mint a Ferrari Enzo. A kétüléses sportkocsi végsebessége 340 km/óra.
Galériánkban megtaláljátok az eddigi ágyúgolyófutamokon rajthoz állt autók válogatását. Kattintsatok a képre!

Kommentek

  • Guillotinee

    Jó lesz,Jó lesz!

    Egyszer én is indulnék.
    Ha lenne mivel,meg miből….

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.