Napról-napra egyre ragyogóbb időnk van, az éjszakai órák rövidülnek, csicseregnek a madarak és az utakat egyre több motoros veszi birtokba. Sajnos ilyenkor megszaporodnak a balesetek is, mert vannak, akik nem tudnak ellenállni a pokoli erőnek, határon száguldanak motorkerékpárjukkal, vagy csak egyszerűen vétlen áldozatokká válnak, és sokszor a kórházban végződik a hétvégi túra. 
A videón látható szörnyű baleset az oroszországi Baskírföld fővárosa, Ufa közelében történt, a motoros állítólag 200 kilométer/óra körüli sebességgel ütközött az úton tétovázó autóval. 
Annak ellenére, hogy óriásit bukott, a motoros túlélte a balesetet, ami főleg annak köszönhető, hogy már a mentőben több életmentő beavatkozást is végrehajtottak rajta. 
Magyarországon az ezredforduló óta a személysérüléses motorkerékpáros balesetek számában kedvezőtlen tendencia mutatható ki. Míg 2001-ben motorkerékpárosok részvételével 974 közúti közlekedési baleset történt, addig (az elsődleges adatok alapján) 2013-ban 1333 ilyen esetet regisztráltak. A növekedés mértéke közel 37%-os.
Motorkerékpáros 2001-ben 495,  2013-ban 658 alkalommal okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetet. Az eltelt tizenhárom év függvényében motorkerékpárosok által okozott balesetek növekedésének mértéke közel 33%-os.
Nem szabad elfelejteni azonban, hogy időközben a járműpark is jelentős bővült, hiszen 2001-hez viszonyítva a motorkerékpárok száma közel 63%-kal nőtt. A KSH adatai alapján 2012-ben a regisztrált motorkerékpárok száma 151 405 volt hazánkban.

Te szoktál motorozni? Ha igen, volt már baleseted?

  • A négy kerék biztosabb, mint a kettő! 23%
  • Rendszeres motorozom, eddig megúsztam baleset nélkül21%
  • Van motorom, kisebb bukások voltak csak, semmi komoly19%
  • Nem használok motort 10%
  • Nem, és nem is akarok! Nagyon veszélyes10%
  • Igen, és már volt, hogy kórházban végződött a túra9%
  • Nagyon ritkán, de akkor is óvatos vagyok! 6%
  • Most szeretnék motort venni...3%

Te szoktál motorozni? Ha igen, volt már baleseted?


 
A közúti balesetben meghalt motorkerékpárosok és utasok vonatkozásában megállapítható, hogy 2001-2013 között a motoros áldozatok száma 62-ről 58-ra csökkent. A mintegy 6,5%-os csökkenés jelentősen alatta marad annak az általános trendnek, mely az elmúlt évtizedben a közúti balesetben meghalt összes személy számát jellemzi 
A motorkerékpáros balesetek legfőbb okait az emberi tényezőben, a jogkövető járművezetői magatartás hiányosságaiban kell keresni. A motorkerékpáros balesetek jellemző okai az elmúlt évben a sebesség nem megfelelő alkalmazása (58%), az irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályainak meg nem tartása (18%), valamint a szabálytalan előzés (7%) volt. 
Közismert, hogy a kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti. Ennek oka, hogy a motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásnak van kitéve. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor(!) nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőé. A halálozási kockázat mértéke azonban országonként eltérhet – adta hírül nemrég a police.hu