200 km/órával csapódott az autóba a motoros

Szinte atomjaira robbant a kétkerekű

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.17. 11.45

Annak ellenére, hogy óriásit bukott, a motoros túlélte a balesetet, már a mentőben több életmentő műtétet is végrehajtottak rajta.

Napról-napra egyre ragyogóbb időnk van, az éjszakai órák rövidülnek, csicseregnek a madarak és az utakat egyre több motoros veszi birtokba. Sajnos ilyenkor megszaporodnak a balesetek is, mert vannak, akik nem tudnak ellenállni a pokoli erőnek, határon száguldanak motorkerékpárjukkal, vagy csak egyszerűen vétlen áldozatokká válnak, és sokszor a kórházban végződik a hétvégi túra. 
A videón látható szörnyű baleset az oroszországi Baskírföld fővárosa, Ufa közelében történt, a motoros állítólag 200 kilométer/óra körüli sebességgel ütközött az úton tétovázó autóval. 
Annak ellenére, hogy óriásit bukott, a motoros túlélte a balesetet, ami főleg annak köszönhető, hogy már a mentőben több életmentő beavatkozást is végrehajtottak rajta. 
Magyarországon az ezredforduló óta a személysérüléses motorkerékpáros balesetek számában kedvezőtlen tendencia mutatható ki. Míg 2001-ben motorkerékpárosok részvételével 974 közúti közlekedési baleset történt, addig (az elsődleges adatok alapján) 2013-ban 1333 ilyen esetet regisztráltak. A növekedés mértéke közel 37%-os.
Motorkerékpáros 2001-ben 495,  2013-ban 658 alkalommal okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetet. Az eltelt tizenhárom év függvényében motorkerékpárosok által okozott balesetek növekedésének mértéke közel 33%-os.
Nem szabad elfelejteni azonban, hogy időközben a járműpark is jelentős bővült, hiszen 2001-hez viszonyítva a motorkerékpárok száma közel 63%-kal nőtt. A KSH adatai alapján 2012-ben a regisztrált motorkerékpárok száma 151 405 volt hazánkban.

Szavazás

Te szoktál motorozni? Ha igen, volt már baleseted?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
 
A közúti balesetben meghalt motorkerékpárosok és utasok vonatkozásában megállapítható, hogy 2001-2013 között a motoros áldozatok száma 62-ről 58-ra csökkent. A mintegy 6,5%-os csökkenés jelentősen alatta marad annak az általános trendnek, mely az elmúlt évtizedben a közúti balesetben meghalt összes személy számát jellemzi 
A motorkerékpáros balesetek legfőbb okait az emberi tényezőben, a jogkövető járművezetői magatartás hiányosságaiban kell keresni. A motorkerékpáros balesetek jellemző okai az elmúlt évben a sebesség nem megfelelő alkalmazása (58%), az irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályainak meg nem tartása (18%), valamint a szabálytalan előzés (7%) volt. 
Közismert, hogy a kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti. Ennek oka, hogy a motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásnak van kitéve. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor(!) nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőé. A halálozási kockázat mértéke azonban országonként eltérhet – adta hírül nemrég a police.hu

Kommentek

  • HERCULES

    Nem az első és sajnos, nem is az utolsó eset volt! Én is imádok motorozni, de legtöbbször autót vezetek és tapasztalom, hogy egyes motorosok (főleg a “pizza futárok”) leszarják a KRESZ-t és jobbról próbálnak előzni járműveket és ha véletlenül koppan a fejük valamelyik autó kasztniján, akkor még nekik áll feljebb (már ha van kinek utána reklamálni..)!

  • menőmanó

    Hiába van záróvonal azért a farok belenézhetett volna a tükörbe. Remélhetőleg az indexet már jó előre kirakta, mert ilyen esetben ez a minimum.
    A motoros sem normális, de most nagyon ráfaragott.
    Az az igazság, hogy ilyen nyíl egyenes országúton az előzők többsége balga módon nem is gondol arra, hogy az előzendő befordulhat elé. Ez egy nagyon gyakori és veszélyes helyzet ezért kell a kanyarodónak komolyan a tükörbe néznie.

  • Zatyi

    Mutatós szám, hogy 12 év alatt 37%-al több motoros baleset történt, de ennek akkor lenne bármi relevanciája, ha legalább azt tudnánk, hogy ez idő alatt mennyivel lett több motor, illetve az autó-motor megoszlás hogyan változott. Így ez nem más, mint egy megtévesztő (mondhatni hatásvadász) információ.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Vagy ezért nem kéne 200-al menni 10 helyett és záróvonalon előzni…

    Még az is lehet hogy belenézett a tükörbe mielőtt kanyarodott csak.akkor még 1km-re volt a motoros.

  • Guillotinee

    Egy 0 lemaradt.

    100 helyett

  • grobi74

    Magyarország! Itt nem segítik a motorosokat. De az is igaz, hogy van egy-két motoros aki tényleg idióta, én is robogózok mert munkába járni jobb és engem is elütött egy autós ő volt a hibás. Minden motorosnak azt ajánlom nagyon vigyázzon mert az autós nem mindegyik motorozik, de a legtöbb motoros autózik is!!!! Balesetmentes motorozást minden motorosnak!! A motorozás életforma és stílus.

  • Eddie

    200. Ja. De jól hangzik…

  • menőmanó

    Guillotinee

    Remélem, hogy nem kanyarodás előtt 5mp-cel szoktál csak tükörbe nézni.

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Ajjaj!!

    Hogy jövök én ide megint??
    Mi köze ennek ahoz ,hogy én mikor mennyi ideig nézek a tükörbe?

    Egyébként 5 mp az elég sok.

    Annyi ideig sztem senki nem néz tükrtö de nem is nagyon kell.
    Inkább többször keveset.

    Reggel egyébként elég sokat nézek tükörbe felkelés után…:)

    Kösz hogy kérded!

    Arról van szó,hogy mint oly sok esetben a naív sofőr hiába néz akárhányszor akárhány másodpercig a tükörbe ha először úgy látja nem jön semmi,majd kirakja a az indexet újra belenéz lát egy kis világító ponot -gondolja ha 100 a sebességhatár (feltételezem)akkor bőven van ideje a mögötte lévőnek észrevenni az ő kanyarodási szándékát- majd biztos ami bitzos elkezd kanyarodni és belenéz mégegyszer a tükörbe, no ekkor látja ,hogy kb 10 méterre a kocsija hátuljától egy elsőkerékre bukott motoros próbál meg kétségbesetten korrigálni de mindhiába….

    Én így látom!

    De természetesen lehet,hogy egyátalán nem nézett bele a tükörbe és nem is tudta,hogy jön mögötte valaki vagy nem is érdekelte.
    Azt aláírom ,hogy nagyon sok olyan sofőr is van aki így cselekszik,ponotsabban nem cselekszik.

  • ikaroly

    Egyszerű a megoldás,igenis meg kellene húzni a határt,hogy milyen sebességre lehet képes egy utcai motor,autó,azért egy utcai motort lehet kapni,ami 200-ra képes,az uniós bürokraták ezt hagyják!Egy átlag embernek tökéletesen megfelel a 130-140 km/h sebesség,soknak még ez is sok!

  • Fabatka

    Sajnos ez a mai állapot, de én nem is annyira a vezetőket hibáztatom, inkább az oktatókat, na meg a seggfej törvény hozókat.
    Oktató, és engedi, hogy a nebulója behajtson a körforgalomba elsőbbség adás szándéka nélkül !!!!!! miféle oktató az ilyen ?????
    SZAR !!! MEgengedi, hogy a nebulója kétsávos úton a belső sávba haladjon, TARTÓSAN ! 60-70 el ahol egyébként akár 100 km a megengedett sebesség vagy több attól függ melyik szakaszon halad, és jobbról persze ne előzz mert azt meg a kressz tiltja ! miféle oktató ez ? SZAR !!!
    Vagy maga a törvényhozó aki olyan törvényt megenged, hogy másod percek előzik meg az irányváltást !!!! miféle szakemberek ezek ? SZAR !!!
    És ha a törvény nem tiltaná tunák felpakolni olyan felvételeket amiért egyenesen a jogsit kéne elvenni !!!!!! ezzel szembe még a vétlen autós vagy más jármű vezető a ” hibás ” nem az aki elköveti a baromságokat !!!!!
    MEGKÉNE TANÍTANI RENDESEN VEZETNI AZT AKI JOGSIT KAP ÉS NEM FELKÉSZÍTENI A VIZSGÁRA !!! a kettő nem ugyan az !
    Egyébként a videón látott felvételt nem is értem többször megnéztem nem is látszik rajta semmi, csak a motoros ahogy repül, de nemtudom sajnálni , mért is kell 200 al menni ????? mert elég erős a járgány? van még másik is ami elég erős gyors mégsem kell észnélkül menni , vagy legalább figyeljen oda de nagyon.

  • menőmanó

    Guillotinee

    Nem azt írtam, hogy 5mp-ig nézi a tükröt, hiszen akkor valószínűleg látta volna a motorost. 5mp-cel a kanyarodás előtti tükörbe pillantásra céloztam. Nem ugyan az! :)
    Egyébként valóban nagy esélye van, hogy ilyen sebességnél a pillanatra tükörbe nézés nem elég. Rá kell szánni azt a 2mp-et a sebesség felbecsülésére főleg autópályán (ez itt nem az, de a kihalt országút is komoly sebességre csábíthat egyeseket)
    Valószínűsítem, hogy az autóvezető sem volt elég körültekintő, de a motoros volt a hibás. Kihívta a sorsot maga ellen.
    Mellesleg lehet sok mindent feltételezni a KRESZ alapján, de nem egy biztos megoldás. Jobb a másik szándékáról ténylegesen meggyőződni.

  • menőmanó

    jav.: jobb a másik szándékáról

  • Carrier

    Sok hozzászólással egyet értek,inkább azokhoz húzok akik azon vannak, hogy sok a figyelmetlen autós, és még mindig nem számolnak sajnos a két kerekűekkel. A kerékpárt is beleértve!!! Ahol én lakom, csak az idén 8 motoros baleset volt, ebből 3 robogó, városban, 40-50 km/h val kijöttek eléjük, a többi esetben is kivétel nélkül elsőbbség meg nem adása volt a trend. Ok, ez mos pillanatnyi állás! Remélem nem lesz több…! Viszont aki nem tudja megítélni egy motoros, még ha szabálytalanul, 100-al is megy városon belül, világítással, az adja le a jogsiját. Viccen kívül, és bántás nélkül mondom, nem tartom magam, csak átlag vezetőnek, motorozom is és ilyen lekanyarodásnál, vagy főleg előzésnél ku..ra nézem a tükröt mert nem egyszer engem is kerültek már vagy előztek motorosok igen 200 felett is és csoda módon mindig észre veszem őket! A videóról csak annyit, ha ez 1 az 1 ben 200 lett volna, azt senki és semmi nem bírná ki! Nagy tévedés. Aki motorozik, vagy …zott az tudja, ha 40-el csapódik egy autóba, már bele halhat. Ezt hátulról csak találgatni lehet mennyivel jöhetett a srác. Médiás szenzáció, csak már megint a motorosok rongálására megy ki a cikk. Szerintem!

  • titan36

    Akinek annyi esze van hogy felelőtlenül 200-al száguldozik a közutakon az így jár,legyen szó bármilyen jármű vezetőjéről is.Ebben az esetben bármennyire is nem tetszik ez sokaknak,ha az autóvezető egyértelműen jelezte a kanyarodási szándékát akkor a motoros a hibás,ha nem akkor mindketten.Ennyi…

  • Carrier

    titan 3!!! Ha nem ismered a szabályokat, ne írj be egyáltalán ilyen témába! Az egyenesen haladó járműnek van MINDIG elsőbbsége!Tök mindegy hogy honnan hová megy az EGYENESEN haladás a kulcs szó mert ő nem és nem is akar irányt változtatni, tehát annak kell igazodni aki mást akar. Nézz utána. Ennyi. Téged is újra lehetne vizsgáztatni úgy látom, de hogy 10-ből 8X megbuknál az is biztos. Akkor ha egy kereszteződésben egymással szembe állunk, te balra szeretnél kanyarodni én át szeretnék menni a te oldaladra ha tiszta minden te vagy az aki simán elém
    fordul, a helyett, hogy megvárnád míg én átmegyek, és ha intek, még te vagy felháborodva, igaz? Mert sajnos így szokott lenni! Úr Isten! Te le magad.

  • Carrier

    HERCULES! Az új szabályok megengedik mindkét oldalról a megkerülést tudtommal, úgy hogy pont a pizzafutárokat ne bántsd, dolgoznak, és nem azért csinálják hogy mást bosszantsanak. Próbáld ki milyen mikor 4 címed van és jó lenne ha az utolsó nem 50 perc múlva kapná meg a kajáját! Ez elég xar példa volt!

  • titan36

    Carrier!
    Szerintem meg a sok eszedért téged sem lopnának el…

  • titan36

    Egyesek bármennyire is védik ez esetben a motorost,egyetlen apró kis kérdés.Miért kell 200-al száguldozni a menet irány szerinti bal oldalon ott ahol ráadásul záróvonal is van???Ha ilyen igénye van a nagyeszű motorosának ,ott a versenypálya…nincs előtte autó de még záróvonal se…:-)))

  • titan36

    Guillotinee!
    Maximálisan egyetértek.

  • Guillotinee

    Carrier!

    Balra kavarodási szándékát jelző és kanyarodást megkezdő gépjárművet balról,záróvonalon előzni lehet ha egyenesen haladok?!

    Zseni vagy!
    Nem csoda h pizzafutárkodás lett Carrier-ed csúcsa!

    Arra meg h le kéne adni a jogsit annak aki nem ismeri fel a tükörben hogy egy motoros nem 100-al jön hanem 200-al ugyanilyen arrogáns módon tudok válaszolni neked!

    A te motorod 150kg az én terepjáróm 2700kg.

    Ezek után úgy kanyarodok ahogy akarok!

    Majd ha nem várják el a motorosok h mindog elengedjük őket meg felismerjük távolról a hülyeségeiket akkor majd meggonfolom h tovább nézzem e a tükröt ha motorost látok.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.