Így fordul a Porsche hátsó kereke

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 14.45

Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 315 km/óra, és ez az első hátsókerék-kormányzású Porsche.

A 911 GT3 1999 óta alakít ki függőséget a sportautók rajongói közt. De 14 145 autó után a szerelem lanyhulhat, mert az ötödik generáció kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval érhető el. 

A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra

Az új fejlesztésű gép a GT3-as Porschék közül először kapott közvetlen benzinbefecskendezést. A 3,8 literes benzines a Carrera S motorján alapul, de kevés alkatrészük egyezik meg. A magas fordulatszám tartós elviselésére a Porsche kovácsolt alumíniumdugattyúkat és titán hajtókarokat vet be, továbbá a szelepvezérlést is görgős szelephimbákra bízta. Nem csak a határolás van magasabban 500 fordulattal, mint a 435 lóerős elődben, a szénné forgatható motor erősebb is lett 40 lóerővel.

Felárért a GT3 elöl 410 mm, hátul 390 mm átmérőjű, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal lassul. Szériában 380-as acéltárcsa jár elöl-hátul

Az erősebb motor hatására 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kocsi, végsebessége pedig 315 km/óra, és ennél a modellnél alkalmaz a stuttgarti márka először hátsókerék-kormányzást. Hátul a szokványos kormányösszekötőket két elektromechanikus működtető szerkezet (aktuátor) helyettesíti, amelyekkel a hátsó kerekek – sebességtől függően – az elsőkkel ellentétes és párhuzamos irányba is elfordíthatóak, maximum 1,5 fokkal. 
Gyorsan vezetve az első és a hátsó kerekek összjátéka javítja a GT3 stabilitását… kíváncsi vagy átfogó Porsche GT3 tesztünkre? Akkor ne habozz, kattints ide! 

Kommentek

  • Guillotinee

    Még mindig nem vágom!
    Ha az első kerekekkel párhuzamosan (azonos irányba) fordulnak a hátsók.is akkor az autó oldalazik nem kanyarodik nem?

  • Gyuszko627

    A technológia nem új keletű, a csuklós buszokon is használatos. De a kérdésedre Guillotinee ezen a videon megfigyelheted ezt a rendszert egyszerűbb mechanikus (körülményektől független, azonos reagálású) elven. Itt jól látszik a kis és nagy kormánymozdulatokra adott reakció a hátsókerekeken.
    http://www.youtube.com/watch?v=OuI3PTZHz5U
    Azonban a Porsche feltehetőleg intelligens vezérléssel látta el, amely terheléstől és gravitációs gyorsulástól függően is figyelembe veszi a kormányzott hátsó kerék szögállását.

  • Guillotinee

    Gyuszkó!

    Köszönöm!

    Végre valaki képbe tudott hozni!
    Ugyan a csuklós Ikaruson én is láttam az ellentétes elfordulást de az azonos irányú fordítást nem vettem észre.

  • Guevara

    Guillotinee: Igen, oldalaz az azonos irányú fordításnál, de azt nem lehet észrevenni, csak hogy stabilabb az autó nagy(obb) sebességnél. A módszert alkalmazzák a jelenleg futó generációs 5-ös BMW-n is.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Erről lemaradtam.
    Köszönöm az infót.
    Jobban utána olvasok.

  • menőmanó

    A szerelem azért is lanyhulhat, mert megirigyelve a Ferrari és a Lambo privilégiumát ezek is elkezdtek kigyulladni. :)

  • husky

    A legelső összkerék-kormányzású személyautó, amire emlékszem újságokból, a Honda Prelude volt az 1980-as éve közepén.
    A csuklós busz az régen más volt, ott anno egy mechanikus rudazat volt és mindíg azonos irányba fordult a hátsótengely.
    A szóló kamion meg 3 tengelyes turistabusz, az más tészta, ott 5-7 fok is lehet, sőt kell ekkora elkormányzás de csak azonos irányba mint az első és a hátsó kormánymű is szinte ugyanaz mint elöl. A további nagy különbség, hogy a nagy haszonjárműveknél csak 40-50 km/óráig működik, utána egyenes állásban reteszel. Üzemzavar esetén is + kontrollámpa világít.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.