Így fordul a Porsche hátsó kereke

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 14.45

Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 315 km/óra, és ez az első hátsókerék-kormányzású Porsche.

A 911 GT3 1999 óta alakít ki függőséget a sportautók rajongói közt. De 14 145 autó után a szerelem lanyhulhat, mert az ötödik generáció kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval érhető el. 

A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra

Az új fejlesztésű gép a GT3-as Porschék közül először kapott közvetlen benzinbefecskendezést. A 3,8 literes benzines a Carrera S motorján alapul, de kevés alkatrészük egyezik meg. A magas fordulatszám tartós elviselésére a Porsche kovácsolt alumíniumdugattyúkat és titán hajtókarokat vet be, továbbá a szelepvezérlést is görgős szelephimbákra bízta. Nem csak a határolás van magasabban 500 fordulattal, mint a 435 lóerős elődben, a szénné forgatható motor erősebb is lett 40 lóerővel.

Felárért a GT3 elöl 410 mm, hátul 390 mm átmérőjű, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal lassul. Szériában 380-as acéltárcsa jár elöl-hátul

Az erősebb motor hatására 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kocsi, végsebessége pedig 315 km/óra, és ennél a modellnél alkalmaz a stuttgarti márka először hátsókerék-kormányzást. Hátul a szokványos kormányösszekötőket két elektromechanikus működtető szerkezet (aktuátor) helyettesíti, amelyekkel a hátsó kerekek – sebességtől függően – az elsőkkel ellentétes és párhuzamos irányba is elfordíthatóak, maximum 1,5 fokkal. 
Gyorsan vezetve az első és a hátsó kerekek összjátéka javítja a GT3 stabilitását… kíváncsi vagy átfogó Porsche GT3 tesztünkre? Akkor ne habozz, kattints ide! 

Kommentek

  • Guillotinee

    Még mindig nem vágom!
    Ha az első kerekekkel párhuzamosan (azonos irányba) fordulnak a hátsók.is akkor az autó oldalazik nem kanyarodik nem?

  • Gyuszko627

    A technológia nem új keletű, a csuklós buszokon is használatos. De a kérdésedre Guillotinee ezen a videon megfigyelheted ezt a rendszert egyszerűbb mechanikus (körülményektől független, azonos reagálású) elven. Itt jól látszik a kis és nagy kormánymozdulatokra adott reakció a hátsókerekeken.
    http://www.youtube.com/watch?v=OuI3PTZHz5U
    Azonban a Porsche feltehetőleg intelligens vezérléssel látta el, amely terheléstől és gravitációs gyorsulástól függően is figyelembe veszi a kormányzott hátsó kerék szögállását.

  • Guillotinee

    Gyuszkó!

    Köszönöm!

    Végre valaki képbe tudott hozni!
    Ugyan a csuklós Ikaruson én is láttam az ellentétes elfordulást de az azonos irányú fordítást nem vettem észre.

  • Guevara

    Guillotinee: Igen, oldalaz az azonos irányú fordításnál, de azt nem lehet észrevenni, csak hogy stabilabb az autó nagy(obb) sebességnél. A módszert alkalmazzák a jelenleg futó generációs 5-ös BMW-n is.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Erről lemaradtam.
    Köszönöm az infót.
    Jobban utána olvasok.

  • menőmanó

    A szerelem azért is lanyhulhat, mert megirigyelve a Ferrari és a Lambo privilégiumát ezek is elkezdtek kigyulladni. :)

  • husky

    A legelső összkerék-kormányzású személyautó, amire emlékszem újságokból, a Honda Prelude volt az 1980-as éve közepén.
    A csuklós busz az régen más volt, ott anno egy mechanikus rudazat volt és mindíg azonos irányba fordult a hátsótengely.
    A szóló kamion meg 3 tengelyes turistabusz, az más tészta, ott 5-7 fok is lehet, sőt kell ekkora elkormányzás de csak azonos irányba mint az első és a hátsó kormánymű is szinte ugyanaz mint elöl. A további nagy különbség, hogy a nagy haszonjárműveknél csak 40-50 km/óráig működik, utána egyenes állásban reteszel. Üzemzavar esetén is + kontrollámpa világít.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.