Így fordul a Porsche hátsó kereke

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.15. 14.45

Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 315 km/óra, és ez az első hátsókerék-kormányzású Porsche.

A 911 GT3 1999 óta alakít ki függőséget a sportautók rajongói közt. De 14 145 autó után a szerelem lanyhulhat, mert az ötödik generáció kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval érhető el. 

A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra

Az új fejlesztésű gép a GT3-as Porschék közül először kapott közvetlen benzinbefecskendezést. A 3,8 literes benzines a Carrera S motorján alapul, de kevés alkatrészük egyezik meg. A magas fordulatszám tartós elviselésére a Porsche kovácsolt alumíniumdugattyúkat és titán hajtókarokat vet be, továbbá a szelepvezérlést is görgős szelephimbákra bízta. Nem csak a határolás van magasabban 500 fordulattal, mint a 435 lóerős elődben, a szénné forgatható motor erősebb is lett 40 lóerővel.

Felárért a GT3 elöl 410 mm, hátul 390 mm átmérőjű, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal lassul. Szériában 380-as acéltárcsa jár elöl-hátul

Az erősebb motor hatására 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kocsi, végsebessége pedig 315 km/óra, és ennél a modellnél alkalmaz a stuttgarti márka először hátsókerék-kormányzást. Hátul a szokványos kormányösszekötőket két elektromechanikus működtető szerkezet (aktuátor) helyettesíti, amelyekkel a hátsó kerekek – sebességtől függően – az elsőkkel ellentétes és párhuzamos irányba is elfordíthatóak, maximum 1,5 fokkal. 
Gyorsan vezetve az első és a hátsó kerekek összjátéka javítja a GT3 stabilitását… kíváncsi vagy átfogó Porsche GT3 tesztünkre? Akkor ne habozz, kattints ide! 

Kommentek

  • Guillotinee

    Még mindig nem vágom!
    Ha az első kerekekkel párhuzamosan (azonos irányba) fordulnak a hátsók.is akkor az autó oldalazik nem kanyarodik nem?

  • Gyuszko627

    A technológia nem új keletű, a csuklós buszokon is használatos. De a kérdésedre Guillotinee ezen a videon megfigyelheted ezt a rendszert egyszerűbb mechanikus (körülményektől független, azonos reagálású) elven. Itt jól látszik a kis és nagy kormánymozdulatokra adott reakció a hátsókerekeken.
    http://www.youtube.com/watch?v=OuI3PTZHz5U
    Azonban a Porsche feltehetőleg intelligens vezérléssel látta el, amely terheléstől és gravitációs gyorsulástól függően is figyelembe veszi a kormányzott hátsó kerék szögállását.

  • Guillotinee

    Gyuszkó!

    Köszönöm!

    Végre valaki képbe tudott hozni!
    Ugyan a csuklós Ikaruson én is láttam az ellentétes elfordulást de az azonos irányú fordítást nem vettem észre.

  • Guevara

    Guillotinee: Igen, oldalaz az azonos irányú fordításnál, de azt nem lehet észrevenni, csak hogy stabilabb az autó nagy(obb) sebességnél. A módszert alkalmazzák a jelenleg futó generációs 5-ös BMW-n is.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Erről lemaradtam.
    Köszönöm az infót.
    Jobban utána olvasok.

  • menőmanó

    A szerelem azért is lanyhulhat, mert megirigyelve a Ferrari és a Lambo privilégiumát ezek is elkezdtek kigyulladni. :)

  • husky

    A legelső összkerék-kormányzású személyautó, amire emlékszem újságokból, a Honda Prelude volt az 1980-as éve közepén.
    A csuklós busz az régen más volt, ott anno egy mechanikus rudazat volt és mindíg azonos irányba fordult a hátsótengely.
    A szóló kamion meg 3 tengelyes turistabusz, az más tészta, ott 5-7 fok is lehet, sőt kell ekkora elkormányzás de csak azonos irányba mint az első és a hátsó kormánymű is szinte ugyanaz mint elöl. A további nagy különbség, hogy a nagy haszonjárműveknél csak 40-50 km/óráig működik, utána egyenes állásban reteszel. Üzemzavar esetén is + kontrollámpa világít.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.