Idén pofátlanul hamar beköszöntött a tavasz, hétvégén végig ragyogó napos idő volt, ami úgy fest egész héten ki fog tartani, és már semmi nem menti meg az idei telet, hiszen szombatra is 15-17 Celsius fokos hőmérsékletet jósolnak. A fák kezdenek rügyezni, a kertek a metszőollók csattogásától hangosak, a hormonok munkába lendülnek csakúgy, mint az autósok és motorosok.
Lecserélődnek a téligumik nyárira, az alváz és motormosás megszabadítja verdánkat a télen rárakódott sótól, a vakszon pedig úgy csillan meg a tavaszi nap fénye, hogy kiveri a szemünket. Lassan elkezdődnek a fesztiválok, autóstalálkozók amik közül minden éveben az Autó, Motor és Tuning Show húzza meg elsőként a startpisztoly ravaszát, és indítja a hazai szezont. 
A Budapesti Vásárközpont öt pavilonját és külterét tizenegy ország több mint ezer járművével és 215 kiállítójával tölti meg a fesztivál, összesen 80 ezer négyzetméteren március 21-től 23-ig.
A gumifüst, hangerő, vadító idomok és gyönyörű lányok mellett idén a tuning show keretein belül rendezik meg a “Magyarok a Világ Járműgyártásában” kiállítást is, az Autós Nagykoalíció gondozásában és támogatásával, ahol megtekinthető lesz többek között a Peugeot 208 T16 versenyautó eredeti példánya, amely 2013-ban nagy fölénnyel megnyerte a híres coloradó-i Pikes Peak hegyi versenyt, Sébastien Loebbel a volán mögött. 

Peugeot 208 T16

A 3,2 literes, bitturbós V6-os blokk 875 lóerős, a karosszéria formatervéért pedig Bocsi Attila felelős, aki már több mint tíz éve a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket.
De ugyanitt kap helyet a TM concept30 névre hallgató tanulmány, amit Tárnok Zsolt tervezett tisztelegve ezzel a BMW E30-as megjelenésének 30 éves évfordulója előtt. 

TM concept30

A tervezés során a legfontosabb célkitűzés az volt, hogy az eredeti E30-as karakterét megőrizve készüljön egy “modern klasszikusként” felismerhető sportos kupé. Emellett ez a tanulmány arra is jó példa, hogy merrefelé fejlődhetett volna a BMW design ha nem történt volna meg a radikális szemléletváltás a konvex-konkáv felületek alkalmazása irányába.
Gőzerővel készül az Autó, Motor és Tuning Show lowrider autója is. A tavaly nagy sikert aratott Porno-Benz után a Lowrider.at csapata idén másik autóját hozza el a rendezvényre, mely teljesen új technikával építve szintén hazánkban mutatkozik be először a nagyközönségnek. 
A választott alap minden, csak szokványosnak nem mondható: míg a lowrider szó hallatára legtöbbünk számára valamely nagytestű veterán amerikai vas ugrik be, a Lowrider.at gépe első ránézésre egy szimpla Golf I GTI – nem mai modell az tény, de nagynak semmiképp nem mondható.
A teljesen felújított és megerősített vázat első körben komoly hidraulikus futóművel szerelték fel, mellyel az autó rendkívül látványos mutatványokra képes. A könnyű kasztnit gond nélkül repíti a levegőbe a technika úgy, hogy akár egyik kerék sem érinti a földet, a kis ferdehátú formával pedig teljesen új elemek lophatók a látványos műsorszámba.
Nézzétek be képgalériákba, ahol a tavalyi AMTS képei közül válogattunk egy csokorra valót. Kattintsatok bármelyik képre. 





Tudjuk még fokozni a hangulatot