A Lada lealázza a világot

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 17.45

Megfelelő kezekben, gondosan átalakítva, a Ladák akár a világ leggyorsabb sportautóit is képesek legyőzni.

A kacifántos bevezető helyett csapjunk egyenes a lecsóba, nézzétek meg a szupersportautókat lealázó, átalakított Ladákat, amiknek a motorháza alatt a legtöbb esetben turbóval lélegeztetett erőforrás dolgozik. 
VAZ 2101 vs. Subaru Impreza WRX STi 


Lada Samara vs. Lamborghini Gallardo 

Lada Niva vs. BMW M3
Végezetül egy autópályás párharc
Tegyük fel, hogy az 530 lóerős Porsche 911 volánja mögött ülünk és kényelmesen tempózgatunk az autópályán. Sorra előzgetjük a kocsikat, néha akad egy-egy bátor jelentkező, aki szeretné felvenni a versenyt; villog, fészkelődik mögöttük, neki nem elég a 180 km/óra. Ilyenkor taposunk egy finomat a gázpedálon, és máris lemarad mint a borravaló. 
Azonban néha még a 911 GT2-őt is érheti durva meglepetés, esetünkben egy Lada okozott kellemetlen pillanatokat a 997-nek.
A videón látható Porsche 3,6 literes, hathengeres duplaturbós motorral van szerelve. Legnagyobb sajnálatomra a turbóval megfűszerezett, öreg Ladáról nem sok minden derül ki, ha jól láttam akkor talán kombiról van szó. Nem lennék meglepődve, ha például Nissan Skyline-ból származó 2,5 literes hathengeres motor lapulna meg benne, sunyi módon.

Kommentek

  • apu0062

    “A Lada lealázza a világot” Azért én ebből és a látottakból nem vonnék le messzemenő következtetéseket.

  • rix

    Közelebb állna a valósághoz egy “Ladára hasonlító autók is nyerhetnek gyorsulási versenyt” címet adni a cikknek.
    Az utolsó videó pedig csak arról szól, nem mindenki olyan hülye, hogy autópályán versenyezzen.

  • forestersa

    Akár honnan nézem, ezek nem Ladára hasonlító autók, hanem Ladák.
    Helyesebb lett volna, a Ladák kegyetlen motorral, vagy valami ilyesmi.
    Egyébként valaki elolvasta a cikket? Vagy csak a videókat nézte meg? :)

    “átalakított Ladákat, amiknek a motorháza alatt a legtöbb esetben turbóval lélegeztetett erőforrás dolgozik. ” – idézet a cikkből!

  • menőmanó

    Mindig jókat mosolygok azokon a “hozzáértőkön”, akik még egy versenyzést sem ismernek fel. :)
    Egyébként ezeknek az autóknak nem sok közük van a Ladához műszakilag.

  • Misi36

    Aztán egy kanyargos területen bármelyik 10 másodpercet verne rá-:))Ezek agyonhuzott fos motorok.Semmi közük az autokhoz ne probáljunk már egy lemezbódét összehasonlitani egy porschéval.

  • maestro

    Imádom őket ! Egy jó ezerkecskének nincsen párja ! :)

  • HERCULES

    Nem az a lényeg, hogy milyen a kasztni, hanem az, hogy mi van alá rejtve!

  • rix

    Igen, ez bizony verseny. A Porsche jön hátulról, aztán tartva a sebességét simán elengedi a mögé álló Ladást. A nagy versenyben vagy harminc-negyvennel gyorsabban mentek a többieknél, de hát a Porsche ezt a hatalmas sebességet nem bírta. Mindegy, a lényeg, a Lada lealáz egy Porschét.

  • menőmanó

    Te látsz is vagy csak nézel?
    A Porsche egyértelműen gyorsít lehúzódás előtt, de “elengedi” a “Ladát”.
    Aztán egyértelműen látszik és hallatszik is, hogy a ladás nyomja rendesen, a Porsche meg csak kicsit marad le, tehát nyomja ő is keményen. Valószínű, hogy behozta volna és le is előzi a ladást, ha a sávjában nem érne utol egy másik autóst. Igen lealázza. Miért ne lehetne ilyen? Szerintem Lada jóval 200 felett viszont lemaradt volna mint a borravaló. :)

  • mfg

    Nissan erőforrás lehet, de nem az RB szériák (Skyline) valamelyike, hanem SR20.
    Esetleg még a Mazda bolygó motoros erőforrása lehet.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.