Élő metropolisz a nappaliban

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 10.15

Senki nem felejti el gyermeki énjét, és van, aki az évek során megszerzett tapasztalatot arra fordítja, hogy játszószobát építsen.

Kötött pályán suhanó színes versenyautók, körpályás kisvasút, legóból épített kisváros. Ha nem is mind egyszerre, de tuti, hogy a három közül valamelyik minden gyerek (főleg a fiúk) játéktárában megtalálható volt. A kreatívabbak kombinálták is ezeket, és megbabonázva figyelték, ahogy a vasúti szerelvény átmegy a legóból épített felüljáró alatt, amin a matchboxok közlekedtek. 
Aztán szép lassan felnőttünk, a gyerekszoba legó-felüljárója aszfalttá változott, a matchboxok pedig valódi kocsikká, gyerekkori víziónk életnagyságban tárult elénk annak napos és árnyoldalával együtt. 
De senki nem felejti el gyermeki énjét, és van, aki az évek során megszerzett tapasztalatot, tananyagot arra fordítja, hogy játszószobát építsen. Pontosan ezt tette az amerikai Chris Burden is, aki egy egész metropoliszt szerelt össze magának. 
A gigantikus játékszert inkább művészi alkotásnak nevezi a 68 éves férfi, és a mindennapok mókuskerekét szeretné szimbolizálni a kisvárossal, amelyben 1200 kisautó és 13 vonatszerelvény közlekedik, véletlenszerű algoritmus alapján, így nem ritka az sem, hogy durva dugók alakulnak ki az “utcákon”. 
A pálya egyes pontjain mérőműszerek vannak felszerelve, amik jól meg is mérték, hogy óránként 100 ezer autó halad át ezeken a helyeken. De meg is nézhetitek, hogyan él és “lélegzik” a szerkezet. 
Az alkotás 2011-ben egy Los Angeles-i múzeumban is kiállították. Chris Burden általában nagyon komoly rizikót vállal alkotásaival, extrém “fenegyereknek” számít mind a mai napig. 1971-től a nyolcvanas évekig körülbelül 60 munkát készített, melyek témái a legtöbb esetben az erőszak és fizikai provokáció voltak.

 Élő metropolisz a nappaliban 1

Kommentek

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.