Jó ötlet a kettővel több kerék?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 18.45

Versenyautók, terepjárók és egy katonai csapatszállító. Különböző kategóriák, mégis van bennük valami közös.

Mikor az emberiség még csak kapiskálta, mi az a gőz, vagy a belső égés, egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy a fészerben megszületett szerkezeteknek négy kerékkel kell rendelkezniük. Persze a lovasszekéren négy volt, de ez nem jelentette azt, hogy a gépi erővel hajtott változatnak is annyi kell, hiszen gondoljunk csak a mutatványosok monociklijére, és mégis ki bringázik manapság egykerekűvel? 

1903 Pullman Six-Wheeler

A pennsylvaniai (USA) York városában valószínűleg mindenki csak pislogott, mint hal a szatyorban, mikor meglátták az 1903-as Pullman Six-Wheelert, ami valószínűleg az első hatkerekű autó volt Amerikában. Forradalmi újításnak számított a modell, hiszen akkoriban “hagyományos” négykerekű gépjárműből sem volt túl sok az utcákon. Sajnos a gyár 1917-ben tönkrement, de beírták magukat a történelembe: ők okoztak York városában először autóbalesetet, amikor a sofőr figyelmetlenségből távíróoszlopnak ütközött.
Nézzük néhány példát arra, kik gondolták még jó öltetnek a kettővel több kereket.

Tyrrell P34

Renault 5 6x6

Range Rover Classic 6×6

Toyota Hilux 6×6 - A terepjárót kimondottan a 2013 decemberében induló, 40 napos sarkvidéki expedícióhoz készítetté, amit a 19 éves Parker Liautaud vezetett, akinek az volt a célja, hogy tudományos értékű adatokat gyűjtsön a klímaváltozásról.

KAMAZ 63968 Typhoon 6x6

Citroën Cruise Crosser

Covini C6W

Mercedes G63 AMG 6×6

Szavazás

Melyik tetszik leginkább?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.