Mikor az emberiség még csak kapiskálta, mi az a gőz, vagy a belső égés, egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy a fészerben megszületett szerkezeteknek négy kerékkel kell rendelkezniük. Persze a lovasszekéren négy volt, de ez nem jelentette azt, hogy a gépi erővel hajtott változatnak is annyi kell, hiszen gondoljunk csak a mutatványosok monociklijére, és mégis ki bringázik manapság egykerekűvel? 

1903 Pullman Six-Wheeler

A pennsylvaniai (USA) York városában valószínűleg mindenki csak pislogott, mint hal a szatyorban, mikor meglátták az 1903-as Pullman Six-Wheelert, ami valószínűleg az első hatkerekű autó volt Amerikában. Forradalmi újításnak számított a modell, hiszen akkoriban “hagyományos” négykerekű gépjárműből sem volt túl sok az utcákon. Sajnos a gyár 1917-ben tönkrement, de beírták magukat a történelembe: ők okoztak York városában először autóbalesetet, amikor a sofőr figyelmetlenségből távíróoszlopnak ütközött.
Nézzük néhány példát arra, kik gondolták még jó öltetnek a kettővel több kereket.

Tyrrell P34

Renault 5 6x6

Range Rover Classic 6×6

Toyota Hilux 6×6 - A terepjárót kimondottan a 2013 decemberében induló, 40 napos sarkvidéki expedícióhoz készítetté, amit a 19 éves Parker Liautaud vezetett, akinek az volt a célja, hogy tudományos értékű adatokat gyűjtsön a klímaváltozásról.

KAMAZ 63968 Typhoon 6x6

Citroën Cruise Crosser

Covini C6W

Mercedes G63 AMG 6×6

Melyik tetszik leginkább?

  • Mercedes G63 AMG 6×636%
  • Toyota Hilux 6×6 21%
  • KAMAZ 63968 Typhoon 6x6 15%
  • Renault 5 6x69%
  • Citroën Cruise Crosser6%
  • Tyrrell P345%
  • Range Rover Classic 6×65%
  • Pullman Six-Wheeler2%
  • Covini C6W2%

Melyik tetszik leginkább?