Kicsi a Suzuki, de bivalyerős

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 20.30

Most kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét a kis terepjáró, de képes hatalmas dolgokat megmozgatni.

Már 16 éve készül nagyjából változatlanul a legkeményebb Suzuki. Hiába, az igazi terepjáró modelleket nem szokás az átlagos autóipari 6-7 éves ciklusban váltogatni. És a Jimny, nézzen bármilyen ártatlanul is nagy szemeivel, vérbeli, kőkemény sárdagasztó. A következő videóból pedig kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét. 
A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. 
Az 1,3 literes, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor 85 lóerős, elméletileg nem is lenne kevés a kocsika súlyához, még autópályán sem. De egy olyan extrém rövid, terepre hangolt váltóval, amely a legmagasabb, ötödik fokozatban is 4500-on pörgeti szegény motort 130-nál, a Jimny nem igazán tud az aszfalt bajnoka lenni.
Bár a Jimny a klasszikus terepjárókhoz képest nem áll túl magasan a talaj felett, és terepszögei is csak az SUV-khez képest parádésak, a rendkívül rövid tengelytáv, a mindössze 1,6 méteres szélesség és a 3,5 méternél alig hosszabb kasztni páratlan erdőjáróvá teszik…
Nézd meg Ken Block brutális balesetét is! Kattints a képre!

Kommentek

  • Guevara

    Nyilván a Jimny csak a hiányzó tapadást pótolta, ehhez nem kell “bivalyerő”. De nem csodálkoznék ha Amerikában megugrana a kis Suzuki eladása (bár nem tudom hogy ott árulják-e), később viszont lehet hogy perek indulnának a japán gyártó ellen, mert mégsem tud a kis tereppattanás minden helyzetben elvontatni egy soktonnás teherautót, mondjuk ha annak elromlott a motorja.

  • Rick4

    “”A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. “” Norti, már megint hülye vagy, nem tanulsz a hibáidból. Majdnem klasszikus terepjáró, meg tekercsrugó? A Jeep Grand Cherokee tekercsrugós elől- hátul, a Land Rover Discovery tekercsrugós elől hátul. De ugye ezek is, mint a Jimmy, csak majdnem- terepjárók. Ugye, Norti?

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Köszönöm a sorozatos, példátlanul elegáns stílusú hozzászólásaidat!

    Ha már felhoztad a témát, akkor én a Jeep-re azt mondom, hogy “klasszikus” terepjárója a WRANGLER, a Land Roverre pedig, hogy Defender.

    Maximális tisztelettel, Erdős Norti

  • Lipi1945

    Már a Wrangler is tekercsrugós, a Defender meg mindig is az volt.

  • Lipi1945

    Ha a dolog klasszikusságát nézzük, akkor a laprugó tényleg klasszikusabb, de a tekercsrugó jobb.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.