Kicsi a Suzuki, de bivalyerős

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 20.30

Most kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét a kis terepjáró, de képes hatalmas dolgokat megmozgatni.

Már 16 éve készül nagyjából változatlanul a legkeményebb Suzuki. Hiába, az igazi terepjáró modelleket nem szokás az átlagos autóipari 6-7 éves ciklusban váltogatni. És a Jimny, nézzen bármilyen ártatlanul is nagy szemeivel, vérbeli, kőkemény sárdagasztó. A következő videóból pedig kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét. 
A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. 
Az 1,3 literes, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor 85 lóerős, elméletileg nem is lenne kevés a kocsika súlyához, még autópályán sem. De egy olyan extrém rövid, terepre hangolt váltóval, amely a legmagasabb, ötödik fokozatban is 4500-on pörgeti szegény motort 130-nál, a Jimny nem igazán tud az aszfalt bajnoka lenni.
Bár a Jimny a klasszikus terepjárókhoz képest nem áll túl magasan a talaj felett, és terepszögei is csak az SUV-khez képest parádésak, a rendkívül rövid tengelytáv, a mindössze 1,6 méteres szélesség és a 3,5 méternél alig hosszabb kasztni páratlan erdőjáróvá teszik…
Nézd meg Ken Block brutális balesetét is! Kattints a képre!

Kommentek

  • Guevara

    Nyilván a Jimny csak a hiányzó tapadást pótolta, ehhez nem kell “bivalyerő”. De nem csodálkoznék ha Amerikában megugrana a kis Suzuki eladása (bár nem tudom hogy ott árulják-e), később viszont lehet hogy perek indulnának a japán gyártó ellen, mert mégsem tud a kis tereppattanás minden helyzetben elvontatni egy soktonnás teherautót, mondjuk ha annak elromlott a motorja.

  • Rick4

    “”A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. “” Norti, már megint hülye vagy, nem tanulsz a hibáidból. Majdnem klasszikus terepjáró, meg tekercsrugó? A Jeep Grand Cherokee tekercsrugós elől- hátul, a Land Rover Discovery tekercsrugós elől hátul. De ugye ezek is, mint a Jimmy, csak majdnem- terepjárók. Ugye, Norti?

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Köszönöm a sorozatos, példátlanul elegáns stílusú hozzászólásaidat!

    Ha már felhoztad a témát, akkor én a Jeep-re azt mondom, hogy “klasszikus” terepjárója a WRANGLER, a Land Roverre pedig, hogy Defender.

    Maximális tisztelettel, Erdős Norti

  • Lipi1945

    Már a Wrangler is tekercsrugós, a Defender meg mindig is az volt.

  • Lipi1945

    Ha a dolog klasszikusságát nézzük, akkor a laprugó tényleg klasszikusabb, de a tekercsrugó jobb.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.