Kicsi a Suzuki, de bivalyerős

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 20.30

Most kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét a kis terepjáró, de képes hatalmas dolgokat megmozgatni.

Már 16 éve készül nagyjából változatlanul a legkeményebb Suzuki. Hiába, az igazi terepjáró modelleket nem szokás az átlagos autóipari 6-7 éves ciklusban váltogatni. És a Jimny, nézzen bármilyen ártatlanul is nagy szemeivel, vérbeli, kőkemény sárdagasztó. A következő videóból pedig kiderül, hogy nem csak kemény terepen állja meg a helyét. 
A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. 
Az 1,3 literes, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor 85 lóerős, elméletileg nem is lenne kevés a kocsika súlyához, még autópályán sem. De egy olyan extrém rövid, terepre hangolt váltóval, amely a legmagasabb, ötödik fokozatban is 4500-on pörgeti szegény motort 130-nál, a Jimny nem igazán tud az aszfalt bajnoka lenni.
Bár a Jimny a klasszikus terepjárókhoz képest nem áll túl magasan a talaj felett, és terepszögei is csak az SUV-khez képest parádésak, a rendkívül rövid tengelytáv, a mindössze 1,6 méteres szélesség és a 3,5 méternél alig hosszabb kasztni páratlan erdőjáróvá teszik…
Nézd meg Ken Block brutális balesetét is! Kattints a képre!

Kommentek

  • Guevara

    Nyilván a Jimny csak a hiányzó tapadást pótolta, ehhez nem kell “bivalyerő”. De nem csodálkoznék ha Amerikában megugrana a kis Suzuki eladása (bár nem tudom hogy ott árulják-e), később viszont lehet hogy perek indulnának a japán gyártó ellen, mert mégsem tud a kis tereppattanás minden helyzetben elvontatni egy soktonnás teherautót, mondjuk ha annak elromlott a motorja.

  • Rick4

    “”A Jimny majdnem klasszikus terepjáró, különálló alvázzal és karosszériával, két merev híddal. És miért a majdnem? Mert a tengelyeket nem laprugó-kötegek, hanem elöl-hátul egyaránt csavarrugók tartják távol a karosszériától. “” Norti, már megint hülye vagy, nem tanulsz a hibáidból. Majdnem klasszikus terepjáró, meg tekercsrugó? A Jeep Grand Cherokee tekercsrugós elől- hátul, a Land Rover Discovery tekercsrugós elől hátul. De ugye ezek is, mint a Jimmy, csak majdnem- terepjárók. Ugye, Norti?

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Köszönöm a sorozatos, példátlanul elegáns stílusú hozzászólásaidat!

    Ha már felhoztad a témát, akkor én a Jeep-re azt mondom, hogy “klasszikus” terepjárója a WRANGLER, a Land Roverre pedig, hogy Defender.

    Maximális tisztelettel, Erdős Norti

  • Lipi1945

    Már a Wrangler is tekercsrugós, a Defender meg mindig is az volt.

  • Lipi1945

    Ha a dolog klasszikusságát nézzük, akkor a laprugó tényleg klasszikusabb, de a tekercsrugó jobb.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.