A világ legjobb gyerekjátéka

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 17.15

Egy portugál mérnök, Ernesto Freitas épített fiának egy 7 lóerős Shelby Cobra “játékautót”, amit 50 köbcentis benzinmotor hajt.

Ki ne kéredzkedett volna be apa ölbe a volán mögé anno, mikor még a pedálokat sem értük el, és erős koncentrációt igényelt az is, hogy megkülönböztessük a jobb és bal kezünket. Aztán ott voltak a pedállal vagy elektromosan hajtott gyerekautók, és a szomszéd srácokkal versenyezve nyúztuk őket addig, míg bírtuk szuflával, vagy le nem merült az akkumulátor.
A portugál mérnök és tervező, Ernesto Freitas pedig azt akarta, hogy fiának ne legyen ellenfele a környéken, így épített neki egy Shelby Cobra “játékautót”. Az elektromos gyújtáskapcsolóval induló 50 köbcentis benzinmotor 7 lóerőt teljesít, fokozatmentes váltó kapcsolódik hozzá. A mini-Shelby végsebessége 40 km/óra körül van.
Nem titkolt szándéka a portugál tervezőnek, hogy sorozatgyártásban készítse a gyerekméretű Cobrát, vagy bármilyen egyéb formába öntött elektromos, illetve belsőégésű erőforrással működtetett kisautót. Ha valaki a képen látható piros típusból szeretne magának egyet, annak 16 000 eurót, átszámítva 5 millió forintot kell előhúznia a zsebből. Ebből a pénzből bizony már komoly, valódi autókat is lehet vásárolni… 
Freitas neve amúgy ismerősen csenghet, jó pár évvel ezelőtt több projekttel kapcsolatban felbukkant, mint például a Luso Motors LM23-as mini pályaautójának tervezése, saját készítésű Ferrarija, vagy az Avions Voisin tanulmány. 

Luso Motors LM23

Ferrari Dino

Avions Voisin

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.