A ladás segít a bajban

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.17. 20.30

Durva balesetet szenvedett az autó a havas úton, a Ladából azonnal kiugrottak segíteni.

Ugyan az ország nagy részén már elolvadt a hó, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire oda kell figyelni a havas, jeges utakon. Íme egy elrettentő példa, hogy miért ne kezdjünk kockázatos előzésbe. A Ladával közlekedők előtt pedig le a kalappal, példás magatartás! 
Fogadjatok meg néhány jó tanácsot: 

– Fokozottan figyeljünk az úttestre, a holttérre éppúgy, mint az út szélén esetlegesen felbukkanó gyalogosokra. Növeljük a megszokott követési távolságot: normál esetben az előttünk haladó jármű után 2 másodperccel kellene ugyanahhoz az útfelfestéshez érnünk, csúszós útfelület esetén azonban ezt nyugodtan megduplázhatjuk.
– Csúszós útkörülmények között igyekezzünk egyenletesen fékezni: ne feledjük, az ABS nem a féktáv csökkentését, hanem az irányítás megtartását segíti. Ne vezessünk túlzott magabiztossággal a havas, csúszós útfelületen. Ha a közelünkben nincs senki, lassú tempónál tesztelhetjük féktávunkat.
– Ha az autó hátulja megcsúszik (túlkormányzottá válik), a csúszás irányába fordítsuk a kormányt, majd igazítsuk az autót amíg vissza nem nyerjük az irányítást. Kerüljük a hirtelen fékezést és kormánymozdulatokat.
– Ne veszítsük el hidegvérünket, ha elakadnánk. Ne hagyjuk el az autónkat, hacsak nincs a közelben biztos, fűtött menedékhely. Ha járatjuk a motort, hogy melegen tartsuk az utasteret, ellenőrizzük, hogy a kipufogó szabadon van, nem tömíti el hó vagy bármi egyéb, hogy elkerüljük a szénmonoxid-mérgezést. Ha nem tud szabadon távozni a kipufogógáz, az autó alatt a kocsi orrához áramolhat és a szellőzőrendszerbe kerülhet. 

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.