Lada törésteszt 1982-ből – hiánypótló!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 16.45

Az angoloknak köszönhetően nem maradunk le a látványról: a szigetország kutatói 1982-ben vizsgálták meg, hogy bírja az orosz vas, ha 60 km/órával a falnak küldik.

Tudjuk, hogy törnek a kocka Ladák. Láttunk már eleget, elég csak bármelyik nagyobb könyvtár periodikai archívumát átnyálazni, baleseti hírek után kutatva, és máris ezernyi példát találunk. Oldalról az árokba, hóban megpördülve, nyélgázzal oszlopra csavarodva.

Mégis érdekes látni egy hivatalos tesztet. Egy igazi, szakemberek által végzett töréstesztet, ahol szabványos falnak, szabványos tempóval ütközik egy 2105-ös.

Az angoloknak köszönhetően nem maradunk le a látványról, a szigetország kutatói 1982-ben vizsgálta meg, hogy bírja az orosz vas, ha 60 km/órával a falnak küldik.

Meglepett az eredmény, az ajtó nyílik az ütközés után, nem rogyott magába a karosszéria összetaposott kólás dobozként. De ez csak a látszat! Ekkora sebességnél akár komoly sérüléseket is szenvedhetnek a bent ülők, hiszen a Lada 2105 még nem rendelkezett energiaelnyelő gyűrődési zónákkal, így a hirtelen lassulás is komoly sérüléseket okozhatott.

De hagyom a laikus találgatást, inkább nézzétek meg ezt az ősöreg felvételt, érdemes!


No meg, azért akad újabb teszt is, ahol másképp alakulnak az események. Igaz, a sebességet nem tudjuk, és az ütközés is féloldalas, ez az eredmény így sokkal rémisztőbb.

Kommentek

  • husky

    Hát a kormányoszlop azért fejbevágó dolgo, de a lábtér is elég kitikusan nézett ki. Vajon hány csilalg lenne NCAP szerint? Bár a fenti dolgok nagyon gyanúsan narancs vagy piros színt kapnának a mai elbírálással.

  • demagóg

    Újautó vásárlás mellett az egyik legfőbb érv szerintem az aktív és passzív biztonság fejlettsége.
    Lehet egy használt autó szép és jó és rozsdamentes és persze olcsó, ha egyszer ugyanolyan körülmények között nem védi meg az életet, míg az új igen.

  • lez52

    A fenti megjegyzések igazak. Ne felejtsük el, hogy veszélyes üzemről beszélünk. A napokban törtek össze egy Porschét és sajnos a gyerek kie-
    sett belőle.Nem tudni be volt e kötve. Valószínűen jól felszereltről van szó és mégis baj lehet. Kell hozzá a vezető is nem kicsit,nagyon. A csillagnak így relatíve az értéke nem mond sokat akkor ha a fizikát akarom megtréfálni új elméletekkel.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.