Márványból készült Ferrari

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.09. 17.45

Átszámítva 11 millió forintba kerül a Ferrari 250 GTO mintájára faragott, kőből készült autó.

A világ legdrágább autója az a zöld, 1963-as évjáratú Ferrari 250 GTO, amelyik tavaly talált gazdára 52 millió dollárért (11,7 milliárd forint). Nemrég pedig a 250-es modell kicsinyített mását készítette el a Lapicada nevű brit cég, színtiszta márványból. 
Az árcédulájára írt 30 000 fontos (11 millió forint) összeg meg sem közelíti az igazi autó értékét, ami persze érthető, hiszen jóval kisebb, és azon kívül, hogy helyben áll, mást nem igazán tud bemutatni. Ebből a pénzből már igen komoly autókat lehetne vásárolni, akár használt, akár új járgányban gondolkozunk. 
Az 1,2 méteres kő-replika arányait 3D szkennelés segítségével mérték le, és a “3D Max” nevezetű szoftverrel készítették el a tervrajzot, amit aztán speciális, gyémántbevonatú hegyekkel ellátott CNC forgácsológép munkált tökéletesre. A Lapicada munkatársainak 100 órányi munkájába telt, mire az értékes márványtömb Ferrari 250 GTO alakú lett. 
A valódi 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz. 

A világ legdrágább autója, a Ferrari 250 GTO

Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta – a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve -, folyamatosan nőtt az sportautó értéke.

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.