Márványból készült Ferrari

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.09. 17.45

Átszámítva 11 millió forintba kerül a Ferrari 250 GTO mintájára faragott, kőből készült autó.

A világ legdrágább autója az a zöld, 1963-as évjáratú Ferrari 250 GTO, amelyik tavaly talált gazdára 52 millió dollárért (11,7 milliárd forint). Nemrég pedig a 250-es modell kicsinyített mását készítette el a Lapicada nevű brit cég, színtiszta márványból. 
Az árcédulájára írt 30 000 fontos (11 millió forint) összeg meg sem közelíti az igazi autó értékét, ami persze érthető, hiszen jóval kisebb, és azon kívül, hogy helyben áll, mást nem igazán tud bemutatni. Ebből a pénzből már igen komoly autókat lehetne vásárolni, akár használt, akár új járgányban gondolkozunk. 
Az 1,2 méteres kő-replika arányait 3D szkennelés segítségével mérték le, és a “3D Max” nevezetű szoftverrel készítették el a tervrajzot, amit aztán speciális, gyémántbevonatú hegyekkel ellátott CNC forgácsológép munkált tökéletesre. A Lapicada munkatársainak 100 órányi munkájába telt, mire az értékes márványtömb Ferrari 250 GTO alakú lett. 
A valódi 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz. 

A világ legdrágább autója, a Ferrari 250 GTO

Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta – a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve -, folyamatosan nőtt az sportautó értéke.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.