Szerinted beindul?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.08. 13.00

Van egy pillanat, amit minden férfinak át kell élnie. Ez pedig az isteni szerepkör, az életadás gyönyöre, és most nem az utódnemzésre gondolok.

Van egy pillanat, amit minden férfinak át kell élnie. Ez pedig az isteni szerepkör, az életadás gyönyöre, és most nem az utódnemzésre gondolok. Másképp, nagyon eltérő módon, de egy gép feltámasztása is lehet komoly katarzis. Mert ha nem az, miért vontatnak haza opálos tekintettel, fülig érő vigyorral sokak rozsdamarta, halálra ítélt roncsokat?

Bolondok, ez nyilvánvaló. Mégis, ha csak egy adott momentumot ragadunk ki, már megértjük. Ez a momentum pedig nem más, mint az első indítás.

Benőtte a moha, a kerekeken borostyán burjánzik, és jön a kérdés a kételkedőktől. Szerinted beindul? Ebben a meccsben a legmerészebb hazardőr sem tenné rád a pénzét, te mégis tudod, hogy nyerésre állsz. Nos, ezen a ponton indulhat ezer útra a történet. Lehet, hogy makacs marad a technika, és felőrli a kitartást, de lehet, hogy csodálatos módon csak egy akkumulátor és némi törődés kell, és feltámad a halott!

Ez az élmény pedig független attól, milyen motorban robban újra az üzemanyag. Lehet egy öt lóerővel csettegő stabil motor, vagy őrülten bonyolult versenytechnika, akinek ereiben van némi benzinadalék, az mindegyiket ugyanolyan mód csodálja.

Mint például ezt az ötvenéves JCB munkagépet, ami alig látszik ki a gazból, és két éve nem fordult át a főtengelye.


A már említett stabil motor életre keltése sem érdektelenebb, egy haragos dugattyúja olyan ritmust diktál, mint a csattanó maszlagtól elszállt doboló sámán.


Neki még én sem adtam volna esélyt. Ez az 1958-as gép annyira ramatyul néz ki, hogy tényleg csoda kellett a feltámadáshoz.


Személyes kedvencem ez a KRAZ, darus felépítménnyel. Annyira Mad Max, hogy egyenesen indulhatna a forgatásra, de ez eredeti, az élet és az évek tették ilyenné. Sokáig nem szabad bámulni, mert már csak a hihetetlen mennyiségű rozsda látványától is vérmérgezést kapunk.


Végül pedig a spektrum másik vége, a csúcstechnika. Lehet, hogy azt írtam, minden gép feltámasztása kéj, de most visszaszívom. Azért nincs nagyobb királyság, mint egy Porsche 917-es 12 hengeres boxermotorját visszarántani az életbe.

Kommentek

  • Guevara

    Hú, az a Kraz! Még halálában is imopzáns látvány működni. A seregben az egyik kedvenc járművem volt. Dízel létére nagyon kultúráltan jár a nagy V8-as motorja. Kár hogy nem sofőr voltam…

  • Guilltonie

    A Kraz! :)

    Az komoly!
    Ponton hidat rakni is jó volt.
    A kedvencem!

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.