Gyerekkorunk kedvence, a Turbo rágó

Egy felejthetetlenül borzasztó íz

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 20.30

Azon szerencsések közé tartozom, akik felnőtt fejjel is rágódhattak a Turbo rágón. Felejthetetlenül borzasztó ízzel vág fejbe, de ezért szeretjük!

Budapest felé tartottunk, a pihenőt kihasználva egy régi barátom rágót nyomott a kezembe. Ott, az M3-as mellett rohantak meg a gyerekkori emlékképek, hiszen nem mást tartottam a kezemben, mint a legendás Turbo rágót, ami több generáción át volt a kiskamaszok első lépcsőfoka a gyógyíthatatlan autórajongás felé.

Kibontva a jól ismert koszos fehér kőolajszármazék fogadott, külsőre semmi sem változott, a török termék hozta a húsz évvel ezelőtti formáját. Az első harapás azonban felért egy lórúgással, az emlékezet nem őrizte meg az atomcsapás erejével felérő édes ízt. Ami annyira borzasztó, hogy véletlenszerű csíkokban fáj tőle a bátor rágcsáló feje. Szerencsére mindez csak pár másodpercig tart, ennyi idő múltán már íztelen gittet rágunk, akár a legszorgalmasabb Pál utcai fiúk.

De nem is ezért rángattuk le anyánkról a szoknyát vásárlás közben a közértben, hiszen akadt sokkal jobb rágó már az 1990-es évek elején is. Ami miatt megőrültünk, az a gyűjthető ajándék “kártya” volt. Egy kis fecni autócsodákkal és pár alapvető technikai adattal, ami vörös posztóként hergelte a gyűjtőszenvedély bikáját.

Mert akadtak ritka darabok, mint a Vector, amit birtokolva egyből a 6. A diktátorai lehettünk. Rágás, csere, szoknyarángatás, még több rágás és cserebiznisz, ezt adta a török Turbo. Én is a megszállottak közé tartoztam, több száz különböző autó képe parkolt a szekrény mélyén. Mai fejjel újrarágva sem tudok felhozni semmit ellene, borzasztó volt ízre, de huszonévesként is egyből le akarták nyúlni a frissen szerzett Bugatti Veyronomat.

Az a tény lepett meg leginkább, hogy még ma is lehet kapni, igaz, ritka mint az igazmondó politikus. Az engem kínáló 10 forintért szerezte be darabját, a lelőhelyet nem árulom el, de szerintem nektek is lesz néhány tippetek. ;)

Azami sürat testvérek! Azami sürat!

OSZD MEG!

Kommentek

  • imi001

    Turbó rágó? Ilyen öreg lennék ? A fiamnak vittem mindig haza :)

  • Guevara

    Beygir Gücü, na ez nekem nagyon beírodott az emlékeimbe. :D

  • husky

    Igen én is rágtam, bár a hosszúkás lapot gyümölcsösen meg mentolosat jobb szerettem. Fogalamam nincs már a márkájáról.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.