Az autóipar fejlődés 10 képben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.02. 08.15

Az elmúlt évtizedekben rengeteget fejlődtek, és ezzel párhuzamosan híztak is az autók, de vajon jó ez nekünk?

A most következő tíz kép remekül bizonyítja az autóipar fejlődését, és folyamatos változását. Ez legfőképpen annak köszönhető, hogy az autógyártók megpróbálják a lehető legjobban kielégíteni potenciális vevőik igényeit, közben pedig lépést kell tartaniuk a folyamatosan változó divattal és biztonsági előírásokkal. 
BMW 5-ös sorozat

   E12 (1972)  F10 (2010)
 Tengelytáv  2600 mm  2968 mm
 Hossz  4600 mm  4899 mm
 Szélesség  1690 mm  1860 mm
 Magasság  1425 mm  1462 mm
 Súly  1420 kg  1685 kg
Dodge Challenger

   Első generáció (1970)  Harmadik generáció (2008)
 Tengelytáv  2790 mm  2950 mm
 Hossz  4860 mm  5020 mm
 Szélesség  1930 mm  1820 mm
 Magasság  1290 mm  1450 mm
 Súly  1360 kg  1906 kg
Fiat 500

   Klasszikus (1957)  Modern (2007-től)
 Tengelytáv  1840 mm  2300 mm
 Hossz  2970 mm  3546 mm
 Szélesség  1320 mm  1627 mm
 Magasság  1320 mm  1488 mm
 Súly  499 kg  980 kg
Ford Fiesta
   Mk1 (1976)  Mk7 (2009)
 Tengelytáv  2286 mm  2489 mm
 Hossz  3565 mm  4067 mm
 Szélesség  1567 mm  1722 mm
 Magasság  1360 mm  1473 mm
 Súly  800 kg  1100 kg

Jaguar XJ

   X308 (1997)  X351 (2009)
 Tengelytáv  2800 mm  3033 mm
 Hossz  5000 mm  5123 mm
 Szélesség  1800 mm  1895 mm
 Magasság  1300 mm  1448 mm
 Súly  1800 kg  1892 kg
Mercedes-Benz 300SL/SLS
   300SL (1955)  SLS AMG (2009)
 Tengelytáv  2400 mm  2680 mm
 Hossz  4520 mm  4638 mm
 Szélesség  1790 mm  1939 mm
 Magasság  1300 mm  1252 mm
 Súly  1093 kg  1620 kg
Mini

   Cooper S rally (1961)  Countryman WRC (2011)
 Tengelytáv  2036 mm  2595 mm
 Hossz  3054 mm  4110 mm
 Szélesség  1397 mm  1820 mm
 Magasság  1346 mm  1561 mm
 Súly  686 kg  1200 kg
Porsche 911

   911 (1963)  991 (2012)
 Tengelytáv  2211 mm  2451 mm
 Hossz  4290 mm  4491 mm
 Szélesség  1700 mm  1806 mm
 Magasság  1300 mm  1293 mm
 Súly  1050 kg  1395 kg
Volkswagen Beetle
   Klasszikus (1949)  Modern (2003)
 Tengelytáv  2400 mm  2537 mm
 Hossz  4079 mm  4278 mm
 Szélesség  1539 mm  1808 mm
 Magasság  1500 mm  1486 mm
 Súly  800 kg  1300 kg
Volkswagen Golf GTi

   Mk1 (1976)  Mk6 (2009)
 Tengelytáv  2400 mm  2678 mm
 Hossz  3705 mm  4213 mm
 Szélesség  1610 mm  1779 mm
 Magasság  1395 mm  1469 mm
 Súly  800 kg  1370 kg

A táblázatokból szépen kirajzolódik, hogy a kötelezően betartandó biztonsági szabályozások és a vásárlói igények felhizlalták az autókat az elmúlt évtizedekben. De még így is, sok esetben inkább a klasszikus modellt választanám. Ti hogy vagytok ezzel?

Szavazás

Te melyik korszakra teszed a voksod?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ádám31

    Olyan lehetőség nincs, hogy mindkettő? A klasszikus és modern kor autóinak is megvan a maga szépsége, bár tény, a régieknek volt lelke. Az első Minin kívül itt bármelyik kéne. :)

  • ACC.600

    Ez de jó lett! :)
    Bármelyiket “befogadnám”!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.