Íme a terepjáró, ami első osztályon utazik

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 18.45

Gondoltad volna, hogy egy Range Rove akár egy utasszállító fedélzetén is képes könnyedén lavírozni? Ha nem, akkor ezt látnod kell!

Mi más lenne alkalmasabb arra, hogy demonstrálják a Range Rover Sport terepjáró képességeit, mint egy Boeing 747-es utasszállító. A “Jumbo Jet” néven is ismert, 162 tonnás repülőgép több, mint 70 méteres testében berendezett off-road pálya picit szűkös volt a legsportosabb Land Rovernek, de elboldogult a tereppel. 
Tisztességes terepszögek, elöl 275, hátul 249 milliméteres szabad magasság, és durva, 850 milliméteres gázlómélység jellemzi az autót. Hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő összeállítást, kétféle összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető a Range Rover Sport, egy, illetve kétfokozatú osztóművel. 
Míg az egyszerűbb, könnyebb Torsen-típusú darab teljesen mechanikus, és legfeljebb 63 százaléknyi nyomatékot tud előre és 77-et a hátsó tengelyre engedni, addig a bonyolultabb, terepváltóval is rendelkező darab akár a teljes nyomaték 100 százalékát is képes a megfelelő tengelyhez irányítani. 

Kíváncsi vagy kollégánk részletes beszámolójára a Range Rover Sporttal kapcsolatban? Akkor kattints ide!
Ezek mellett az 546 mm-es rugóút – kategóriájának legjobbja – illetve a szükség esetén 65 és két fokozatban további 35-35 milliméteres légrugós emelés további lehetőségeket villant meg a terepjárás kapcsán. Ha pedig a gazdi nem kíván magasra lépni, akkor az autó akár távirányítóval is lehasaltatható – 50 milliméternyit  – és igen fejlett, rafinált elektronikai berendezések is segítenek a rutintalan sofőrnek, ha elfogy az út. 
Azt nem tudom, hogy a repülős mutatvány mennyire fogja befolyásolni a potenciális vásárlókat, de elültetheti a gondolatot a fejükben, hogy egy 25 millió forintos Range Roverrel, akár az első osztályon is utazhatnak.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.