Atomjaira robbant egy gázüzemű autó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 11.15

Házilag készített LPG-s autó robbant fel egy moszkvai lakótelepen, még a házak ablakai is betörtek.

Hivatalos információk sajnos nincsenek, de állítólag házilag készítette el a Chevrolet tulajdonosa autója gázüzeművé alakítását Moszkvában, ami nem sikerülhetett túl jól, ugyanis úgy szétrobbant az autó, hogy még a környék ablakai is betörtek. Sérültekről nem számoltak be.
Pontosan azért kell komoly és tapasztalt szakemberere bízni járművünk gázüzemre alakítását, mert 40-50 literes CNG tartállyal a csomagtartóban nem éppen veszélytelen az autózás, ha a szomszéd Béla építi be. 
A CNG (Compressed Natural Gas) nem a kőolajlepárlás kvázi melléktermékeként készül, hanem önálló természeti kincsként, a lakossági és ipari földgáz-hálózatokból származik. Ő a metán, a CH4, jól összenyomva.
Míg az LPG-t tartályban szállítják a benzinkutakra, folyékony halmazállapotban, a CNG-t a hálózati gáz sűrítésével kell 200 bar körüli nyomásúra komprimálni, hogy gazdaságos legyen autóban használni. Ha ugyanis nem sűrítenénk össze, egy léghajót kellene vontatni a kocsi felett, hogy elérjük azt a pár száz kilométeres hatótávot, amit a dízelektől, benzinesektől megszoktunk, ha pedig jobban összesűrítenénk, extrém módon megnőne a sűrítési és tárolási rendszerek költsége.

Hasonló eset történt tavaly Barcelonában, ott egy Toyota Prius volt az áldozat.


További cikkeink autógáz témában, érdemes kattintani : 

Szavazás

LPG-s autóval jársz?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • epipapi

    Mit mondhatnék?

    Na bummmmmm…..

  • Rick4

    Már megint balfaszok vagytok, az ott egy szénszál erősítésű földgáztartály maradványa, ebben bizony CNG volt, amit leírtatok: “folyékony halmazállapotú földgázzal (LPG)” az meg egy 15 éves autós érdeklődésű emberben is tisztázott kérdés. A CNG, mint compressed natural gas és az LPG mint liquefied propane gas két nagyon különböző dolog, még ha egy fakerekű talicskával megegyező értelmi képességű vezess.hu-s firkász nem is érti… Asszem keresnetek kellene valami melót, amihez a nektek adatott képesség is elég… Pl lehet most havat lapátolni.

  • bundaska1001

    Én soha sem terveztem a gázüzeművé alakítani az autómat.Pedig mikor a Zsigulim volt nagyon rá akartak beszélni,de valahogy sehogyan sem tetszett.

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Eddig csak egyetlen sor orosz nyelven írt mondat volt olvasható a képek felett, az összes forrásnál. Nemrég találtam meg egy pontosabb leírást. Valóban CNG-ről van szó, ennek megfelelően javításra is került a cikk.

    Köszönjük az igazán kulturált hozzászólást, és szakértői véleményed a témában.

    Üdv,
    a szerkesztő

  • okoskodo

    Kedves Szerkesztő,

    Igaza van abban, hogy Rick4 nem éppen a megfelelő hangnemben írt, de…

    Abban igaza volt neki, hogy itt a vezess.hu rengetegszer bebizonyosodik, hogy a stáb legnagyobb részének eléggé hiányos a tudása az autókkal kapcsolatban. Folyamatosan tele vannak olyan “pontatlansággal” a cikkek, amiből egyből ki lehet következtetni, hogy sokszor fogalmuk sincsen arról, amiről írnak… Szerintem egy autós portálon ez megengedhetetlen…

  • menőmanó

    Norti

    Javaslom, hogyha a cikk írásakor nem voltál elég körültekintő, akkor legalább a javításnál tégy úgy és mindenhol javítsd ki az LPG-t CNG-re.
    A Vezetünk rovat cikkeinek felsorolásánál még nincs javítva.

  • ladigidy

    Nem értem mi köze ehhez a Toyota Priusnak? Nem hiszem, hogy a hybridet még gázzal is olcsóbbá akarták volna tenni az üzemeltetését.
    Azért érdekes volna az az adat, hogy hány autó gyulladt, robbant fel, ami dizeles, benzines, vagy gázos volt. Néhány országban nagy a gázos autók aránya, nem úgy, mint nálunk. Ha annyira veszélyes volna, nyilván nem engednék az átalakítást, sőt a gyári kettős üzemet sem. Persze, a házi átalakítás az valóban veszélyes, és nemcsak a gázra, hanem a fékre, futóműre is, amiről szintén lehetne rémtörténeteket olvasni. LPG-s autóm van, és nem félek használni, igaz szakműhelyben alakították át, bevizsgált rendszerrel.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.