Atomjaira robbant egy gázüzemű autó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 11.15

Házilag készített LPG-s autó robbant fel egy moszkvai lakótelepen, még a házak ablakai is betörtek.

Hivatalos információk sajnos nincsenek, de állítólag házilag készítette el a Chevrolet tulajdonosa autója gázüzeművé alakítását Moszkvában, ami nem sikerülhetett túl jól, ugyanis úgy szétrobbant az autó, hogy még a környék ablakai is betörtek. Sérültekről nem számoltak be.
Pontosan azért kell komoly és tapasztalt szakemberere bízni járművünk gázüzemre alakítását, mert 40-50 literes CNG tartállyal a csomagtartóban nem éppen veszélytelen az autózás, ha a szomszéd Béla építi be. 
A CNG (Compressed Natural Gas) nem a kőolajlepárlás kvázi melléktermékeként készül, hanem önálló természeti kincsként, a lakossági és ipari földgáz-hálózatokból származik. Ő a metán, a CH4, jól összenyomva.
Míg az LPG-t tartályban szállítják a benzinkutakra, folyékony halmazállapotban, a CNG-t a hálózati gáz sűrítésével kell 200 bar körüli nyomásúra komprimálni, hogy gazdaságos legyen autóban használni. Ha ugyanis nem sűrítenénk össze, egy léghajót kellene vontatni a kocsi felett, hogy elérjük azt a pár száz kilométeres hatótávot, amit a dízelektől, benzinesektől megszoktunk, ha pedig jobban összesűrítenénk, extrém módon megnőne a sűrítési és tárolási rendszerek költsége.

Hasonló eset történt tavaly Barcelonában, ott egy Toyota Prius volt az áldozat.


További cikkeink autógáz témában, érdemes kattintani : 

Szavazás

LPG-s autóval jársz?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • epipapi

    Mit mondhatnék?

    Na bummmmmm…..

  • Rick4

    Már megint balfaszok vagytok, az ott egy szénszál erősítésű földgáztartály maradványa, ebben bizony CNG volt, amit leírtatok: “folyékony halmazállapotú földgázzal (LPG)” az meg egy 15 éves autós érdeklődésű emberben is tisztázott kérdés. A CNG, mint compressed natural gas és az LPG mint liquefied propane gas két nagyon különböző dolog, még ha egy fakerekű talicskával megegyező értelmi képességű vezess.hu-s firkász nem is érti… Asszem keresnetek kellene valami melót, amihez a nektek adatott képesség is elég… Pl lehet most havat lapátolni.

  • bundaska1001

    Én soha sem terveztem a gázüzeművé alakítani az autómat.Pedig mikor a Zsigulim volt nagyon rá akartak beszélni,de valahogy sehogyan sem tetszett.

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Eddig csak egyetlen sor orosz nyelven írt mondat volt olvasható a képek felett, az összes forrásnál. Nemrég találtam meg egy pontosabb leírást. Valóban CNG-ről van szó, ennek megfelelően javításra is került a cikk.

    Köszönjük az igazán kulturált hozzászólást, és szakértői véleményed a témában.

    Üdv,
    a szerkesztő

  • okoskodo

    Kedves Szerkesztő,

    Igaza van abban, hogy Rick4 nem éppen a megfelelő hangnemben írt, de…

    Abban igaza volt neki, hogy itt a vezess.hu rengetegszer bebizonyosodik, hogy a stáb legnagyobb részének eléggé hiányos a tudása az autókkal kapcsolatban. Folyamatosan tele vannak olyan “pontatlansággal” a cikkek, amiből egyből ki lehet következtetni, hogy sokszor fogalmuk sincsen arról, amiről írnak… Szerintem egy autós portálon ez megengedhetetlen…

  • menőmanó

    Norti

    Javaslom, hogyha a cikk írásakor nem voltál elég körültekintő, akkor legalább a javításnál tégy úgy és mindenhol javítsd ki az LPG-t CNG-re.
    A Vezetünk rovat cikkeinek felsorolásánál még nincs javítva.

  • ladigidy

    Nem értem mi köze ehhez a Toyota Priusnak? Nem hiszem, hogy a hybridet még gázzal is olcsóbbá akarták volna tenni az üzemeltetését.
    Azért érdekes volna az az adat, hogy hány autó gyulladt, robbant fel, ami dizeles, benzines, vagy gázos volt. Néhány országban nagy a gázos autók aránya, nem úgy, mint nálunk. Ha annyira veszélyes volna, nyilván nem engednék az átalakítást, sőt a gyári kettős üzemet sem. Persze, a házi átalakítás az valóban veszélyes, és nemcsak a gázra, hanem a fékre, futóműre is, amiről szintén lehetne rémtörténeteket olvasni. LPG-s autóm van, és nem félek használni, igaz szakműhelyben alakították át, bevizsgált rendszerrel.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.