Atomjaira robbant egy gázüzemű autó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 11.15

Házilag készített LPG-s autó robbant fel egy moszkvai lakótelepen, még a házak ablakai is betörtek.

Hivatalos információk sajnos nincsenek, de állítólag házilag készítette el a Chevrolet tulajdonosa autója gázüzeművé alakítását Moszkvában, ami nem sikerülhetett túl jól, ugyanis úgy szétrobbant az autó, hogy még a környék ablakai is betörtek. Sérültekről nem számoltak be.
Pontosan azért kell komoly és tapasztalt szakemberere bízni járművünk gázüzemre alakítását, mert 40-50 literes CNG tartállyal a csomagtartóban nem éppen veszélytelen az autózás, ha a szomszéd Béla építi be. 
A CNG (Compressed Natural Gas) nem a kőolajlepárlás kvázi melléktermékeként készül, hanem önálló természeti kincsként, a lakossági és ipari földgáz-hálózatokból származik. Ő a metán, a CH4, jól összenyomva.
Míg az LPG-t tartályban szállítják a benzinkutakra, folyékony halmazállapotban, a CNG-t a hálózati gáz sűrítésével kell 200 bar körüli nyomásúra komprimálni, hogy gazdaságos legyen autóban használni. Ha ugyanis nem sűrítenénk össze, egy léghajót kellene vontatni a kocsi felett, hogy elérjük azt a pár száz kilométeres hatótávot, amit a dízelektől, benzinesektől megszoktunk, ha pedig jobban összesűrítenénk, extrém módon megnőne a sűrítési és tárolási rendszerek költsége.

Hasonló eset történt tavaly Barcelonában, ott egy Toyota Prius volt az áldozat.


További cikkeink autógáz témában, érdemes kattintani : 

Szavazás

LPG-s autóval jársz?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • epipapi

    Mit mondhatnék?

    Na bummmmmm…..

  • Rick4

    Már megint balfaszok vagytok, az ott egy szénszál erősítésű földgáztartály maradványa, ebben bizony CNG volt, amit leírtatok: “folyékony halmazállapotú földgázzal (LPG)” az meg egy 15 éves autós érdeklődésű emberben is tisztázott kérdés. A CNG, mint compressed natural gas és az LPG mint liquefied propane gas két nagyon különböző dolog, még ha egy fakerekű talicskával megegyező értelmi képességű vezess.hu-s firkász nem is érti… Asszem keresnetek kellene valami melót, amihez a nektek adatott képesség is elég… Pl lehet most havat lapátolni.

  • bundaska1001

    Én soha sem terveztem a gázüzeművé alakítani az autómat.Pedig mikor a Zsigulim volt nagyon rá akartak beszélni,de valahogy sehogyan sem tetszett.

  • forestersa

    Kedves Rick4!

    Eddig csak egyetlen sor orosz nyelven írt mondat volt olvasható a képek felett, az összes forrásnál. Nemrég találtam meg egy pontosabb leírást. Valóban CNG-ről van szó, ennek megfelelően javításra is került a cikk.

    Köszönjük az igazán kulturált hozzászólást, és szakértői véleményed a témában.

    Üdv,
    a szerkesztő

  • okoskodo

    Kedves Szerkesztő,

    Igaza van abban, hogy Rick4 nem éppen a megfelelő hangnemben írt, de…

    Abban igaza volt neki, hogy itt a vezess.hu rengetegszer bebizonyosodik, hogy a stáb legnagyobb részének eléggé hiányos a tudása az autókkal kapcsolatban. Folyamatosan tele vannak olyan “pontatlansággal” a cikkek, amiből egyből ki lehet következtetni, hogy sokszor fogalmuk sincsen arról, amiről írnak… Szerintem egy autós portálon ez megengedhetetlen…

  • menőmanó

    Norti

    Javaslom, hogyha a cikk írásakor nem voltál elég körültekintő, akkor legalább a javításnál tégy úgy és mindenhol javítsd ki az LPG-t CNG-re.
    A Vezetünk rovat cikkeinek felsorolásánál még nincs javítva.

  • ladigidy

    Nem értem mi köze ehhez a Toyota Priusnak? Nem hiszem, hogy a hybridet még gázzal is olcsóbbá akarták volna tenni az üzemeltetését.
    Azért érdekes volna az az adat, hogy hány autó gyulladt, robbant fel, ami dizeles, benzines, vagy gázos volt. Néhány országban nagy a gázos autók aránya, nem úgy, mint nálunk. Ha annyira veszélyes volna, nyilván nem engednék az átalakítást, sőt a gyári kettős üzemet sem. Persze, a házi átalakítás az valóban veszélyes, és nemcsak a gázra, hanem a fékre, futóműre is, amiről szintén lehetne rémtörténeteket olvasni. LPG-s autóm van, és nem félek használni, igaz szakműhelyben alakították át, bevizsgált rendszerrel.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.