Hivatalos információk sajnos nincsenek, de állítólag házilag készítette el a Chevrolet tulajdonosa autója gázüzeművé alakítását Moszkvában, ami nem sikerülhetett túl jól, ugyanis úgy szétrobbant az autó, hogy még a környék ablakai is betörtek. Sérültekről nem számoltak be.
Pontosan azért kell komoly és tapasztalt szakemberere bízni járművünk gázüzemre alakítását, mert 40-50 literes CNG tartállyal a csomagtartóban nem éppen veszélytelen az autózás, ha a szomszéd Béla építi be. 
A CNG (Compressed Natural Gas) nem a kőolajlepárlás kvázi melléktermékeként készül, hanem önálló természeti kincsként, a lakossági és ipari földgáz-hálózatokból származik. Ő a metán, a CH4, jól összenyomva.
Míg az LPG-t tartályban szállítják a benzinkutakra, folyékony halmazállapotban, a CNG-t a hálózati gáz sűrítésével kell 200 bar körüli nyomásúra komprimálni, hogy gazdaságos legyen autóban használni. Ha ugyanis nem sűrítenénk össze, egy léghajót kellene vontatni a kocsi felett, hogy elérjük azt a pár száz kilométeres hatótávot, amit a dízelektől, benzinesektől megszoktunk, ha pedig jobban összesűrítenénk, extrém módon megnőne a sűrítési és tárolási rendszerek költsége.

Hasonló eset történt tavaly Barcelonában, ott egy Toyota Prius volt az áldozat.


További cikkeink autógáz témában, érdemes kattintani : 

LPG-s autóval jársz?

  • Nem, és ezek után nem is tervezem46%
  • Igen, de ne félek, hogy felrobban, minősített szakemberek csinálták14%
  • Igen, és szeretem, sokkal olcsóbban autózok12%
  • Nem, de tervezem az átalakítást12%
  • Igen, én magam alakítottam át10%
  • Mit jelent az LPG?7%

LPG-s autóval jársz?