Hihetetlen! Egy Passat, amit megkívántam

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 17.15

Ha egy W8-as blokkot rejt a motortér, és ehhez egyedi kipufogórendszer társul, nos az elég indok arra hogy megtérjek!

Nem áll szándékomban megsérteni a Passat-hívőket, de a Volkswagen méltán sikeres típusa nem mozdít meg. Talán a B2 széria megérett és kikopott a forgalomból annyira, hogy szép állapotban utána forduljak, főleg, ha az öthengeres benzinmotor dolgozik az orrában.

De ezen felül a Passat számomra unalmas igásló. Mert hatalmas tömegben fordul elő, és szinte mindegyikben a konszern turbódízel motorjainak valamelyike dolgozik. Így magyar fejjel nehéz a kotyogó dízel jellegzetes hangja nélkül elképzelni az indulást.

Viszont ha egy W8-as blokkot rejt a motortér, és ehhez egyedi kipufogórendszer társul, nos az elég indok arra hogy megtérjek!


A V8-as motorok hengersoronként négy, egy sorban álló hengere nem fért volna el a motorházban, így a hengereket nem sorban egymás mögé, hanem egymáshoz képest kissé elforgatva építették be. A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe. A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok. Ennek köszönhetően a W8-as motor 420 milliméteres hosszával világ legkompaktabb nyolchengerese lett.

A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-nél jelentkezik. Igen csendesen és rezgésmentesen jár a W8-as VW erőforrás, a 6300-as leszabályozási fordulatot hosszúlöketű felépítése ellenére játszi könnyedséggel éri el. A nemkívánatos rezgéseket két, a főtengely fordulatszámának kétszeresével egymással szemben forgó kiegyensúlyozó-tengely küszöböli ki.

Kommentek

  • WEHR

    menőmono?

  • menőmanó

    A mono már nem menő. Inkább a sztereót javasolnám. :)

  • Fogash73

    de a képen a Phaeton W12 blokkja szerepel illusztrációként…

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.