Elsőre engem is kirázott a hideg, mikor megláttam a gyönyörű olasz kupéban a V8-as amerikai blokkot, de mire a leírás és a képek végére értem, teljesen megbarátkoztam a dologgal. 
A Maserati Merak 1972-ben debütált, V6-os motorja, és számos alkatrésze a Citroën és a Maserati egyetlen közös gyermekéből, a Citroën SM kupéból származott. A Torinóban bemutatott alapváltozat háromliteres erőforrása 190 lóerőt teljesített, de 1975-től már kapható volt a 220 lovas Merak SS, ami 240 km/órával is tudott repeszteni. Egy évvel később egy kifejezetten takarékos változatot is bemutattak kétliteres, 170 lóerős motorral. A Merak összességében sikert hozott a Maseratinak, 1984-ig 1699 darabot adtak el.
Az ebay-re a napokban került fel egy 1975-ös, Egyesült Államokban lévő Merak, méghozzá nem az eredeti V6-os motorral, hanem a Chevrolet 350 V8-as blokkjával, amit többek között Camarókba, Novákba és a Holden Monaróba is szereltek.
Van olyan is, amikor az átalakítás nem ennyire porfi és igényes. Nézzétek meg a házilag készített jachtot is! 
A Maserati eredeti ötsebességes váltóját megtartották, de át kellett alakítani, hogy passzoljon a Chevy V8-hoz. Az autó nagyon patent állapotban van, legalábbis a képek ezt mutatják, a vajbőr belső még közel 40 év múltán is megőrizte eredeti “fényét”. Egyedül a krómfelni az, ami szerintem nem illik a 28 ezer kilométert futott autóhoz. 
Az amerikai szívvel hajtott olasz sportautó árát 18 000 dollárra (4 millió forint) lőtték be, és pár nap alatt  20 000 dollár fölé kúszott. Az árverésből a cikk megírásának pillanatában még 6 óra 44 perc volt hátra. 

Mit gondoltok az olasz-amerikai kombóról?

  • Nincs ezzel semmi gond, erősebb motor, gyönyörű körítéssel43%
  • Szerintem akármilyen autóban büszkén verhet Chevy V8-as szív26%
  • Pici ellenérzés van bennem, de azért elfogadnám18%
  • Így megszégyeníteni egy olasz ikont....8%
  • Nem érdekel különösebben mi van a motorház alatt3%
  • Vérlázító!!! 2%

Mit gondoltok az olasz-amerikai kombóról?