Amerikai szívvel hajtott olasz erőgép eladó

Maserati Merak 1975

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 10.15

Meg lehet bocsátani egy olasz autóba szerelt amerikai V8-as blokkot? Engem sikerült meggyőznie, lássuk, ti mit gondoltok…

Elsőre engem is kirázott a hideg, mikor megláttam a gyönyörű olasz kupéban a V8-as amerikai blokkot, de mire a leírás és a képek végére értem, teljesen megbarátkoztam a dologgal. 
A Maserati Merak 1972-ben debütált, V6-os motorja, és számos alkatrésze a Citroën és a Maserati egyetlen közös gyermekéből, a Citroën SM kupéból származott. A Torinóban bemutatott alapváltozat háromliteres erőforrása 190 lóerőt teljesített, de 1975-től már kapható volt a 220 lovas Merak SS, ami 240 km/órával is tudott repeszteni. Egy évvel később egy kifejezetten takarékos változatot is bemutattak kétliteres, 170 lóerős motorral. A Merak összességében sikert hozott a Maseratinak, 1984-ig 1699 darabot adtak el.
Az ebay-re a napokban került fel egy 1975-ös, Egyesült Államokban lévő Merak, méghozzá nem az eredeti V6-os motorral, hanem a Chevrolet 350 V8-as blokkjával, amit többek között Camarókba, Novákba és a Holden Monaróba is szereltek.
Van olyan is, amikor az átalakítás nem ennyire porfi és igényes. Nézzétek meg a házilag készített jachtot is! 
A Maserati eredeti ötsebességes váltóját megtartották, de át kellett alakítani, hogy passzoljon a Chevy V8-hoz. Az autó nagyon patent állapotban van, legalábbis a képek ezt mutatják, a vajbőr belső még közel 40 év múltán is megőrizte eredeti “fényét”. Egyedül a krómfelni az, ami szerintem nem illik a 28 ezer kilométert futott autóhoz. 
Az amerikai szívvel hajtott olasz sportautó árát 18 000 dollárra (4 millió forint) lőtték be, és pár nap alatt  20 000 dollár fölé kúszott. Az árverésből a cikk megírásának pillanatában még 6 óra 44 perc volt hátra. 

Szavazás

Mit gondoltok az olasz-amerikai kombóról?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.