Villanyautó az izomautó ellen – melyik a gyorsabb?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 07.00

Az elektromos Tesla Model S vajon le tudja győzni a benzinfaló Corvette Stingray-t egy gyorsulási versenyen? Kíváncsi vagy? Ne habozz megnézni!

Korunk forgalomban lévő elektromos autói nem éppen gyorsulási képességeik miatt népszerűek, sokkal inkább a környezetbarát működésük végett, ám a Tesla kivételt képez. Az amerikai cég már 2008-ban kellemes meglepetést okozott, mikor legurult a gyártószalagról az első Roadster, ami egy száz százalékig elektromos sportautó, és akár 210 km/órás sebességre is képes, a 0-100-as sprinttel pedig nem sokkal több, mint 4 másodperc alatt végez. 

Tesla Roadster

Páratlan tulajdonságai ellenére, nem a kétüléses villanyautó hozta meg a Teslának a sikert, sőt évekig veszteséges volt a vállalat, egészen addig, míg meg nem érkezett a Model S, ami teljesen felkavarta az autóipar fosszilis üzemanyagin alapuló állóvizét. A modell 2012-es bemutatása után egy évvel, a cég profittermelése drasztikus növekedésnek indult, ami azóta is felfelé ível. 

Tesla Model S

A Model S is – a Roadsterhez hasonlóan -, kizárólag a töltéssel rendelkező részecskék rendezett áramlásának elvén működik, az elektromotor 225 kW teljesítményű, és 430 Nm nyomatékot présel a kerekek irányába, nulláról száz kilométer/órára pedig 5,9 másodperc alatt gyorsul fel a gyártó szerint.
A fentiek ismeretében jöjjön a lényeg, nézzük meg, hogy a Tesla hétszemélyes családi autója hogyan teljesít egy hivatalos gyorsulási versenyen, a 2014-es, 450 lóerős Corvette Stingray Z51 ellenfeleként. Papírforma vagy meglepetés?
A felvételen a Corvette ellenfele a Model S erősebbik változata, ami 85 kilowattórás akkumulátorokkal rendelkezik, az alapmodellben 60 kilowattórásak vannak. 
Ennek köszönhetően álló helyzetből 100 km/órára 1,5 másodperccel kevesebb idő alatt gyorsul fel, teljesítménye 310 kW, és 600 Nm nyomaték segítette (az Audi RS5 500 Nm nyomatékkal bír), hogy derekasan helytálljon a “rájával” szemben, aminek 6,2 literes, V8-as benzinzabáló blokkja 630 Nm nyomatékot ad le, és nulláról százra 3,9 másodperc alatt gyorsul. 

Chevrolet Corvette Stingray

Kommentek

  • Guilltonie

    Ez szép teljesítmény egy villanyautotól.
    Azért a Corvette hang nem semmi..

  • Eddie

    Szép, de gondolom harmadik nekifutásra a Tesla a táv felére lemerült…

  • Atka Utu

    Erősen beleindult a teslás a sárgába. (forma 1-ben ezért áthajtásos jár kb.: +20 másodperc bünti)
    De ettől még tényleg faszán megy a Tesla…

  • menőmanó

    Ez is élő példája, hogy nem mindig érdemes “katalógushuszárkodni”.
    Ezért már sokan estek pofára. :D

  • Guilltonie

    Menőmanó!

    A két autó 0-100-as gyorsulási adata közti különbség 0,5 mp.

    Ez a különbség nagyon jól látszik is a második menetnél ahol a Tesla ugyanakkor indul el mint a Corvette.
    Ez pont a katalógus adat.

  • menőmanó

    Nem tudom te melyik videót nézed, de itt mindkét esetben a Tesla simán győzött 100-ig. A gyári adat szerint meg le kellett volna maradnia 0,5 mp-cel.

  • PluginHibrid

    Ez a királyság!!!

    Elon Musk Speaks out Tesla drops Prices on Model S..Model X…self driving Model S
    http://www.youtube.com/watch?v=YIoOpgew35A

  • Guilltonie

    Menőmanó!

    Bocs!
    Igazad van.Benéztem!
    Jóval száz után hagyja le másodszorra a Corvette.

  • menőmanó

    Guilltonie

    Ha esetleg félreérthető lettem volna.
    Nem a mi volt vitánkra gondoltam, hanem a közúton velem szemben “emberkedőkre”. :)

  • Guilltonie

    Menőmanó!

    Ok!
    Örülök. :)

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.